Η φετινή σεζόν κάθε άλλο παρά ιδανικά έχει ξεκινήσει για την ομάδα της Mercedes και τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton. Ο Βρετανός, μετά την τρίτη θέση στον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Bahrain, περιορίστηκε στην 10η μόλις θέση στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας στη Jeddah.
Η γερμανική ομάδα ήρθε στη Μελβούρνη προσδοκώντας βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου της. Παρότι είναι αρκετά νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, η εικόνα αλλά και οι δηλώσεις των Lewis Hamilton και George Russell μετά το πέρας των δοκιμών 1 και 2 της Παρασκευής στο Albert Park δεν αποτυπώνουν σημαντικές μεταβολές ως προς την απόδοση του μονοθεσίου της Mercedes.
O Lewis Hamilton, αρχικά, τόνισε πως οι αλλαγές που έχουν γίνει στο μονοθέσιο δεν έχουν φέρει ακόμα το επιθυμητό αποτέλεσμα: “Δεν νιώθω κουρασμένος, νιώθω καλά, όμως ήταν μια δύσκολη περίοδος δοκιμών. Καμία αλλαγή στο μονοθέσιο δεν κάνει τη διαφορά αυτή τη στιγμή, οπότε αυτό είναι το δύσκολο κομμάτι, είσαι αισιόδοξος, κάνεις αλλαγές και μετά δεν υπάρχει κάποια τάση βελτίωσης. Κάναμε κάποιες αλλαγές στο Practice 2, το Practice 1 ήταν καλύτερο και το P2 κατέληξε να είναι λίγο πιο δύσκολο για εμάς. Οπότε δεν ξέρω, απλά ένα δύσκολο (στην οδήγηση) μονοθέσιο”.
“Δεν νομίζω ότι θα είναι δύσκολο να βρούμε τον δρόμο της επιστροφής, απλά δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά, αυτή είναι η κατάσταση και έτσι πρέπει απλώς να οδηγήσουμε με αυτό. Είναι απλά εκνευριστικό, το να προσπαθείς να πιέσεις, να πιάσεις (τους προπορευόμενους) και ακόμα και όταν κάνεις έναν πολύ καλό γύρο είσαι 1,2 δευτερόλεπτα κάτω, οπότε είναι δύσκολο”, συμπλήρωσε ο 37χρονος.
Με τη σειρά του, ο έτερος οδηγός της ομάδας, George Russell, ο οποίος έμεινε εκτός δεκάδας και στις δύο περιόδους δοκιμών στη Μελβούρνη, θεωρεί πως υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα για να διανύσει η Mercedes για να επιστρέψει στις πρώτες θέσεις: “Σαφώς, δεν είμαστε στη θέση που θέλουμε να είμαστε, υπάρχουν αρκετά μονοθέσια του midfield μπροστά μας και προφανώς είμαστε πολύ μακριά από εκείνους που είναι στις πρώτες θέσεις”.
“Συνεπώς, πρέπει να δουλέψουμε σκληρά απόψε, να καταλάβουμε τους περιορισμούς, το αυτοκίνητο είχε καλή αίσθηση, όχι πολύ άσχημα, αλλά συμπεριφερόταν λίγο περίεργα με το μαλακό ελαστικό. Συνέχισα να βελτιώνομαι συνεχώς (με το μαλακό ελαστικό), ξέρω ότι μερικοί οδηγοί το έκαναν αυτό, αλλά φαινόταν λίγο πιο έντονο (η βελτίωση της εικόνας) από τη δική μας οπτική γωνία”.
Ερωτηθείς για το φαινόμενο του porpoising, το οποίο σε πολλά μονοθέσια είναι αρκετά έντονο και στη Μελβούρνη, ο Russell υπογράμμισε: “Σίγουρα το porpoising είναι πολύ άσχημο στη στροφή 9, είναι ίσως το πιο σοβαρό που έχω βιώσει, αλλά νομίζω ότι είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε προς το παρόν. Πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο τρόπος για τον πιο γρήγορο γύρο στην πίστα, αλλά ίσως δεν είναι, πρέπει να συνεχίσουμε να ψάχνουμε τα δεδομένα και να τα κατανοούμε, έχουμε πάει σε πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις στο set up και όλες έχουν οδηγήσει σε παρόμοια αποτελέσματα. Οπότε πρέπει να προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε τα ζητήματα και να καταλάβουμε τι συνέβη”.
“Η οδήγηση είναι πάντα όμορφη! Και το να οδηγείς σε μια πίστα όπως αυτή (είναι εξίσου ωραίο), αλλά το απολαμβάνεις περισσότερο όταν βγαίνεις από το μονοθέσιο και βλέπεις το όνομά σου στην κορυφή της κατάταξης. Και όταν νομίζεις ότι έχεις κάνει καλό γύρο και κοιτάς τους χρόνους και είσαι κάτω στην 11η θέση, δεν είναι εκεί που θέλουμε να είμαστε ως ομάδα, τα αποτελέσματα είναι το παν”, προσέθεσε νεαρός Βρετανός.
Μένει να δούμε εάν οι Mercedes θα αναρριχηθούν στην κατάταξη σε σχέση με τις πρώτες περιόδους δοκιμών στο Alberto Park (7ος και 13ος ο Hamilton, 12ος και 11ος ο Russell στα Practice 1 και 2 αντίστοιχα) και το αν θα μειώσουν τη διαφορά από την κορυφή, η οποία κυμάνθηκε από 1,2 έως και 1,5 δευτερόλεπτο στις δοκιμές της Παρασκευής.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!