Ο πρώτος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2019 δεν άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις στην ομάδα της Ferrari. Η ιταλική ομάδα, ενώ από τις χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης προέκυπτε ότι είχε ενδεχομένως ένα αρκετά ανταγωνιστικό μονοθέσιο, κινήθηκε σε “ρηχά νερά” στη Μελβούρνη, τερματίζοντας στην 4η και 5η θέση με τους Sebastian Vettel και Charles Leclerc αντίστοιχα.
Αναμφίβολα, η λανθασμένη, όπως αποδείχθηκε, στρατηγική για τον Vettel με αλλαγή ελαστικών στον 15ο μόλις γύρο, οριοθέτησε σε ένα βαθμό την προσπάθεια του Γερμανού στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα. Από την άλλη πλευρά, ο Charles Leclerc έμεινε περισσότερο χρόνο στην πίστα και στην αλλαγή ελαστικών του πέρασε σε σκληρή γόμα.
Στους τελευταίους γύρους ο Μονεγάσκος κάλυψε μια διαφορά 15 δευτερολέπτων από τον Vettel, έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά και τον απείλησε για την τέταρτη θέση. Σε εκείνο το σημείο κρίθηκε σκόπιμο από τους ανθρώπους της Scuderia να μην υπάρχει κάποια μάχη μεταξύ των οδηγών, με τον Leclerc, στο ντεμπούτο του με τη Ferrari, να μένει στην πέμπτη θέση και τον Vettel στην τέταρτη.
Αναφορικά με αυτή την απόφαση, ο επικεφαλής των “κόκκινων” Mattia Binotto δήλωσε: “Όταν ο Vettel μπήκε στα pits, έβαλε τη μέση γόμα και δεν είχε την πρόσφυση που περίμενε. Δέχθηκε επίθεση από τον Verstappen, αφού ήταν σε θέση να κρατήσει τη θέση του στην πίστα. Έτσι, αποφασίσαμε να φέρουμε το μονοθέσιο στον τερματισμό, με διαχείριση των ελαστικών του μέχρι το τέλος. Νομίζω ότι 10 γύρους από το τέλος, αποφασίσαμε να μην αναλάβουμε κανένα ρίσκο και να κρατήσουμε τις θέσεις, να φέρουμε τα μονοθέσια στον τερματισμό και να κερδίσουμε βαθμούς.”
“Όπως είπα, ο Sebastian διαχειριζόταν το ρυθμό του λόγω της κακής πρόσφυσης και έφερε το μονοθέσιο στον τερματισμό. Ο Charles έκανε ένα μεγάλο δεύτερο κομμάτι, αλλά με 10 γύρους για το τέλος, δεν υπήρχε κανένας λόγος να διακινδυνεύσουν σήμερα. Δεν αγωνίζονταν για την πρώτη θέση. Νομίζω ότι σε αυτό το στάδιο, οποτεδήποτε κάνεις ένα pit stop, μπορεί να υπάρχει ένας κίνδυνος”, υπογράμμισε ο πρώην επικεφαλής του μηχανολογικού τμήματος της Scuderia.
Στη συνέχεια, ο Ιταλός υπερθεμάτισε για τη λογική της απόφασης αυτής: “Ήταν πιο σημαντικό για εμάς να φέρουμε το μονοθέσιο στον τερματισμό, να κερδίσουμε τους βαθμούς. Μερικές φορές σε αγώνες που δεν είσαι ο καλύτερος, είναι επίσης σημαντικό να κερδίζεις βαθμούς. Αυτή ήταν η επιλογή μας. Θα μελετήσουμε τον αγώνα και εν τέλει την απόφαση, αλλά αυτός είναι ο λόγος (για τη λήψη της απόφασης).
Με τη σειρά του, ο Charles Leclerc σχολίασε το γεγονός αυτό, καθώς και το ότι προσπάθησε, ανεπιτυχώς, για την επίτευξη ταχύτερου γύρου και του βαθμού που αυτός προσφέρει: “Προσπαθήσαμε τον τελευταίο γύρο, αλλά προφανώς δεν ήταν αρκετό, για λίγο. Δεν νομίζω ότι θέλαμε να αναλάβουμε το ρίσκο να κάνουμε ένα pitstop.Υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι με το pitstop προφανώς και θέλαμε απλά να ολοκληρώσουμε τον αγώνα χωρίς προβλήματα. Προσπάθησα (για τον ταχύτερο γύρο), αλλά σίγουρα δεν ήταν αρκετό και με αρκετά μεγάλη διαφορά μάλιστα.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!