Το 2019 είναι μια χρονιά που θα ήθελαν να ξεχάσουν οι άνθρωποι της Haas. Το εντυπωσιακό ξεκίνημα στη Μελβούρνη (6η θέση για τον Kevin Magnusen) δεν συνοδεύτηκε από εξίσου θετικά αποτελέσματα στη συνέχεια της χρονιάς. Παρότι υπήρχαν ορισμένες καλές επιδόσεις στις κατατακτήριες (π.χ. η 5η θέση του Magnussen στην Αυστρία), τερμάτιζαν στην πλειονότητα των αγώνων εκτός βαθμών.
Η νέα δεκαετία θα βρει την ομάδα να διατηρεί τους Romain Grosjean και Kevin Magnussen στο δυναμικό της, παρότι υπήρχαν αρκετές φημολογίες για αντικατάσταση κάποιου οδηγού, λόγω της έντονης “διαμάχης” μεταξύ των δύο εντός πίστας σε αρκετές περιπτώσεις.
Το παραπάνω ζήτημα απασχόλησε έντονα όπως φαίνεται και τον επικεφαλής της αμερικανικής ομάδας, Guenther Steiner: “Απολύτως (σκέφτηκα πως ήταν μη διαχειρίσιμη η σχέση μεταξύ των δύο). Μετά το Silverstone, βρισκόμουν σε ένα σημείο που δεν μπορούσα να το δω να δουλεύει πλέον, διότι δυσκολευόμασταν με το μονοθέσιο και μετά δυσκολευόμασταν με τους οδηγούς. Ήταν απλώς μια δυσκολία και δεν γκρινιάζω καθόλου επειδή βρίσκομαι υπό πίεση. Είναι επίσης ζήτημα της ομάδας να δώσει κίνητρο στην ίδια την ομάδα”.
“Αν δεν μπορώ να ελέγξω τους οδηγούς, πώς μπορεί αυτό να είναι καλό για την ομάδα? Βάζω πολλή πίεση σε εκείνους (τους οδηγούς) να δουλέψουν, να γίνουν όλα σωστά και μετά συγκρούονται στη στροφή 5. Σε κάποιο σημείο σκέφτηκα πως δεν είναι διαχειρίσιμο πλέον”, σημείωσε υπερθεματίζοντας ο 54χρονος Ιταλοαμερικανός.
Στη συνέχεια, ο Steiner επιχείρησε να καταγράψει τα αίτια για τη συμπεριφορά των οδηγών του κατά τη διάρκεια της χρονιάς: “Δεν σκέφτονταν την ομάδα πια σε κάποιο σημείο, είδαν απλά την ευκαιρία να τα πάνε καλά, όπως στη Βαρκελώνη και το Silverstone, είχαν καλές κατατακτήριες και την ευκαιρία να πάρουν βαθμούς και ξέχασαν ότι οι βαθμοί είναι και για την ομάδα και όχι μόνο για αυτούς. Το προσπέρασαν αυτό (το όφελος της ομάδας), συνέβη όμως επειδή βρίσκονταν υπό τόσο μεγάλη πίεση? Μάλλον ποτέ δεν θα το μάθω. Θα μπορούσε να είναι και η πίεση που συσσωρεύτηκε δραματικά γύρω από την ομάδα”.
Ο Kevin Magnussen τοποθετήθηκε, αναλύοντας την κατάσταση της ομάδας από τη δική του οπτική γωνία: “Ήταν ενοχλητικό, γιατί έγινε τόσο μεγάλο θέμα, ειδικά στα ΜΜΕ με το πέρασμα του χρόνου. Μέσα από αυτό δημιουργήθηκε κάπως μια αίσθηση κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Δεν υπήρχε πραγματικά κανένα θέμα, όπως εγώ έτσι και ο Romain δεν είχε κανένα πρόβλημα. Επίσης, μιλήσαμε στο τηλέφωνο την εβδομάδα μετά το Silverstone. Δεν υπήρχε κανένα απολύτως ζήτημα”.
Προκειμένου να τεκμηριώσει την άποψή του, αναφέρθηκε στη σχέση μεταξύ των οδηγών της Ferrari, Sebastian Vettel και Charles Laclerc: “Βλέποντας μόνο τον Sebastien Vettel και τον Charles Charles Leclerc, (κατανοούμε) πόσο λίγο χρειάζεται. Δεν χρειάζεται καν να υπάρξει ένταση για να εκτροχιαστεί η κατάσταση και αυτό συνέβη με εμένα και τον Romain”.
“Φυσικά, η ομάδα αισθάνεται ότι τους ‘παρατήσαμε’, αλλά πραγματικά δεν υπήρχε καμία πρόθεση. Συνεπώς, νομίζω ότι όλα αυτά τα πράγματα μας έχουν φέρει όλο και πιο κοντά εξαιτίας αυτού και ολόκληρης της εμπειρίας αυτού του έτους, αυτό μας έκανε πιο ενωμένους ως ομάδα. Το καλό με τον Guenther ειδικά είναι ότι αυτό που βλέπεις είναι αυτό που παίρνεις”, τόνισε καταλήγοντας ο Δανός.
Η Haas ολοκλήρωσε το 2019 στην ένατη θέση με 28 βαθμούς, όντας μόνο μπροστά από τη Williams. Μένει να δούμε αν το 2020 θα κυλήσει πιο ομαλά και αν θα βελτιωθεί η εικόνα της αμερικανικής ομάδας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!