Η Renault και η Mercedes πιστεύουν ότι η Formula 1 κινδυνεύει να ανοίξει μια άσκοπη κούρσα εξόδων για τον εξοπλισμό και μπορεί να έχει ένα λιγότερο ανταγωνιστικό grid με τους νέους κανονισμούς κινητήρων που έχουν προταθεί για το 2021.
Μετά από μια συνάντηση μεταξύ των κατασκευαστών κινητήρων, της FIA και του Group της F1 για να συζητήσουν το όραμα για τους μελλοντικούς κανόνες κινητήρων, υπάρχουν ανησυχίες ότι οι ιδέες που διατυπώνονται δεν είναι ό, τι χρειάζονται οι αγώνες Grand Prix.
Ενώ οι προτάσεις κινητήρων που αποκαλύφθηκαν την Τρίτη είναι παρόμοιες με τις τρέχουσες εκδόσεις – διατηρώντας τον ίδιο κινητήρα 1.6 λίτρων αλλά παρατώντας το MGU-H για ένα πιο ισχυρό MGU-K – οι αλλαγές είναι αρκετές για να αναγκάσουν τους κατασκευαστές να κατασκευάσουν καινούριους κινητήρες.
Στην πραγματικότητα, η Renault και η Mercedes συμφωνούν ότι η F1 θα ήταν καλύτερα να επικεντρωθεί στην επιθυμία των οπαδών για ισχυρότερους και πιο δυνατούς σε ήχο κινητήρες μέσω απλών αλλαγών κανόνων στις τρέχουσες μονάδες ισχύος.
Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω μιας σειράς μέτρων, μεταξύ των οποίων η αύξηση του ορίου περιστροφής και άρση του περιορισμού των καυσίμων, αντί να απαιτούνται εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για όλες τις νέες μονάδες ισχύος.
Αυτή η πτυχή προκάλεσε ιδιαίτερη ανησυχία σε δύο από τους σημερινούς κατασκευαστές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault F1, Cyril Abiteboul, δήλωσε στο Motorsport.com: «Παρά το τι μπορεί να πουν η FOM και η FIA – αυτό που παρουσιάζεται είναι ένας καινούριος κινητήρας, είναι ένας νέος κινητήρας με πολλά τεχνάσματα, αλλά είναι καινούριος κινητήρας. Πραγματικά και για μένα αυτό είναι το πιο θεμελιώδες στοιχείο.
“Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί γιατί κάθε φορά που καταλήγουμε σε νέους κανονισμούς που θα φέρουν ένα καινούργιο προϊόν – νέο κινητήρα ή νέο σασί – όλοι γνωρίζουμε ποιος είναι ο αντίκτυπος, και θα διευρύνει ξανά το grid.”
Ο πρόεδρος της Mercedes, Toto Wolff, είπε στο Motorsport.com: “Όταν κοιτάζετε στα επισημασμένα σημεία των αλλαγών, δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλη αλλαγή και είναι επιφανειακά παρόμοια, αλλά υπάρχουν τεράστιες αλλαγές εκεί.
“Είναι ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας, με νέες στρατηγικές συγκομιδής και ανάπτυξης ενέργειας.
“Όλοι αποδεχόμαστε ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το κόστος ανάπτυξης και τον ήχο, αλλά δεν πρέπει να παρασυρθούμε με τη δημιουργικότητα για να βρούμε νέες ιδέες, διότι θα προκαλέσει παράλληλο κόστος ανάπτυξης τα επόμενα τρία χρόνια”.
Η Renault και η Mercedes δέχονται ότι οι σημερινοί κινητήρες της F1 πρέπει να βελτιωθούν – ειδικά στο κομμάτι του ήχου – αλλά πιστεύουν ότι η επίτευξη αυτού του στόχου μπορεί να επιτευχθεί χωρίς έναν ολοκαίνουριο σχεδιασμό.
Συμφωνούν ότι η ανύψωση του ορίου στροφών κατά 3000 σ.α.λ., καθώς και η αφαίρεση του ορίου καυσίμου και η αύξηση του ρυθμού ροής του καυσίμου, θα επιτύγχαναν έναν τέτοιο στόχο, καθώς θα έφερναν περισσότερη ισχύ.
Ο Wolff είπε: “Νομίζω ότι θα αυξηθεί η ποιότητα του ήχου έχοντας ένα νέο σημείο που είναι 3000rpm υψηλότερα από το τρέχον επίπεδο. Θα είναι ένας πολύ διαφορετικός ήχος και αυτός είναι ένας τομέας που είμαστε υποχρεωμένοι να εξετάσουμε”.
