Ως την «χειρότερη στιγμή της F1 εδώ και χρόνια» χαρακτήρισε ο Sergio Perez την απόφαση να βρεθεί γερανοφόρο όχημα εντός πίστας, ενώ η ορατότητα ήταν μηδαμινή κι οι οδηγοί βρίσκονταν πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να βγει στην πίστα όταν ο Carlos Sainz έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στον πρώτο γύρο. Ο γερανός και τουλάχιστον ένας κριτής ήταν στην πίστα όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας οδηγούσε τα μονοθέσια στον επόμενο γύρο, πριν από βγει κόκκινη σημαία στο τέλος αυτού του γύρου.
Η παρουσία του γερανού έγινε εμφανής στον ευρύτερο κόσμο μόνο αφού ο Pierre Gasly, ο οποίος μπήκε στα pits για καινούρια εμπρός αεροτομή και προσπαθώντας να βρεθεί στην ουρά πίσψ από το SC, πέρασε μόλις δύο μέτρα από τον γερανό.
Το ενσωματωμένο βίντεο από το AlphaTauri του, μαζί με την οργισμένη αντίδρασή του στον ασύρματο, σύντομα άρχισε να κυκλοφορεί στα social media κατά τη διάρκεια του διαλείμματος της κόκκινης σημαίας.
«Σε οποιεσδήποτε συνθήκες δεν πρέπει ποτέ να έχουμε γερανό εντός πίστας ενώ τα αυτοκίνητα είναι εκεί έξω», είπε ο Perez. «Δεν ξέρεις πραγματικά τι μπορεί να συμβεί εκεί.»
«Δεν έχουν σημασία οι συνθήκες· απλώς δεν πρέπει να συμβεί ποτέ και πραγματικά ελπίζω ότι αυτή είναι η τελευταία φορά που θα δούμε σε οποιαδήποτε κατηγορία οχήματα ανάκτησης στην πίστα ενώ υπάρχουν αυτοκίνητα εκεί έξω.»
«Πιστεύω ότι την πρώτη φορά, όταν κάναμε τους γύρους για να βρεθούμε στη σχάρα εκκίνησης, η πίστα φαινόταν εντάξει, ακόμη και για ενδιάμεσα, αλλά νομίζω ότι η ένταση της βροχής ανέβηκε πριν από την έναρξη του αγώνα και ειδικά, νομίζω, στον πρώτο γύρο ανέβηκε ακόμη και περισσότερο.»
«Επομένως από αυτή την άποψη ήταν σωστό να σταματήσουμε τον αγώνα, να ξεκινήσουμε τον αγώνα τη στιγμή που το κάναμε, αλλά αυτό που είναι πραγματικά τραγικό και ήταν το χειρότερο πράγμα που έχω δει εδώ και χρόνια στην F1 ήταν δύο γερανοφόρα οχήματα εκεί έξω.»
Εν τω μεταξύ, αρκετοί οδηγοί είπαν ότι δεν μπορούσαν να δουν το γερανό ακόμα και όταν έτρεχαν αργά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Για κάποιους που έλεγχαν τα κινητά τους κατά τη διάρκεια του διαλείμματος της κόκκινης σημαίας, αυτή ήταν η πρώτη φορά που αντιλήφθηκαν ότι είχαν περάσει δίπλα από τον γερανό, προκαλώντας μια σειρά από επικοινωνίες WhatsApp μεταξύ τους.
Οι παραδοχές τους δείχνουν πόσο κακή ήταν η ορατότητα εκείνη τη στιγμή, ειδικά για όσους έτρεχαν πιο πίσω στην κατάταξη, εκθέτοντας ακόμα περισσότερο την απόφαση να στείλουν το όχημα σε μια πίστα γεμάτη με μονοθέσια υπό τέτοιες συνθήκες.
Ο Fernando Alonso, ο οποίος βρισκόταν στην έκτη θέση, παραδέχτηκε ότι δεν είχε δει ούτε τον γερανό ούτε το αυτοκίνητο του Sainz που έφυγε εκτός στον προηγούμενο γύρο.
«Ακόμα δεν ξέρω πού ήταν ο Carlos», εξήγησε όταν ρωτήθηκε για την ορατότητα. «Δεν είδα ούτε το γερανό. Δεν υπήρχε ορατότητα. Πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν μπορούσα να δω το γερανό και δεν είδα τον Carlos, οπότε προφανώς αυτό είναι το χειρότερο σημείο του αγώνα. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτό.»
Ο Daniel Ricciardo της McLaren, ο οποίος ήταν όγδοος στην κατάταξη, ήταν ένας ακόμα που δεν κατάφερε να δει τον γερανό.
«Θέλω να πω ότι το είδα εκ των υστέρων», παραδέχτηκε. «Αλλά δεν το είδα καν. Είδα replays όταν επέστρεψα στο γκαράζ και είπα “Α, ίσως νομίζω ότι το είδα”, αλλά όχι, ακόμα κι αυτό, δυσκολεύεσαι να το δεις .»
Άλλοι που παραδέχθηκαν ότι δεν είχαν δει τον γερανό ήταν οι Lance Stroll και Zhou Guanyu.
Με τις κατακραυγές των οδηγών και όχι μόνο να πληθαίνουν μέρα με τη μέρα, η FIA βρίσκεται έκθετη απέναντι τους, τη στιγμή που δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από δυστύχημα του Jules Bianchi στην ίδια πίστα με γερανό εντός πίστας υπό καθεστώς βροχής. Μια FIA που πολλές φορές έχει διαλαλήσει την προτεραιότητα της να διατηρήσει την ασφάλεια των οδηγών στο ύψιστο επίπεδο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!