Ο Max Verstappen της Red Bull ήταν επικεφαλής της εναρκτήριας περιόδου δοκιμών της Formula 1 για το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, κατά λίγο λιγότερο από δύο δέκατα από τον Fernando Alonso της Aston Martin.
Ο νικητής του Grand Prix του Μπαχρέιν την περασμένη εβδομάδα, Verstappen ήταν ο ταχύτερος του FP1 στη Τζέντα με 1m29.659s στα μαλακά ελαστικά, παίρνοντας την πρώτη θέση από τον George Russell της Mercedes εκείνη τη στιγμή.
Ο χρόνος του φαινόταν ανίκητος, αν και ο Alonso έφτασε μέσα σε 0,2 δευτερόλεπτα από τον χρόνο του Ολλανδού για να χωρίσει τις δύο Red Bulls στην κορυφή της σειράς των χρόνων υπό το φως της ημέρας – όπως το περασμένο Σαββατοκύριακο, σε συνθήκες όχι απολύτως αντιπροσωπευτικές από εκείνες που θα είχαν την εμπειρία στις νυχτερινές κατατακτήριες και αγώνα.
Οι θυελλώδεις συνθήκες στη Jeddah Corniche Circuit, με αντίθετο άνεμο 20 χλμ./ώρα κατά μήκος της κύριας ευθείας σύμφωνα με τον τι ανάφερε ο Carlos Sainz, εξασφάλισαν ότι το πίσω άκρο της πίστας είχε περαιτέρω πρόκληση στις σαρωτικές στροφές στον δεύτερο και τον τρίτο τομέα.
Στους εξερευνητικούς γύρους τους γύρω από την πίστα, όλοι χωρίστηκαν μεταξύ των μεσαίων και σκληρών ελαστικών. Η Pirelli είχε επιλέξει τις C3 και C2 αντίστοιχα για αυτό το Σαββατοκύριακο για να αντικατοπτρίσει την κατανομή των ελαστικών του περασμένου έτους.
Ο Russell σημείωσε τον καλύτερο γύρο στο εναρκτήριο μισάωρο, ανεβαίνοντας στην κορυφή με 1m30.806s πριν τον μειώσει σε 1m30.554s ως το σημείο αναφοράς. Στη συνέχεια, ο Lando Norris έκανε τον πρώτο ανταγωνιστικό χρόνο με μαλακά ελαστικά μετά τα μισά της περιόδου, διαμορφώνοντας 1m30.424s, το οποίο νικήθηκε από το 1m30.014s του Verstappen στην πρώτη προσπάθεια του οδηγού της Red Bull στο C4 κόκκινο ελαστικό.
Με 0,003 διαφοράς, ο Russell ανέκτησε τη θέση του στην κορυφή του πίνακα χρονομέτρησης και κάθισε εκεί για περίπου πέντε λεπτά, προτού ο Verstappen κατεβάσει ξανά χρόνο, πρώτη φορά κάτω από τα 90 δευτερόλεπτα – κάτι που τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν ο ταχύτερος γύρος της περιόδου. Ο Russell κατάφερε να πλησιάσει με ένα 1m29.939s στον επόμενο γύρο του σε μια προσπάθεια να κρατήσει τη δεύτερη θέση, αλλά το 1m29.868s του Perez αποδείχτηκε αρκετό για να ανέβει στη δεύτερη θέση.
Ο Alonso, ο οποίος φαινόταν ανταγωνιστικός στο προηγούμενο τρέξιμο με σκληρά ελαστικά, σημείωσε το 1m29.845s για να κερδίσει τον Perez.
Έχοντας πέσει πίσω από τους Alonso και Perez, ο Russell έπρεπε να μείνει ικανοποιημένος με την τέταρτη θέση στους γενικούς χρόνους, κερδίζοντας οριακά το δίδυμο της Ferrari Charles Leclerc και Sainz καθώς οι οδηγοί της Ferrari συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα.
Ο Norris ήταν έβδομος συνολικά, λίγο περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο από τον χρόνο του Verstappen, και μόλις 0,005 δευτ. μακριά από τον Lewis Hamilton. Ο οδηγός της Mercedes είχε νωρίτερα παραπονεθεί για αναπηδήσεις στο πίσω μέρος της W15 του και ζήτησε από την ομάδα να βρει αμέσως μια λύση.
Υπήρχε ένα κενό σχεδόν 0,4 δευτερολέπτων μεταξύ αυτού και του Lance Stroll, καθώς ο Καναδός ανέκαμψε από ένα πρόωρο ξύσιμο με τον τοίχο στη στροφή 21, για να σημειώσει τον ένατο ταχύτερο χρόνο. Ο Stroll ακούμπησε τον τοίχο με τον μπροστινό αριστερό τροχό του και έπρεπε να υποχωρήσει στα pits, καθώς το κάλυμμα του τροχού του είχε αποκολληθεί.
Ο Alex Albon συμπλήρωσε το top 10 καθώς ο οδηγός της Williams βρήκε δυνατό ρυθμό στο μεσαίο ελαστικό, αλλά ήταν ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον καλύτερο γύρο του Verstappen και λίγα εκατοστά μακριά από τη Sauber του Valtteri Bottas.
Ο Daniel Ricciardo ήταν 12ος ταχύτερος, αν και έκανε τον καλύτερο του γύρο σε ένα σετ μεσαίων για να βρεθεί μπροστά από τον Esteban Ocon της Alpine και τον Logan Sargeant της Williams.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!