Οι Mike Conway, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez κατέκτησαν την νίκη στον 24ωρο αγώνα του Le Mans για την Toyota Gazoo Racing στο ντεμπούτο της νέας εποχής Hypercar στον κλασσικού Γαλλικό αγώνα αντοχής.
Το No. 7 της Toyota GR010 Hybrid αντιμετώπισε προβλήματα με τα καύσιμα προς το τέλος του αγώνα αλλά κατάφερε να είναι στην πρωτοπορία στις 6 τελευταίες ώρες του αγώνα και να σημειώσει το 1-2 με την άλλη Toyota στην 2η θέση.
Παρά τα προβλήματα με τα gremlins, ο Ιάπωνας κατασκευαστής κυριάρχησε στην 89η έκδοση του αγώνα αντοχής, έχοντας προηγηθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας στο ξεκίνημα λόγο βροχής.
Ενώ ο κάτοχος της pole No. 7 της Toyota με τον Conway έφυγε μακριά στην εκκίνηση μετά το χάος που δημιουργήθηκε, είδαμε το No. 708 και την Glickenhaus 007 με τον Olivier Pla να χτυπάει τον Sebastien Buemi που οδηγούσε το No. 8 της Toyota, ενώ είχε δύο κλαταρίσματα στις πρώτες τρεις ώρες του αγώνα.
Ακόμη επιπλέον του σπινιαρίσμαστος, το μονοθέσιο No. 8 σταμάτησε στην πίστα για επανεκκίνηση του συστήματος παλεύοντας την 16η ώρα με τα προβλήματα ανεφοδιασμού όπου αναγκάστηκε να κάνει μικρότερα stints.
Το μονοθέσιο No. 8 είχε ακόμα και μία αναγκαστική στάση στα pit διότι δεν έκλεινε η πόρτα του οδηγού.
Και οι δύο Toyotas, ωστόσο, κατάφεραν να πάρουν την καρό σημαία δίπλα, δίπλα, όχι μόνο τερματίζοντας μπροστά από όλα τα μονοθέσια LMH της Hyperacar αλλά δέχτηκαν και τον σεβασμό από όλους στα γκαράζ των ομάδων.
?Chequered Flag ?
This ends a crazy 24 hours of Le Mans!
Congratulations to all the teams ?P1:??#7 @TGR_WEC
P2:??#8 @TGR_WEC
P3:??#36 @SignatechAlpine #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/O43MxDwRvC— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Ο Kobayashi τερμάτισε 2 γύρους μπροστά από το No. 8 της Toyota με τους Buemi, Kazuki Nakajima και Brendon Hartley για την 4η συνεχόμενη νίκη της Toyota στο Le Mans.
Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του No. 7 της Toyota μετά από τρεις αποτυχημένες προσπάθειες τα προηγούμενα χρόνια.
Το No. 36 με την Alpine A480 Gibson και τους Nico Lapierre, Matthieu Vaxiviere και τον Andre Negrao συμπλήρωσε το βάθρο στην 3η θέση με την ORECA η οποία κατασκευάζει το μονοθέσιο LMP1, 4 γύρους πίσω από τους πρωτοπόρους.
Η Γαλλική ομάδα έχασε χρόνο μετά από το σπινιάρισμα του Lapierre στον 3ο γύρο ενώ στην συνέχεια είχε μία έξοδο με τον Vaxiviere κατά την διάρκεια της 8ης ώρας όπου κόλλησε το μονοθέσιο στα χαλίκια του πρώτου chicane πέφτοντας αρκετές θέσεις πίσω.
Το No. 708 της Glickenhaus ανέκαμψε από την επαφή του Pla για να τερματίσει στην 4η θέση με τους συνοδηγούς Pipo Derani και Franck Mailleux, με τους Richard Westbrook, Ryan Briscoe και Romain Dumas όπου οδηγούν το μονοθέσιο No. 709 να συμπληρώνουν την 5αδα.
Και τα δύο μονοθέσια της Pipo Moteurs, μη υβριδικά LMH, είχαν έναν αρκετά άστατο αγώνα μαζεύοντας ποινές και με αρκετά ατυχήματα.
First #HYPERCAR Podium at Le Mans!#LeMans24 #WEC @TGR_WEC @SignatechAlpine pic.twitter.com/BFaexFVngo
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Η Team WRT κυριάρχησε στην κατηγορία LMP2 στο ντεμπούτο της στο Le Mans, δεν έλλειψαν όμως τα δράματα στον τελευταίο γύρο
Η Team WRT πήρε τις τιμές στην LMP2 στον τελευταίο γύρο που μας άφησε με το στόμα ανοιχτό με το δεύτερο πλήρωμα της Team WRT, No. 41 με την Oreca 07 Gibson και τον Yifei Ye να χάνει το 1-2 στο βάθρο.
