Καθώς η έναρξη των χειμερινών δοκιμών του 2022 έρχεται όλο και πιο κοντά, η Pirelli έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες για τα καινούρια ελαστικά της Formula 1, τα οποία για πρώτη φορά θα τοποθετούνται σε ζάντες 18 ιντσών.
Όπως είναι γνωστό, η σεζόν του 2022 δεν θα έχει μόνο διαφορετικά σε εμφάνιση και αεροδυναμική απόδοση μονοθέσια σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και νέους τροχούς και ελαστικά, που θα είναι πλέον 18 ιντσών και όχι 13, όπως συνέβαινε μέχρι πέρυσι. Η τελευταία αλλαγή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς τα νέα ελαστικά έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας σε σχέση με αυτά που αντικαθιστούν.
Έτσι, έχοντας σημαντικά χαμηλότερο προφίλ, τα νέα ελαστικά θα έχουν πιο “σκληρά” χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πιο άμεσα στις αντιδράσεις τους, ενώ ταυτόχρονα δεν θα φθείρονται τόσο γρήγορα. Επιπλέον, οι μεγαλύτερες ζάντες (με κοινό πλέον προμηθευτή για όλες τις ομάδες την εταιρία BBS) θα έχουν επίδραση και στην ανάρτηση, με τους σχεδιαστές να έχουν έναν ακόμη παράγοντα να λάβουν υπόψη στον σχεδιασμό των νέων μονοθεσίων.
Έχοντας κάνει πολλές δοκιμές την προηγούμενη χρονιά με τα νέα ελαστικά (με τη συμμετοχή όλων των ομάδων, πλην της Williams, με παλαιότερα μονοθέσια) αλλά και μετά το τέλος της σεζόν, στην πίστα του Abu Dhabi, η Pirelli έδωσε στη δημοσιότητα αρκετές λεπτομέρειες για τη λειτουργία τους αλλά και για τη διαδικασία των δοκιμών τους κατά τη διάρκεια του 2021.
“Σε μια πολυάσχολη σεζόν με όλους τους περιορισμούς και 22 αγώνες, ήταν, πιστεύω, ένα μεγάλο επίτευγμα”, είπε ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola, για την εξέλιξη των νέων ελαστικών.
“Επίσης, ήταν σημαντικό επειδή αυτό το ελαστικό είναι σχεδιασμένο με διαφορετικό τρόπο και με διαφορετικούς στόχους – οι οδηγοί μας ζητούν λιγότερη υπερθέρμανση, λιγότερη φθορά, θέλουν να πιέζουν τα ελαστικά, θέλουν να παλέυουν στην πίστα, και σαφώς αποφασίσαμε και συμφωνήσαμε με την FIA, την FOM και τις ομάδες να ακολουθήσουμε αυτήν την κατεύθυνση”.
“Έπρεπε λοιπόν να σχεδιάσουμε ένα νέο προφίλ, μια νέα κατασκευή, να βελτιστοποιήσουμε το πάτημα, να σχεδιάσουμε μια νέα σειρά γομών. Είναι ένα εντελώς νέο προϊόν με μια νέα προσέγγιση και πιστεύω ότι θα είναι πολύ χρήσιμο και για άλλες δραστηριότητες της εταιρίας.”
“Σε σύγκριση με τις δοκιμές των ελαστικών που κάναμε κατά τη διάρκεια της σεζόν, θα έλεγα ότι επιβεβαιώσαμε ότι το νέο προϊόν έχει τα χαρακτηριστικά που ανέφερα προηγουμένως, δηλαδή λιγότερη υπερθέρμανση και έτσι οι οδηγοί έχουν την ευκαιρία να πιέσουν περισσότερο”, είπε ο Isola για τις διήμερες δοκιμές στο τέλος της σεζόν στο Abu Dhabi.
“Αυτό ήταν σημαντικό, γιατί στο Abu Dhabi είχαμε επίσης κίνηση στην πίστα (με πολλά μονοθέσια). Αυτό ήταν κάτι που δεν μπορούσαμε να προσομοιώσουμε κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, όπου είχαμε ένα μονοθέσιο που έτρεχε στην πίστα ή δύο το πολύ”.
“Όσον αφορά τη φθορά, είναι δύσκολο να κάνουμε μια πρόβλεψη επειδή χρησιμοποιούσαμε “mule cars” (παλαιότερα μονοθέσια), επομένως πρέπει να περιμένουμε τις πραγματικές επιδόσεις των νέων αυτοκινήτων του 2022. Έχουμε προσομοιώσεις που προέρχονται από τις ομάδες, οι προσομοιώσεις μας λένε ότι τα νέα μονοθέσια δεν είναι πολύ πιο αργά σε σύγκριση με τα περσινά”.
“Στην αρχή μιλούσαμε για περισσότερα από τρία δευτερόλεπτα ανά γύρο, τώρα για μισό δευτερόλεπτο ή ένα δευτερόλεπτο, οπότε αν ξεκινήσουν με μόνο ένα δευτερόλεπτο διαφορά σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της σεζόν πιθανότατα θα πετύχουμε το ίδιο επίπεδο απόδοσης που είχαμε το 2021”, είπε ο Isola.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!