Η Pirelli σχεδιάζει πιο σκληρά μπροστινά ελαστικά για το 2023 ώστε να αντιμετωπίσει την υποστροφή ως ένα από τα προβλήματα αρκετών οδηγών της Formula 1, συμπεριλαμβανομένου του Max Verstappen, σχετικά με τα φετινά μονοθέσια.
Μια από τις συνέπειες των πολλών αλλαγών στα φετινά μονοθέσια, σε συνδυασμό με την αύξηση του βάρους που προκαλείται από πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, είναι ότι είναι πιο επιρρεπή στην υποστροφή, κυρίως, σε χαμηλές ταχύτητες.
Αυτό είναι κάτι με το οποίο πολλοί οδηγοί δεν είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι, ειδικά ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Max Verstappen που παραδέχεται ότι προτιμά ένα αυτοκίνητο το οποίο θα έχει ένα πιο μυτερό μπροστινό μέρος.
Ο προμηθευτής ελαστικών της F1 γνωρίζει για το θέμα και αποκάλυψε ότι για το 2023 δουλεύει ένα πολύ πιο δυνατό μπροστινό ελαστικό που θα βοηθήσει στην καλύτερη ισορροπία των μονοθέσιων.
«Έχουμε ήδη στο μυαλό μας κάποια βελτίωση για την επόμενη χρονιά», εξήγησε ο επικεφαλής της Pirelli για την F1 και των αγώνων αυτοκινήτων, Mario Isola.
«Την περασμένη χρονιά, δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα νέα ελαστικά με τα τωρινά μονοθέσια και το αποτέλεσμα ήταν ελαφρώς διαφορετικό»
«Τώρα έχουμε σαφώς καλύτερη ιδέα για το τι πρέπει να κάνουμε με τα ελαστικά για την επόμενη χρονιά: θα βελτιώσουμε τα μπροστινά, ειδικά επειδή έχουμε ένα πολύ δυνατό πίσω λάστιχο κι αυτό προκαλεί λίγη υποστροφή σε χαμηλή ταχύτητα»
Ο Isola εξηγεί ότι παρόλο που τα πειραματικά μονοθέσια με τα οποία δοκίμασε πέρσι σχεδιάστηκαν για να συμπεριφέρονται όπως τα νέα μοντέλα του 2022, ο διαφορετικός τρόπος που η κάθετη δύναμη παράγεται αποδείχθηκε ότι συγκαλύπτει την υποστροφική φύση των νέων μονοθεσίων λόγο ground effect.
«Τα αυτοκίνητα δοκιμής χρησιμοποιούσαν το πακέτο της αεροδυναμικής του 2021, επομένως αυτό το φαινόμενο το ground effect δεν ήταν τόσο σχετικό»
«Αυτό που γνωρίζουμε από τα τωρινά μονοθέσια είναι ότι παράγουν πολύ περισσότερη κάθετη δύναμη σε υψηλή ταχύτητα αλλά λιγότερη σε χαμηλή ταχύτητα. Και η ισορροπία είναι ελαφρώς διαφορετική.»
Σε ερώτηση για το ποιος ήταν ο κύριος παράγοντας που δημιούργησε την παρούσα υποστροφή, ο Isola απάντησε: «Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι όταν σχεδιάσαμε τα τρέχοντα ελαστικά, πέρυσι, με βάση την ισορροπία στα πειραματικά, σε αυτά η υποστροφή ήταν σαφώς περισσότερη»
«Το βάρος δεν βοηθά. Αλλά όλοι γνωρίζουν ότι δεν είναι κριτική, είναι απαραίτητο να έχουμε αυτό το πρόσθετο βάρος»
«Με τα αυτοκίνητα δοκιμής, το βάρος ήταν το ίδιο με το τωρινό μονοθέσιο, καθώς ζητήσαμε από τις ομάδες να προσθέσουν λίγο βάρος για να πετύχουμε το ίδιο βάρος και την ίδια ισορροπία.»
«Αλλά το πακέτο των αεροδυναμικών ήταν εντελώς διαφορετικό. Αυτή ήταν η κύρια διαφορά σε σύγκριση με τα τωρινά αυτοκίνητα, και αυτό είναι που πιθανότατα δημιουργεί την υποστροφή»
«Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της υποστροφής οφείλεται στην αεροδυναμική. Μπορούμε να αντιδράσουμε, σχεδιάζοντας για την επόμενη χρονιά ένα ελαφρώς διαφορετικό μπροστινό ελαστικό για την ισορροπία του αυτοκινήτου και το δοκιμάζουμε με τα τωρινά μονοθέσια»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!