Στο περιθώριο της παρουσίασης του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli για το 2015 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον αγωνιστικό διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery, για θέματα που απασχόλησαν την εταιρία με τη Formula1 τα προηγούμενα χρόνια, για τις δοκιμές ελαστικών υπό το τωρινό πλαίσιο, αλλά και για το μέλλον με τις αλλαγές που έρχονται.
Συνέντευξη του Paul Hembery στον Στέλιο Αλεπίδη για το F1fan.gr
Σ.Α.:
Δύο χρόνια πριν, η Pirelli ήταν δέκτης αποδοκιμασιών από μερίδα φιλάθλων σχετικά με την φθορά των ελαστικών που έπαιζε ρόλο στους αγώνες. Πέρυσι οι αποδοκιμασίες επικεντρώθηκαν στους V6 κινητήρες και το θέμα του ήχου που παράγουν. Πιστεύετε ότι το 2015 – χωρίς νέα αρνητικά στο άθλημα – θα είναι η ευκαιρία της Pirelli να λάμψει στο άθλημα συνεισφέροντας στον ανταγωνισμό;
P. Hembery: Καταρχήν να διευκρινίσω ότι στην αρχή είχαμε τεράστια υποστήριξη για ότι κάναμε στα 3 χρόνια μας στη Formula1, αλλά εσείς τα media, παίρνετε τα σχόλια από ένα άτομο και νομίζετε ότι αυτό είναι ότι όλοι λένε, το οποίο δεν είναι αλήθεια. Υπήρχε τεράστια υποστήριξη αλλά ενισχυμένα αρνητικά σχόλια – που αυτό ήταν απογοητευτικό – και ένας μικρός αριθμός ατόμων σταμάτησε αυτό που ήταν στην πραγματικότητα θεαματικό και είχε τύχει εκτίμησης από ένα τεράστιο ποσό ανθρώπων, και η αναπληροφόρηση που είχαμε ήταν στην πραγματικότητα υπέρ της κατάστασης των αγώνων που είχαμε εκείνη την περίοδο.
Και οι ομάδες επίσης το αναγνωρίζουν αυτό τώρα, έπρεπε να είχαν διαχειριστεί καλύτερα τα σχόλια των οδηγών τους, που έψαχναν για προσωπική απόδοση, βελτίωση για το προσωπικό τους συμφέρον, και μετά διαπίστωσαν (οι ομάδες) ότι είχαν πολύ καλύτερο προϊόν για να διαθέσουν στον κόσμο (σαν θέαμα) από τότε που κάναμε τα ελαστικά διαφορετικά. Το προκάλεσαν αυτό στον εαυτό τους, δυστυχώς, αλλά αυτή είναι η φύση της Formula1, μερικές φορές δεν κοιτά τη ‘μεγαλύτερη εικόνα’, και αυτό είναι πολύ απογοητευτικό.
Σ.Α.: Ναι όμως λίγοι γνωρίζουν, ότι στην πραγματικότητα μερικά χρόνια πριν, ήταν οι ομάδες και η FIA που ζήτησαν τα ελαστικά να έχουν τέτοια διάρκεια ζωής.
P. Hembery: Έτσι είναι όντως, και ακόμα και τώρα έτσι έχει η κατάσταση. Στην πραγματικότητα πέρυσι είχαμε πολλά σχόλια από τις ομάδες, ότι δεν ήταν όπως τα θέλανε, και θέλουνε να γυρίσουμε πίσω, και είπαμε, λοιπόν εσείς θέλετε να το δοκιμάσετε, αλλά χρειάζεται και την υποστήριξη σας αν είναι να το κάνουμε. Χρειάζεται την πλήρη υποστήριξη από όλους, όχι απλά εμείς να το κάνουμε και να πούμε «ορίστε αυτό που ζητήσατε» και μετά κάποιοι οδηγοί σας να βγαίνουν και να σχολιάζουν… το οποίο δεν είναι πολύ προνοητικό.
Αλλά αυτή είναι η Formula1, και από τα σχόλια που είχαμε, θα έλεγα από τα δέκα, τα οκτώ ήταν θετικά, τα δύο αρνητικά, αλλά τα αρνητικά ‘πουλάνε΄ στα media, και έτσι τα media επιλέγουν τα αρνητικά παρά τα θετικά. Μπορεί να έχεις κάποιον να λέει υπέροχα πράγματα για σένα, και ποτέ να μην αναφερθεί, και αυτό ήταν που συνέβαινε και ήταν πολύ απογοητευτικό, αυτό ήταν από τα media, εσείς καταγράψατε όλα τα αρνητικά, που ωστόσο είναι ο μοντέρνος τρόπος, “εστίαση στα αρνητικά”.
Σ.Α.: Ναι μα ευχάριστα, η περυσινή χρονιά, ήταν μία εκπληκτική χρονιά για την Pirelli…
P. Hembery: Όχι, είχαμε αρκετά παράπονα, παραπάνω παράπονα πέρυσι, γιατί οι άνθρωποι έλεγαν πως είναι βαρετά, έλεγαν πως ήταν πολύ βαρετά και ήθελαν από εμάς να γυρίσουμε εκεί που ήμασταν, έτσι είχαμε περισσότερα παράπονα πέρυσι από όσα είχαμε τα προηγούμενα χρόνια…
Σ.Α.: Δεν μπορείς να έχεις τους πάντες ικανοποιημένους…
P. Hembery: Και πάλι, βλέπεις, είναι που τα media το εκλαμβάνουν λάθος μερικές φορές, δε πρόκειται να έχεις τους πάντες ικανοποιημένους, αυτή είναι η φύση της ζωής πραγματικά.
