Μετά το τέλος του αγώνα της Suzuka, υπήρχε σύγχυση στο paddock σχετικά με το εάν μια ποινή του Charles Leclerc της Ferrari ήταν αρκετή ή όχι για να εξασφαλίσει στον Verstappen πρόωρα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Πολλές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της Red Bull, συμμερίστηκαν την ευρεία άποψη ότι οι νέοι κανόνες που εισήχθησαν μετά το περσινό grand prix του Βελγίου σήμαιναν ότι ο Verstappen δεν θα έπαιρνε πλήρεις βαθμούς για τη νίκη του, καθώς ο αγώνας είχε έκταση λιγότερη του 75% της όλης απόστασης.
Ωστόσο, μια αυστηρή ερμηνεία των αθλητικών κανονισμών της F1 σήμαινε ότι η FIA έκρινε την απονομή βαθμών βάσει συνθηκών ολόκληρου αγώνα, καθώς αυτός δεν είχε διακοπεί.
Αυτό σήμαινε ότι ο Verstappen κατατάχθηκε ως Πρωταθλητής, κάτι που αιφνιδίασε ακόμη και τον ίδιο αμέσως μετά τον αγώνα.
"Champion? Not Champion?" 🤔
Even Max had to be convinced! 😃#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/kiJXb283RN
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022
Ωστόσο, παρόλο που η στάση της FIA έχει γίνει ξεκάθαρη από το τέλος του αγώνα, αρκετές ομάδες παραδέχτηκαν ότι η τρέχουσα ερμηνεία των κανονισμών –που συμφωνήθηκαν μετά τον περσινό αγώνα στο Spa– δεν ήταν η επιδιωκόμενη.
Μιλώντας για τη σύγχυση σχετικά με τους κανόνες, ο Horner είπε: «Νομίζω ότι είναι λάθος.
«Πιστεύω ότι είναι ένα λάθος που δεν συμπεριλήφθηκε μετά τα περσινά θέματα στο Spa και οι κανονισμοί προφανώς δεν έχουν γίνει ξεκάθαροι.
«Πιστεύαμε σθεναρά ότι μόνο με το 75% του αγώνα, θα απονεμηθούν πλήρεις πόντοι. Έτσι νιώσαμε ότι θα είχαμε έναν βαθμό λιγότερο από ό,τι χρειαζόμαστε για να κατακτήσει ο Max το Πρωτάθλημα.
“Αλλά στο τέλος, η κίνηση του Checo στον Charles εξασφάλισε στον Max το Πρωτάθλημα. Για αυτό, μπορείτε να δείτε την έκπληξή του, την έκπληξη της ομάδας. Εν τούτοις, ήταν μία υπέροχη έκπληξη.”
Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, ο οποίος είδε τις ελπίδες του Leclerc για τον τίτλο να εξανεμίζονται με την εφαρμόζουσα ερμηνεία των πόντων, παραδέχτηκε ότι η ομάδα του δεν ήξερε πώς θα χειριζόταν τα πράγματα.
«Ήμασταν μπερδεμένοι και πιστεύαμε ότι δεν θα αποδίδονταν πλήρεις πόντοι», είπε. «Οπότε, αρχικά, οι υπολογισμοί μας ήταν τέτοιοι, σύμφωνα με τους οποίους δεν θα γινόταν Πρωταθλητής.
“Στην τελική, δόθηκε μια διευκρίνιση η οποία ήταν φυσιολογική. Οπότε νομίζω ότι είναι αποδεκτή. Έτσι έχουν τα πράγματα. Είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Είναι αρκετά ξεκάθαρο”.
Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andreas Seidl, υποστήριξε την άποψη ότι οι αλλαγές που έγιναν στους κανόνες τον περασμένο χειμώνα δεν είχαν ποτέ σκοπό να απονείμουν πλήρεις βαθμούς για αγώνες που δεν πλησίαζαν καθόλου την όλη απόσταση.
«Τελικά, το πώς απονεμήθηκαν οι βαθμοί σήμερα δεν ήταν αυτό που είχαμε όλοι στο μυαλό μας», είπε. «Δεν ήταν αυτή η πρόθεση της FIA και της ομάδας.
“Αλλά στο τέλος, φαίνεται ότι όλοι παραβλέψαμε αυτό το κενό στον κανονισμό, και επομένως είμαστε όλοι υπεύθυνοι γι’ αυτό. Σημαίνει ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε μαζί καλύτερη δουλειά την επόμενη φορά.”
Ο Horner δεν είχε καμία αμφιβολία ότι οι ομάδες θα μιλούσαν τώρα στη FIA για να αναθεωρηθεί ο κανόνας για το μέλλον.
«Είμαι σίγουρος ότι θα γίνει», είπε.
Ο Binotto είπε ότι ήταν κάτι που θα έκανε τη Ferrari να εξετάσει και να καταλάβει καλύτερα.
«Πρέπει να επανεξετάσω τους κανονισμούς μαζί με τα αρμόδια άτομα της ομάδας μας: ποια ήταν η σαφής κατανόηση, ποιο ήταν το συμπέρασμα και ο τρόπος με τον οποίο γράφτηκε και ερμηνεύτηκε σε σύγκριση με την πρόθεση», είπε.
«Είναι μια λεπτομέρεια και είναι κάτι που πρέπει να διευκρινίσουμε επίσης για το μέλλον; πρέπει, δηλαδή, να διευκρινίσουμε ποια είναι η αληθινή πρόθεση, τι πρέπει να γίνει, ώστε να είναι αρκετά ξεκάθαρο. Αλλά δεν ανησυχώ πολύ, δεν είμαι πολύ απογοητευμένος από αυτό.
«Αποδέχομαι τον τρόπο που ερμήνευσε τον κανόνα η FIA; θα αξιολογήσουμε και θα συζητήσουμε σχετικά με τον κανόνα, αλλά δεν θα καταλήξω σε κανένα συμπέρασμα σήμερα για αυτόν».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!