Πληθαίνουν οι φωνές των πιλότων της F1 που ζητούν επανασχεδιασμό των Extreme Wet ελαστικών της Pirelli. Όπως αναφέρουν οι Verstappen, Leclerc και Vettel είναι μη λειτουργικά σε όλα τα επίπεδα.
Στο Ιαπωνικό Grand Prix, οι ομάδες χρησιμοποίησαν το ενδιάμεσο ελαστικό με το πράσινο σιρίτι παρά το στάσιμο νερό και το spray στη Suzuka από φόβο μήπως χρησιμοποιήσουν το μπλε Extreme Wet ελαστικό που έχει προβλήματα προθέρμανσης και κρίνεται ακατάλληλο για χρήση.
Μόνο όταν η FIA απαίτησε τη χρήση των Extreme Wet ελαστικών, οι οδηγοί τα έβαλαν – αν και εγκαταλείφθηκαν γρήγορα όταν ο αγώνας συνεχίστηκε μετά από δύο ώρες καθυστέρηση.
Με το Grand Prix της Σιγκαπούρης να διεξάγεται επίσης σε παρόμοιες συνθήκες, όπου οι ομάδες απέφευγαν πάση θυσία το ελαστικό για βρεγμένο και είχε καθυστερήσει τον χρόνο έναρξης μία ώρα πίσω, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Verstappen και ο Leclerc ζήτησαν και οι δύο από την Pirelli να βελτιώσει το προϊόν της.
«Δεν θέλω να προσβάλλω κανέναν, αλλά νομίζω ότι χρειαζόμαστε καλύτερα ελαστικά βροχής», εξήγησε ο Verstappen στα μέσα ενημέρωσης.
«Αν βλέπατε τι μπορούσαν να κάνουν στη δεκαετία του 1990 ή στις αρχές του 2000, με την ποσότητα του νερού στην πίστα, υπάρχει ουσιώδης διαφορά με το σήμερα.»
«Είμαι πολύ χαρούμενος όταν έχουμε μερικές μέρες δοκιμών και δοκιμάζω όλα τα διαφορετικά είδη ελαστικών, αλλά χρειαζόμαστε καλύτερα ελαστικά βροχής.»
«Τα Extreme Wet είναι απλώς πολύ αργά και δεν μπορούν πραγματικά να διώξουν πολύ νερό μακριά. Γι’ αυτό όλοι προσπαθούν πάντα να αλλάζουν πολύ γρήγορα στο ενδιάμεσο γιατί είναι πολύ πιο γρήγορο σε έναν γύρο.»
«Μπορούσατε να δείτε από τον ένα γύρο στον άλλο, πήγαμε από το Wet στο Inter σήμερα και πήγαμε σχεδόν πέντε δευτερόλεπτα πιο γρήγορα και αυτή είναι πολύ μεγάλη διαφορά.»
«Γι’ αυτό κανείς δεν θέλει πραγματικά να τρέξει με το Extreme Wet. Και όταν έβρεχε όπως όταν βγήκε η κόκκινη σημαία, θα είχες φορέσει Wet ελαστικά, νομίζω ότι θα ήταν ακόμα πολύ δύσκολο να οδηγήσεις.»
«Αλλά, αν το συγκρίνετε αυτό με πριν από 20 χρόνια, θα ήταν απολύτως εντάξει. Άρα πρέπει να υπάρχει κριτική, γιατί θα είμαι πολύ χαρούμενος να βοηθήσω σε αυτό και θα πρέπει πραγματικά να το ψάξουμε.»
«Ίσως μπορούμε απλώς να οργανώσουμε περισσότερες δοκιμές στο βρεγμένο και να συνεργαστούμε με την Pirelli για να προσπαθήσουμε να βρούμε καλύτερα ελαστικά για να έχουμε τουλάχιστον την ευκαιρία να οδηγούμε πραγματικά στο βρεγμένο κι όχι δύο γύρους με Extreme Wet ελαστικά πριν περάσουμε στα Inter. Αυτός ο αγώνας αποκαλείται λανθασμένα «υπό βροχή», γιατί ένας τέτοιος αγώνας διεξάγεται υπό καθεστώς δυνατής βροχής, κάτι που δεν ισχύει πλέον.»
