Ο Fernando Alonso της Aston Martin ήταν ταχύτερος του οδηγού της Mercedes George Russell και του παγκόσμιου πρωταθλητή Max Verstappen στη δεύτερη περίοδο δοκιμαστικών για το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας.
Η έναρξη της δεύτερης ώρας την Πέμπτη στη Τζέντα καθυστέρησε κατά 10 λεπτά καθώς η FIA έλεγξε τα καλύμματα αποχέτευσης στο pitlane, αλλά έτρεξε κανονικά υπό τα φώτα για την μόνη αντιπροσωπευτική νυχτερινή περίοδο πριν από τις κατατακτήριες και τον αγώνα.
Ο Oscar Piastri ξεκίνησε τον χορό με τη McLaren του και έθεσε το αρχικό σημείο αναφοράς για την πρώτη θέση στο 1m32.956s αφού ο Valtteri Bottas έχασε το πίσω μέρος της Sauber του και έκανε περιστροφή στη στροφή 1.
Με το μεγαλύτερο μέρος του πακέτου να κατευθύνεται στα μεσαία ή σκληρά ελαστικά, εκτός από τους δύο οδηγούς της RB στα μαλακά από την αρχή, ο Zhou Guanyu έκανε μια σύντομη παραμονή στην κορυφή με τον πρώτο του γύρο στα μεσαία προτού οι δύο οδηγοί της Red Bull εκτιναχθούν αμέσως μπροστά.
Ο πρώτος γρήγορος γύρος του Verstappen ήρθε στο 1m30.447s πριν ο Sergio Perez πάει ταχύτερα κατά 0.02s, επίσης στα μεσαία– το ζεύγος στη συνέχεια έπεσε πίσω με την πρώτη προσπάθεια του Alonso, ένα 1m29.846s, επίσης στα μεσαία. Ο δεύτερος γρήγορος γύρος του Verstappen στα μεσαία τον έφερε στα 0,051 δευτερόλεπτα πίσω από τον Alonso, πριν ο Ισπανός μετακινήσει ξανά το σημείο αναφοράς μόλις στα πρώτα 10 λεπτά, με 1m29,560s. Αλλά λίγα λεπτά αργότερα ο Verstappen επέστρεψε τελικά στην κορυφή με 1m29.543s, με μια ηρεμία στη δράση που ακολούθησε καθώς οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits για να προετοιμαστούν για τις προσπάθειές τους για προσομοίωση κατατακτήριων με τα μαλακά ελαστικά.
Αυτό ξεκίνησε από τον Bottas, αλλά ο Alonso πέρασε πρώτος αμέσως μετά και γρήγορα άναψε ξανά μωβ τις οθόνες χρονισμού. Στα 25 λεπτά, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στους τομείς 1 και 3 καθοδόν προς το κορυφαίο 1m28.827s. Ακολουθώντας λίγο πίσω, ο Verstappen σημείωσε ένα προσωπικό καλύτερο τομέα, αλλά έμεινε πολύ πίσω – μια διαφορά 0,550s στην οποία ο Leclerc και ο Perez σύντομα πέρασαν για να βρεθούν με 0,353s και 0,473s πίσω από τον Alonso.
Μόλις πέρασαν τα μισά της περιόδου, καθώς τα δύο μονοθέσια της Mercedes ετοιμάζονταν για τις διαδρομές τους με τα μαλακά ελαστικά, με τον Lewis Hamilton σε αυτό το στάδιο να βρίσκεται στο κάτω μέρος του πίνακα των χρόνων και να αντιμετωπίζει μια έρευνα μετά το FP2 επειδή φαινόταν να εμποδίζει τον Logan Sargeant στη στροφή 10 στην αρχή της περιόδου, ο Verstappen πήγε ξανά στο σετ των μαλακών του ελαστικών. Βελτιώθηκε και έφτασε 0,331 δευτ. πίσω από τον Alonso – και ο Verstappen έκανε δύο αργούς γύρους προκειμένου να κρυώσει τα μαλακά ελαστικά του πριν μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει ξανά σε αυτή την πιο λεία επιφάνεια εδώ στη Τζέντα σε σύγκριση με το τραχύ οδόστρωμα που συναντήσαμε για τον εναρκτήριο γύρο της περασμένης εβδομάδας στο Μπαχρέιν.
Ο Leclerc, ο οποίος έκανε ένα σύντομο ταξίδι μέσα από τα pits μετά τον γρήγορο γύρο στα μαλακά του, εγκατέλειψε μια δεύτερη προσπάθεια με το ίδιο σετ ελαστικών, πριν τα δύο μονοθέσια της Mercedes καταγράψουν τελικά τους χρόνους τους στα μαλακά.
Ο Russell έφτασε στην τέταρτη θέση σε εκείνο το στάδιο, με τον Hamilton έβδομο, προτού ο πρώτος καταφέρει να καταγράψει έναν άλλο γρήγορο γύρο που τον έφερε μπροστά από τον Verstappen και 0,23 δευτερόλεπτα από τον Alonso, με κάτι περισσότερο από 20 λεπτά να απομένουν.
Στη συνέχεια, όλοι μεταπήδησαν στη συλλογή δεδομένων μεγάλων αποστάσεων, κάτι που εδραίωσε τους κορυφαίους χρόνους, μόλις ο Carlos Sainz της Ferrari είχε ξεπεράσει τον Hamilton για να καταλήξει πίσω από την έκτη θέση του Lance Stroll στην άλλη Aston – και ο Sainz να είναι μεταξύ πολλών οδηγών που έπρεπε να υποχωρήσουν από έναν γρήγορο γύρο λόγω της κίνησης.
Σε ένα πιθανό αποτέλεσμα ενίσχυσης του ηθικού για την Alpine, ο Pierre Gasly τερμάτισε ένατος στο P2 μπροστά από τον Piastri, με τον Lando Norris μόλις 13ο στην άλλη McLaren και να παραπονιέται για το μονοθέσιό του που έξυνε το οδόστρωμα σημαντικά σε υψηλές ταχύτητες.
Η τελική φάση του P2 περιελάμβανε τον Stroll να λαμβάνει μια ασπρόμαυρη σημαία επειδή δεν ακολούθησε τις οδηγίες του διευθυντή του αγώνα σχετικά με τα όρια της πίστας στην κύρια ευθεία μετά την είσοδο των pit, και για τον Hamilton να επιστρέψει στα pit με μόλις πέντε λεπτά να απομένουν για το τέλος μετά την αναφορά ενός προβλήματος ισχύος στη Mercedes του.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!