Το μονοθέσιο του Ye σταμάτησε μέσα στην πίστα στον τελευταίο γύρο, δίνοντας την νίκη στο No. 31 με τους Robin Frijns, Ferdinand Habsburg και Charles Milesi.
Unbelievable! The LMP2 leader #41 @followWRT stopped on track in the last lap!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/TW7aBneNbb
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Ο Ye πήρε την πρωτοπορία της κατηγορίας τις τελευταίες ώρες όταν το No. 31 αντιμετώπισε ένα πρόβλημα, αναγκάζοντας την Βελγική ομάδα να αλλάξει ελαστικά και να επιδιορθώσει την ζημιά.
Η ποινή του Frijn έδειξε στον εργοστασιακό οδηγό της Audi ότι θα αλλαχθούν μόνο τα ελαστικά.
Αυτός είναι ο 4ος αγώνας αντοχής όπου κερδίσει η Βελγική ομάδα στο ντεμπούτο της, ακολουθώντας οι αγώνες Nürburgring 24, Bathurst 12 Hour και 24 Hours of Dubai.
Το No. 28 της JOTA Sport με Oreca και τους Tom Blomqvist, Sean Gelael και Stoffel Vandoorne τερμάτισε 2ο, επιστρέφοντας μετά την ποινή 90 δευτερολέπτων λόγο παραβίασης με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Το δεύτερο μονοθέσιο της JOTA, κάτοχος της pole No. 38 με την Oreca και τον Antonio Felix Da Costa προηγήθηκε μέχρι που σπίνιαρε με τον Anthony Davidson ενώ ακολούθησε ένα κλατάρισμα και μία αντικατάσταση στο φίλτρο λαδιού.
Το φαβορί πριν τον αγώνα, η United Autosports είχε ένα περιπετειώδες αγώνα, με δύο από τα τρία μονοθέσια να μπλέκονται σε συγκρούσεις.
Το No. 22 με την Oreca και τουςFilipe Albuquerque, Phil Hanson και Fabio Scherer, αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα πέφτοντας αρκετά πίσω στην κατάταξη.
Το No. 23 της United ήταν ο υψηλότερος τερματισμός στην 5η θέση, εκμεταλλευόμενη όμως το κλατάρισμα του No. 34 της Inter Europol Competition με την Oreca που την έφερε στην 5αδα.
Η Panis Racing με το No. 65 και την Oreca με του Will Stevens, James Allen και Julien Canal πήρε την 4η θέση της κατηγορίας.
Οι δάφνες της LMP2 Pro-Am πήγαν στο τρίο του No. 21 της DragonSpeed με Oreca τους Ben Hanley, Juan Pablo Montoya και Henrik Hedman, παρά το δράμα με τα καύσιμα στο τέλος του αγώνα.
Η Association SRT41 πήρε την καρό σημαία στην 33η θέση γενικής με τους Takuma Aoki, Nigel Bailly και Matthieu Lahaye.
*Τα αποτελέσματα των κατηγοριών GTE-Pro και GTE-Am θα δημοσιευτούν σε ξεχωριστό άρθρο
24 Hours of Le Mans: Αποτελέσματα
Εγκαταλείψεις
No. 32 ORECA 07-Gibson – United Autosports (τρακάρισμα)
No. 98 Aston Martin Vantage AMR – Aston Martin Racing (τρακάρισμα)
No. 99 Porsche 911 RSR-19 – Proton Racing (σπασμένη μπροστινή ανάρτηση)
No. 1 ORECA 07-Gibson – Richard Mille Racing (ατύχημα)
No. 47 Ferrari 488 GTE Evo – Cetilar Racing (τρακάρισμα)
No. 66 Ferrari 488 GTE Evo – JMW Motorsport (κιβώτιο ταχυτήτων)
No. 25 Aurus 01-Gibson – G-Drive Racing (τρακάρισμα)
No. 56 Porsche 911 RSR-19 – Team Project 1 (τρακάρισμα)
No. 55 Ferrari 488 GTE Evo – Spirit Of Race (τρακάρισμα)
No. 79 Porsche 911 RSR-19 – WeatherTech Racing (τρακάρισμα)
No. 46 Porsche 911 RSR-19 – Team Project 1 (τρακάρισμα)
No. 57 Ferrari 488 GTE Evo – Kessel Racing (πρόβλημα στον κινητήρα)
No. 72 Porsche 911 RSR-19 – Hub Auto Racing (πρόβλημα στα ηλεκτρινά και στον κινητήρα)
No. 82 Oreca 07-Gibson – Risi Competizione (κινητήρας)
Φωτογραφικό υλικό
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!