Πρώτος αγώνας, (επιτέλους) επιστροφή στην αγωνιστική δράση για την Formula 1 και το θέαμα μας “ξεπλήρωσε” για την χειμερινή διακοπή, που πέρασε αρκετά βασανιστικά με την αναμονή του αναθεωρημένου grid ενόψει των νέων κανονισμών του 2022!
Η Ferrari πήρε την πρώτη πολυπόθητη νίκη μετά το κάπως μακρινό 2019, η Red Bull… “έμεινε” στην ευθεία και η Mercedes βγήκε από τους “θάμνους” της κατήφειας και της απογοήτευσης την τελευταία στιγμή για να κλέψει ένα βάθρο και πολύτιμους βαθμούς. Κάπως έτσι έφτασε η ώρα -που κανείς δεν ζήτησε αλλά όλοι χρειάζονταν- να δοθούν τα όσκαρ στους καλύτερους της Κυριακής και τα “χρυσά βατόμουρα” για αυτούς που έκαναν εντύπωση, αλλά ήταν αρνητική.
Τα Όσκαρ
- Σίγουρα το μεγαλύτερο βραβείο πηγαίνει στην Ferrari και την “ανάστασή” της μέσα σε έναν χειμώνα. Ο Mattia Binotto δημιούργησε μια ομάδα που όντως δούλεψε μεθοδικά και έξυπνα τον περασμένο χρόνο, έφερε λύσεις που ξεχώριζαν αρκετά από τον ανταγωνισμό και έδειξε πως έχει την σταθερότητα και την διάθεση να μπει σοβαρά στην μάχη του τίτλου. Δεν είναι τυχαίο πως ο Leclerc σε κάθε δήλωση του το τελευταίο διήμερο “διατυμπάνιζε” σε κάθε ευκαιρία πως η ομάδα γνώριζε καλά ότι η αναθεώρηση των κανονισμών το 2022 ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να βγει από την εσωστρέφεια που είχε μπει εδώ και 2 χρόνια και να αποτελέσει σοβαρό διεκδικητή του τίτλου… Επίσης δεν είναι τυχαίο πως στην δεκάδα έγινε “απόβαση” μονοθεσίων με κινητήρα Ferrari. Από ό,τι φαίνεται οι Ιταλοί είναι πια το σημείο αναφοράς στους κινητήρες!
- Σίγουρα συγχαρητήρια αξίζουν και στον Leclerc, που ήταν κυρίαρχος σε κάθε κομμάτι από τις κατατακτήριες του Σαββάτου έως και τον τελευταίο γύρο χθες. Πάλεψε με ψυχραιμία όταν ο Verstappen τον προσπέρασε και είχε αποκτήσει στιγμιαία το momentum, πολύ καθαρός στις μάχες του και με αυτοπεποίθηση που έλεγε “φίλε, σήμερα εδώ κερδίζω εγώ!” πορεύτηκε στην 1η θέση σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Αντίστοιχα θετικός ήταν και ο Sainz, που ενώ φαινόταν όλο το Σαββατοκύριακο πως “δεν καθόταν άνετα στα ρούχα του”, δεν απειλήθηκε ποτέ ώστε να χάσει το βάθρο, ενώ ήταν εκεί στην επανεκκίνηση για να πάρει την 2η θέση σε ένα άτυπο Sprint Race με τον Max. Η εμφανής απογοήτευση του ενώ είχε πάρει την 2η θέση για το γεγονός πως δεν απέδωσε τα μέγιστα είναι σίγουρα το mentalité που χρειάζεται κάθε ομάδα που θέλει να πρωταγωνιστήσει…
- Δύο τύποι που με μια εβδομάδα διαφορά χτύπησε το τηλέφωνό τους για να οδηγήσουν ξανά μονοθέσιο της Formula 1 έκλεψαν τις εντυπώσεις. Πρώτα χτύπησε το κινητό του Kevin Magnussen, που ενώ φαινόταν πως δεν θα ξανατρέξει στην F1, βρέθηκε με συμβόλαιο στην ανανεωμένη Haas. Ήταν απίστευτα γρήγορος και με ελάχιστες ώρες δοκιμών κατάφερε όχι μόνο να νικήσει τον team mate του, αλλά να τερματίσει 5ος στην επιστροφή του μετά από 2 χρόνια… Αν μη τι άλλο εντυπωσιακό! Το δεύτερο κινητό, που μάλιστα χτύπησε λίγες ώρες πριν το FP1, ήταν του Nico Hulkenberg. Ο Γερμανός χωρίς καμία απολύτως επαφή με τα νέα μονοθέσια, ήρθε, νίκησε τον team mate του σε δύσκολες (για την ομάδα του) κατατακτήριες και αρκέστηκε τελικά στον τερματισμό στην τελευταία θέση, κάτι που είναι παραπάνω από εντυπωσιακό, αν αναλογιστούμε την αλληλουχία των καταστάσεων που βρήκαν τον Nico ξανά στην F1…
- Άκουσε πολλά τα τελευταία χρόνια, πάλεψε με τον καλύτερο στο grid, προσπάθησε αλλά τελικά δεν κατάφερε να διεκδικήσει ποτέ τον τίτλο. Βέβαια, όταν η κουβέντα φτάνει σε ομάδες της μέσης της κατάταξης ο Valtteri Bottas αποτελεί μια “πολυτέλεια”… Εντυπωσιακές κατατακτήριες, τον έφεραν τελικά δίπλα στον παλιό team mate του, σαν τα παλιά καλά χρόνια, και μπροστά από τον “νέο” George Russell. Θα το έλεγες και πληρωμένη απάντηση. Traditions!