Η Renault πρότεινε μάλιστα ότι τέτοιες αλλαγές που δεν απαιτούν νέους κινητήρες, θα μπορούσαν να εισαχθούν ήδη από το 2019 αν συμφωνούν όλοι οι κατασκευαστές.
Ο Abiteboul πρόσθεσε: «Η πρόταση της Renault εδώ και έξι μήνες τώρα είναι να κρατήσουμε τους τρέχον κινητήρες αλλά να εξαλλείψουμε οποιοδήποτε είδος περιορισμού καυσίμων από την άποψη της ποσότητας καυσίμου, συν τον περιορισμό της ροής καυσίμου και το όριο περιστροφής.
“Το σπουδαίο πράγμα για αυτή την πρόταση είναι ότι θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό χωρίς να χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το 2021. Ο κόσμος αλλάζει γρήγορα, μέχρι το 2022, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων θα έχουν μετακινηθεί σε κάτι άλλο που θα είναι πολύ πιο συναρπαστικό από σήμερα, έτσι σκέφτομαι πως το χρονοδιάγραμμα για να αποφασίσουμε τώρα τι θέλουμε για την περίοδο 2021 έως 2026 ίσως δεν είναι κατάλληλο.”
Ο Wolff υποδεικνύει ότι με την απόδοση της μονάδας ισχύος που τώρα συγκλίνει – με τρεις κατασκευαστές να μάχονται για την pole και τη νίκη στον τελευταίο αγώνα – υπάρχει ο κίνδυνος η F1 να αντιληφθεί πολύ αργά ότι η αναβαθμισμένη έκδοση των σημερινών μονάδων θα ήταν ένα καλύτερο στοίχημα για το μακροπρόθεσμο μέλλον.
«Δεν μαθαίνουμε από τις προηγούμενες ιστορικές εμπειρίες μας», είπε. “Θα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε τα ελλείμματα που έχουμε με τους τρέχοντες κινητήρες… αν αντιμετωπίσουμε αυτά τα ελλείμματα και έχουμε σύγκλιση [απόδοσης] τους επόμενους 24 μήνες, δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που είναι λάθος. Έχουμε ήδη ξοδέψει χρήματα για το κόστος ως τώρα.»
Ενώ η FIA και το group της F1 ελπίζουν ότι οι νέοι κανόνες κινητήρα θα προσελκύσουν νέους κατασκευαστές, ο Wolff θεωρεί ότι είναι λάθος να αγνοήσουμε τα συμφέροντα αυτών που ανταγωνίζονται επί του παρόντος.
“Πρώτα απ ‘όλα, η F1 πρέπει να παραμείνει ελκυστική για τους σημερινούς προμηθευτές κινητήρων και στη συνέχεια η F1 θα πρέπει να είναι ελκυστική για τους νεοεισερχόμενους”, ανέφερε. “Αυτή είναι η σειρά προτεραιότητας.”
“Πρέπει τώρα να ξεκινήσουμε έναν διάλογο για να βρούμε μια ιδέα που να βολεύει όλους, και θέλουμε όντως να συμμετέχουμε σε αυτόν τον διάλογο”.
Ο Abiteboul συμφώνησε ότι οι προτάσεις που υποβλήθηκαν πρέπει να θεωρηθούν ως σημείο εκκίνησης για ό, τι προβλέπεται να είναι μακρές συζητήσεις.
“Νομίζω ότι δεν είναι κακό να έχουμε ένα όραμα, διότι νομίζω ότι πέρασε πολύς καιρός για να καταλάβουμε ποια θα είναι η στάση της Liberty σε πολλά θέματα”, δήλωσε. “Είναι καλό να έχουμε ένα σημείο εκκίνησης, αλλά σαφώς το βλέπουμε αυτό ως σημείο εκκίνησης και ελπίζουμε ότι δεν θα είναι το τελικό σημείο”.
Η Ferrari δεν έχει σχολιάσει ακόμη για τις προτάσεις, ενώ η Honda αρνήθηκε να συμμετάσχει στη συζήτηση.
Ένας εκπρόσωπος της Honda δήλωσε: “Καθώς τίποτα δεν συμφωνήθηκε συγκεκριμένα μεταξύ των συμμετεχόντων μερών, η Honda δεν θα σχολιάσει αυτό το θέμα σε αυτό το στάδιο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!