Ο Max Verstappen κέρδισε το δεύτερο του Πρωτάθλημα Οδηγών στην F1 με παράξενο τρόπο την Κυριακή στο Ιαπωνικό Grand Prix, πληροφορία την οποία ανακάλυψε στο parc ferme αφού οι αγωνοδίκες επέδωσαν στον Leclerc ποινή χρόνου επειδή κέρδισε ένα άδικο πλεονέκτημα στον μάχη του με τον Sergio Perez στον τελευταίο γύρο.
Ο Leclerc έφυγε από την αγωνιστική γραμμή λόγω του φρεναρίσματος στο Casio Triangle στον τελευταίο γύρο, χρησιμοποιώντας την εκτός πίστας περιοχή και «κόβοντας» έτσι την γωνία. Έμεινε μπροστά από τον Perez για να δει δεύτερος την καρό σημαία πίσω από τον πρωτοπόρο Verstappen, ωστόσο το συγκεκριμένο περιστατικό διερευνήθηκε γρήγορα.
Η απόφαση των αγωνοδίκων να επιβάλουν στον Leclerc ποινή πέντε δευτερολέπτων υποβίβασε τον Leclerc στην τρίτη θέση, πράγμα που σήμαινε ότι ο Verstappen εξασφάλισε το πρωτάθλημα, με πλήρεις βαθμούς να απονέμονται παρά το γεγονός ότι ο αγώνας αποτέλεσε μόνο το 50% της όλης απόστασης σύμφωνα με τους κανονισμούς.
Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε ότι ήταν «έκπληκτος και πολύ απογοητευμένος» από την απόφαση, σημειώνοντας ότι χρειάστηκε πολύς χρόνος για να αποφασίσει η FIA για την κύρωση του Sergio Perez, ο οποίος άφησε ένα κενό μήκους άνω των 10 αυτοκινήτων πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, στη Σιγκαπούρη πριν από μία εβδομάδα.
«Επτά μέρες μετά τη Σιγκαπούρη, όπου έκαναν τόσους πολλούς γύρους για να αποφασίσουν και εν τέλει εξέδωσαν απόφαση μετά τον αγώνα, έπρεπε να ακούσουμε τι έχουν να πουν οι οδηγοί για την λήψη μίας τόσο απλής απόφασης, ενώ σήμερα την πήραν σε λίγα δευτερόλεπτα», είπε ο Binotto.
«[Μένω] έκπληκτος από τόσο διαφορετικές συμπεριφορές μεταξύ της Σιγκαπούρη και της Ιαπωνίας, μετά από λίγες μόνο μέρες.
«Ήταν σωστή ή λανθασμένη η απόφαση μίας ποινής πέντε δευτερολέπτων; Κατά την άποψή μας, ειλικρινά δεν είχε κάποιο πλεονέκτημα. Ήταν μπροστά, έμεινε μπροστά, είχε μία απόσταση, κράτησε την ίδια απόσταση. Εξακολουθεί να είναι αμφισβητούμενο το συμβάν, αλλά έτσι αποφάσισαν και θα το δεχθούμε».
Ο Binotto είπε ότι η διαφορά στο χρόνο λήψης της απόφασης από τη FIA ήταν «πολύ απογοητευτική» σε δύο συμβάντα που είχαν απόσταση επτά ημερών, ιδιαίτερα καθώς δεν υπήρχε περίπτωση να μιλήσει κανείς με τον Leclerc στην Ιαπωνία πριν ληφθεί η απόφαση.
«Αν αποφασίσεις κατευθείαν, όπως είναι προφανές και όπως θα έπρεπε να είναι, τότε θα έπρεπε να είχε δοθεί αμέσως ποινή τουλάχιστον πέντε δευτερολέπτων στη Σιγκαπούρη», είπε ο Binotto.
«[Αυτό] θα μας έδινε την ευκαιρία να διαχειριστούμε σίγουρα πολύ διαφορετικά την κατάσταση και θα μπορούσε να ήταν μια πιθανή νίκη.
“Έτσι, είμαι συγχυσμένος και εξίσου απογοητευμένος από όλη αυτήν την κατάσταση.”
Οι αγωνοδίκες σημείωσαν στην έκθεσή τους ότι ενώ ο Leclerc δεν κέρδισε θέση, «θεωρούταν ότι είχε αποκτήσει κάποιο πλεονέκτημα».
«Στην λήψη αποφάσεων λαμβάνονται υπόψη και οι πολλαπλές συναντήσεις των οδηγών στις οποίες οι Αγωνοδίκες έχουν αναφέρει πως «πλεονέκτημα» υπάρχει όταν ένας οδηγός βγαίνει εκτός πίστας και κατά την επιστροφή του διατηρεί τη θέση του καθώς αμύνεται» είπαν οι αγωνοδίκες επικαλούμενοι προηγούμενα περιστατικά, όπως του Guanyu Zhou στην Σαουδική Αραβία και του Fernando Alonso στο Miami.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!