Τα χρυσά βατόμουρα
- Φυσικά η αρνητική πρωταγωνίστρια ήταν η Mercedes. Έφερε πριν μια εβδομάδα στον δεύτερο γύρο των δοκιμών την αναθεωρημένη W13, που προκάλεσε εντύπωση για τον ακραίο της σχεδιασμό και τα ανύπαρκτα πλαϊνά pods, αλλά η λύση αυτή που προκάλεσε κάποιο “φόβο” στις αντίπαλες ομάδες, αν και νόμιμη φαίνεται ίσως να έχει” χάσει τον δρόμο της”… Η Mercedes πάλεψε έντονα να εξαλείψει το porpoising, δεν το κατάφερε σε καμία της δοκιμή και αρκέστηκε στο να παλέψει με τις ομάδες της μέσης. Αν δεν είχε την τύχη με το μέρος της θα έβλεπε το βάθρο με… “κυάλια”. Επίσης πέρα από τον αεροδυναμικό της σχεδιασμό που εγείρει αμφιβολίες, ο κινητήρας της φαίνεται να είναι πια ουραγός. Δεν είναι τυχαίο που σε μεγάλα μέρη του αγώνα οι ομάδες πελάτες της Mercedes (Aston Martin, Williams και McLaren) πάλευαν μεταξύ τους στις τελευταίες θέσεις. Άραγε ήρθε η ώρα για “αλλαγή φρουράς” στην κορυφή;
- Ο κινητήρας της Red Bull που πέρυσι έμοιαζε κορυφαίος για μεγάλο διάστημα, στον πρώτο αγώνα πήρε βραβείο αναξιοπιστίας. Άφησε κατά σειρά στα “κρύα του λουτρού” τους Gasly (εντάξει αυτός δεν ήταν και στα κρύα με την φωτιά πίσω του…), έπειτα τον 2ο Max και τέλος τον 3ο Perez, που δεν πρόφτασε να πάρει την στροφή στην πρώτη ευθεία. 0 εις το πηλίκο λοιπόν για την Red Bull!
- Ουραγός φάνηκε να είναι η McLaren, που τα έκανε όλα λάθος μετά τις καταστροφικές κατατακτήριες του Σαββάτου. Ξεκίνησε με μέση γόμα, έπεσε ακόμα πιο πίσω και μετά δεν ανέκαμψε ποτέ. Ο Ricciardo, που μετά και την νόσηση του από Covid-19, σίγουρα δεν βρισκόταν στην καλύτερη φυσική κατάσταση συνέχισε το περσινό ντεφορμάρισμα. Ταυτόχρονα ο Norris που στην περσινή εκκίνηση “πέταγε”, φέτος έδειξε να δυσκολεύεται σοβαρά. Ό,τι έκανε σωστα στην Βαρκελώνη η ομάδα από το Woking, το έχασε με το πρόβλημα στα φρένα στο Bahrain. Και όπως είπε και ο Norris, δεν υπάρχει άμεσα φως στο τούνελ…
Αυτά από εμένα και η συνέχεια θα έρθει μάλλον (;) στον επόμενο αγώνα στο σιρκουί πόλης στη Jeddah, όπου θα αρχίσουν να γίνονται πιο ξεκάθαρα τα πράγματα για την δυναμικότητα των ομάδων. Έως τότε ας ηχούν οι καμπάνες στο Maranello!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!