Ο Russell βρισκόταν στην 6η θέση, μια θέση πίσω από τον ομόσταυλό του Lewis Hamilton, όταν οι ομάδες μπήκαν στα pits για να αλλάξουν από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά καθώς οι συνθήκες της πίστας βελτιώνονταν σημαντικά.
Ωστόσο, με τον αγώνα να έχει μόλις ξεκινήσει, οι οδηγοί δεν είχαν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, οπότε όταν η Mercedes πήγε για διπλή, συνεχόμενη στάση στα pits [double stack], ήταν ο Russell που επιβαρύνθηκε από την κατάσταση και αναγκάστηκε να περιμένει μέχρι να αλλάξουν τα ελαστικά του Hamilton.
Η καθυστέρηση τον έριξε στο πίσω μέρος του grid και βγήκε στο P14, μια πτώση οκτώ θέσεων από την πρώτη φορά που μπήκε στα pits.
Ακόμη και κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Russell δεν δίστασε να ενημερώσει την ομάδα του τι σκέφτεται, περιγράφοντας την κίνηση ως «τη χειρότερη απόφαση που πήραμε ποτέ» μέσω της ενδοεπικοινωνίας. Μίλησε κατά ανάλογο τρόπο μετά τον αγώνα και αναρωτήθηκε γιατί η Mercedes επέλεξε αυτή τη στρατηγική.
Μιλώντας στο F1.com, ο Russell είπε πως πίστευε ότι θα μπορούσε να είχε αγωνιστεί για την πέμπτη θέση αν η ομάδα επέλεγε μία διαφορετική στρατηγική.
«Πρέπει να αξιολογήσουμε τι συνέβη», είπε ο Russell, ο οποίος τερμάτισε όγδοος, «Ήμουν ακριβώς πίσω από τον Lewis και η διπλή στάση στα pits θα είχε ως αποτέλεσμα απλώς να έχανα όλες αυτές τις θέσεις.
«Δεν έχω να πω πολλά περισσότερα, πολύ απογοητευτικό απόγευμα. Πιθανό να μπορούσα να είχα αγωνιστεί για την πέμπτη θέση .
«Ήταν πολύ ευχάριστα εκεί έξω, κάναμε μερικές καλές προσπεράσεις, αλλά πρέπει να καθίσουμε με την ομάδα και να δούμε τι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει καλύτερα. Αυτό [το pit stop] μάλλον δεν ήταν η σωστή επιλογή εκείνη τη στιγμή».
Η ομάδα θα μπορούσε να είχε καλέσει κάποιον από τους δύο οδηγούς στα pits έχοντας δει τους χρόνους γύρων τόσο του Sebastian Vettel όσο και του Nicholas Latifi, οι οποίοι πέρασαν στα ενδιάμεσα ελαστικά ένα γύρο νωρίτερα και κατάφεραν και οι δύο να τερματίσουν εντός των πόντων.
Το Ιαπωνικό Grand Prix ξεκίνησε ακολουθούμενο από κόκκινη σημαία λόγω των ατυχημάτων των Carlos Sainz και Alex Albon παράλληλα με την επιδείνωση των καιρικών συνθηκών. Ο Russell κάλεσε τους διοργανωτές της Suzuka να επιδιορθώσουν την πίστα και είπε ότι τα σημεία στα οποία δημιουργούνται «λίμνες» από την βροχή υπάρχουν εδώ και χρόνια.
«Το grip ήταν καλό, αλλά το πρόβλημα ήταν ότι δεν μπορούσαμε να δούμε τίποτα», είπε ο Russell. “Το spray από τα προπορευόμενα μονοθέσια ήταν πολύ κακό.”
«Δεν ήξερες πού βρίσκονταν οι οδηγοί, πού ήταν οι λακκούβες, που υπήρχε πολύ νερό. Οπότε ήταν κυριολεκτικά μόνο η ορατότητα.
«Δεν ξέρω αν τα νέα αυτοκίνητα βγάζουν περισσότερο spray. Προφανώς, υπήρξαν πάρα πολλές βελτιώσεις στους αγώνες, ίσως αυτό είναι ένα από τα μειονεκτήματα, ποιος ξέρει;
«Σίγουρα, πάντως, τα «ποτάμια» εδώ στο circuit της Suzuka πρέπει να διορθωθούν γιατί είναι ακριβώς στα ίδια σημεία τα τελευταία 4-5 χρόνια».
Λόγω της εγκατάλειψης του Sainz, ο Russell παρέμεινε τέταρτος στη βαθμολογία των οδηγών, πέντε μόλις βαθμούς μπροστά από τον Ισπανό.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!