Προσπαθούμε και πάλι να προσφέρουμε δύο ίσως τρία pit stops, κυρίως δύο pit stops στους αγώνες, το οποίο είναι αυτό που μας ζητήθηκε, δεν έχουμε το επίπεδο της φθοράς που είχαμε στο παρελθόν, που σημαίνει ότι η άποψη της στρατηγικής έχει αφαιρεθεί, ξέρεις όλοι ακολουθούν την ίδια στρατηγική λίγο-πολύ όλη την ώρα πλέον, αλλά ξέρεις, η τεχνολογία αλλάζει, τα αυτοκίνητα, κάναμε ένα βήμα πίσω, στην πραγματικότητα δεν είχε σχέση με τα σχόλια, ήταν μόνο το γεγονός ότι ήταν η χρονιά των νέων κινητήρων, ήταν η χρονιά που η εστίαση έπρεπε να είναι σε άλλα μέρη της Formula1, το οποίο ήταν το σωστό, ήταν μεγάλες αλλαγές, και αυτό θα συνεχιζόταν μέχρι να είναι καλοί οι κινητήρες.
Πιθανόν αν μείνουμε στο άθλημα, το 2017-18, οι απαιτήσεις να είναι διαφορετικές και πάλι, να μας ζητήσουν να πάμε πίσω και να κάνουμε κάτι πιο επιθετικό, αλλά αυτό είναι για το μέλλον.
Σ.Α.: Σχετικά με τις χειμερινές δοκιμές, όπου για το 2016 θα μειωθούν από 3 σε 2 τετραήμερα, αυτό θα ζημιώσει την εξέλιξη των επόμενων ελαστικών της Pirelli; ή μήπως οι δοκιμές στα μέσα της σεζόν που κάνει η Pirelli με μερικές ομάδες – ανά ημέρα με αποκλειστική εργασία στα ελαστικά – είναι κάτι που βοηθά την εταιρία;
P. Hembery: Οι δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν είναι χαμένος χρόνος από την οπτική των ελαστικών, στη Βαρκελώνη με 5 βαθμούς θερμοκρασία… δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμες. Οι δοκιμές μέσα στη σεζόν είναι πολύ περιορισμένες, παρότι είναι καλό να είμαστε με τα τωρινά αυτοκίνητα, το επίπεδο δοκιμών που μπορούμε να κάνουμε είναι οριακό, επειδή δε μπορούμε να κάνουμε πραγματικά πλήρης δοκιμές ελαστικών. Οπότε σχετικά δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε δοκιμές, σίγουρα όχι στο επίπεδο που θα θέλαμε, οπότε αυτό σημαίνει ότι είσαι περιορισμένος στο τι αλλαγές μπορείς να κάνεις όπως και να έχει. Οπότε πιστεύω πως όποιες αλλαγές κάνουμε για την επόμενη σεζόν θα είναι επίσης περιορισμένες στη φύση τους, και μετά, το 2017 αν μείνουμε στο άθλημα, με μεγάλες αλλαγές τότε η βοήθεια που θα χρειαστούμε – ή μία άλλη εταιρία ελαστικών – θα είναι οι δοκιμές, αν είναι να πάμε για φαρδύτερα ελαστικά, ή για 20 ή 19 ιντσών ελαστικά, τότε θα χρειαστεί να τα αξιολογήσεις σωστά προτού πας στη σεζόν, οπότε σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται να κάνουν μία αλλαγή στους κανόνες και να επιτρέπουν σε μία εταιρία ελαστικών να κάνει τη δουλειά της σωστά.
Σ.Α.: Θα δεχόσασταν μία ακόμα εταιρία στο άθλημα για ανταγωνισμό μεταξύ σας;
P. Hembery: Εξαρτάται από τους κανόνες. Το άθλημα δε το θέλει, δεν είναι αληθινά κάτι που εμείς θέλουμε. Το πρωτάθλημα έχει να κάνει με τους οδηγούς. Το κοινό δεν είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον σε μάχες μεταξύ των εταιριών ελαστικών, φαίνεται να μην είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι και με τους κατασκευαστές κινητήρων που μάχονται επίσης(!). Τα αστέρια είναι οι οδηγοί, η εστίαση πρέπει να είναι σε αυτούς. Οπότε προσωπικά, για αντιπαλότητα ελαστικών: από τεχνική άσκηση, ναι μπορεί να είναι ευχάριστο, ενδιαφέρον… πρακτικά, θα ωφελούσε την Formula1; Όχι.
Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Pirelli και τον κύριο Hembery για την συνέντευξη και τη φιλοξενία που τύχαμε στο event της ιταλικής εταιρίας στην Μελβούρνη στα πλαίσια του Grand Prix Αυστραλίας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!