Από την πλευρά του, ο Leclerc μίλησε για την ορατότητα -ή την έλλειψή της- από τα αυτοκίνητα του 2022 στη βροχή, μέσω του spray που προκαλείται από τα βρόχινα κι ενδιάμεσα ελαστικά. «Νομίζω ότι ένα μεγάλο πρόβλημα αυτών των αυτοκινήτων είναι η ορατότητα», εξήγησε ο Μονεγάσκος.
«Έτσι, ό,τι μπορούμε να κάνουμε για να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την ορατότητα και να ελαχιστοποιήσουμε τον ψεκασμό, ειδικά πίσω από τα μονοθέσια, αυτό θα είναι εξαιρετικά ωφέλιμο γιατί πιστεύω ότι μερικές φορές μπορούμε πραγματικά να τρέξουμε όσον αφορά τις συνθήκες της πίστας.»
«Αλλά και μόνο λόγω της ορατότητας, επειδή είναι τόσο επικίνδυνο να βρίσκεσαι πίσω από άλλο μονοθέσιο και δεν βλέπεις τίποτα, καταλήγουμε να μην τρέχουμε καθόλου.»
«Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να βρούμε μια λύση για να προσπαθήσουμε να ελαχιστοποιήσουμε το spray».
Ο Sebastian Vettel επίσης δεν παρέλειψε να εκφέρει την άποψη του για αυτή την κατάσταση. Αναλογιζόμενος ένα επικίνδυνο Grand Prix Ιαπωνίας του 2022, ο Vettel είπε στο F1TV: «Το βασικό πράγμα για σήμερα είναι ότι δεν συνέβη κάτι τραγικό υπό αυτές τις συνθήκες. Είχαμε ένα γερανό στην πίστα που δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί εξαρχής.»
«Σε αυτές τις συνθήκες με λάθος (ενδιάμεσα) ελαστικά, τα οποία αναγκαζόμαστε να φορέσουμε επειδή το Extreme Wet δεν είναι αρκετά καλό και πολύ αργό, υπάρχουν πράγματα που πρέπει να μάθουμε και να κάνουμε καλύτερα την επόμενη φορά», αποτόλμησε ο Vettel.
Αλλά δεν ήταν η πρώτη φορά, καθώς στο Μονακό ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 έδωσε μια εικόνα που αποκτά νέο νόημα μετά τα προβλήματα των ελαστικών της Pirelli την Κυριακή, όταν αποκάλυψε: «Μόλις μπορείτε να πάτε στο Intermediate, το κάνετε . Τα ελαστικά Extreme Wet είναι πολύ σκληρά για αυτή την πίστα και ακόμη και για την Imola [επίσης ένας αγώνας στο βρεγμένο], ήταν πολύ σκληρά.»
«Σε βροχερό καιρό, γνωρίζουμε ότι τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν πολλή υδρολίσθηση. Η Pirelli δεν έχει δουλέψει πάνω σε αυτό το θέμα εδώ και χρόνια και όλοι το γνωρίζουν. Πρέπει λοιπόν να περιμένουμε μέχρι να σταματήσει η βροχή για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε έναν αγώνα.»
«Θυμάμαι τις μέρες που μπορούσαμε να οδηγήσουμε εδώ στη βροχή, χωρίς πρόβλημα με αυτή την ποσότητα νερού, αλλά με αυτά τα ελαστικά είναι αδύνατο. Κοιτάζοντάς το, το Extreme Wet φαίνεται καλό, αλλά στην πραγματικότητα είναι άχρηστο», δήλωσε ο Vettel.
Είναι προφανές ότι οι οδηγοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου όσον αφορά τα βρόχινα ελαστικά που τους προσφέρονται σε ακραίες καιρικές συνθήκες, και ζητούν άμεση παρέμβαση της Pirelli ώστε να βελτιωθεί τόσο η ασφάλεια όσο και το θέαμα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!