Αρκετοί οδηγοί της F1 παραδέχτηκαν πως υπήρξε μεγάλη σύγχυση με τις “περίεργες” και “φτιαγμένες για τη θεαματικότητα” αποφάσεις που πήρε η Διεύθυνση Αγώνα υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας στο Abu Dhabi.
Η Διεύθυνση αγώνα, υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας που ήρθε χθες στην πίστα λόγω της εγκατάλειψης του Nicholas Latifi, πήρε αρχικά την απόφαση να μην επιτρέψει σε ντουμπλαρισμένα μονοθέσια να ανακτήσουν τον χαμένο τους γύρο. Ωστόσο, ένα μόλις γύρο μετά, άλλαξε απόφαση, επιτρέποντας σε όσους απ’ αυτούς τους οδηγούς βρίσκονταν ανάμεσα σε Max Verstappen και Lewis Hamilton να προσπεράσουν το SC για να κερδίσουν τον χαμένο γύρο.
Έτσι, οι Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc και Sebastian Vettel, από τις θέσεις 7-11, πήραν το ΟΚ να προσπεράσουν ώστε να μπουν στον ίδιο γύρο με τους προπορευόμενους.
Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον Verstappen να βρεθεί ακριβώς πίσω από τον Lewis Hamilton στην επανεκκίνηση, η οποία έγινε στον 58ο και τελευταίο γύρο του χθεσινού GP του Abu Dhabi. Εκεί, στα φρένα της Σ5, στη φουρκέτα, ο Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε τα πολύ πιο φρέσκα και μαλακά ελαστικά του για να βουτήξει στα φρένα και να περάσει τον οδηγό της Mercedes, για να κατακτήσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο.
Η ασυνήθιστη αυτή επιλογή της Διεύθυνσης Αγώνα, η οποία υπήρξε και αντικείμενο διαμαρτυρίας της Mercedes μετά το τέλος του χθεσινού αγώνα, αποτέλεσε έκπληξη και για τους ίδιους τους οδηγούς.
“Δεν ήξερα πραγματικά ότι άφησαν μόνο τους πρώτους 3-4 μέχρι τον Max να περάσουν”, δήλωσε ο Norris μετά τον αγώνα. “Έτσι, προφανώς και αυτό έγινε για να υπάρχει μάχη, ήταν για το θέαμα και την τηλεόραση φυσικά, ήταν για το αποτέλεσμα. Το εάν ή όχι ήταν δίκαιο δεν επαφίεται σε μένα να αποφασιστεί”.
“Μερικές φορές σε αφήνουν να περάσεις, κάποιες άλλες όχι. Είναι περίπου 50/50 αυτή η απόφαση. Αλλά είπαν αρχικά πως δεν θα μας αφήσουν να περάσουμε. Έτσι, υποθέτω πως αυτό ήταν ένα μήνυμα ώστε να πουν ότι δεν θα παίρναμε καθόλου τις θέσεις μας. Αλλά μετά, το να το κάνουν ξαφνικά στον τελευταίο γύρο, ώστε να έχουμε μόλις ένα γύρο αγώνα, μου προκαλεί έκπληξη”.
“Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν έξω, πίστεψα πως θα μπορούσαμε να προσπεράσουμε γρήγορα, επειδή φυσιολογικά αυτό συμβαίνει”, δήλωσε απ’ τη μεριά του ο Alonso. “Βλέπεις το πράσινο φως στο αυτοκίνητο ασφαλείας, και μετά μπαίνεις στον ίδιο γύρο με τους πρώτους μέχρι να βγει εκτός το SC”.
“Αλλά δεν είχαμε το πράσινο φως, και μετά, δύο γύρους μετά, ο μηχανικός μου είπε πως δεν θα μπορέσεις να κερδίσεις γύρο, και οι θέσεις θα έμεναν έτσι”.
“Μια στροφή μετά, το πράσινο φως άναψε και σκέφτηκα: ‘έχουμε πράσινο φως ωστόσο;’, και είπαν απ’ την ομάδα ‘ναι ναι, μπορείς να περάσεις, ακολούθα τον Norris’. Και ακολούθησα τον Norris. Ήταν λίγο περίεργο το πράγμα”.
Final race, final lap, for the title
Go onboard with Max and Lewis for the unbelievable denouement of an extraordinary season#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 https://t.co/sh5LxqjqFq
— Formula 1 (@F1) December 13, 2021
Από τη μεριά του, ο Charles Leclerc δήλωσε: “Για μένα ήταν λίγο περίεργο επειδή ήμουν στη μέση του πουθενά. Μπορούσαμε να προσπεράσουμε τους πρώτους θεωρώ για μόλις ένα γύρο πριν την επανεκκίνηση, ενώ ήμασταν στη μέση του πουθενά”.
“Πάλευα για την 9η θέση με τον Esteban, νομίζω, που ήταν μπροστά μου. Αλλά αρχικά μου είπαν πως δε θα μπορούσα να κερδίσω τον γύρο, στο τέλος, την τελευταία στιγμή είχαμε εν τέλει την ευκαιρία να τον κερδίσουμε. Έτσι ναι, ήταν περίεργο αυτό που έγινε”.
Την αίσθηση σύγχυσης των προαναφερθέντων μοιράστηκαν και οι Vettel, Ricciardo και Sainz.
“Μπερδεύτηκα επειδή πήρα το μήνυμα πως δεν θα περνούσαμε”, δήλωσε ο Ricciardo μετά το τέλος του αγώνα.
“Στο κεφάλι μου σκέφτηκα πως αυτό ήταν ΟΚ, θεωρώ πως ήταν δίκαιο επειδή ο Lewis είχε τέτοιο προβάδισμα και ο Max είχε πιο φρέσκα ελαστικά, έτσι θα πρέπει να περάσει κάποια μονοθέσια εάν θα επανεκκινούσε ο αγώνας”.
“Ύστερα, είδα κάποια μονοθέσια να προσπερνάνε και ρώτησα εάν πρέπει και εγώ να περάσω, και μετά νομίζω πως ο Tom (Stallard) μου είπε πως θα έπρεπε να μείνω στη θέση μου”.
“Έτσι, κυριολεκτικά μου έδωσαν πρώτη θέση πίστα για τον τελευταίο γύρο. Και είχα επίσης φρέσκια μαλακή γόμα, και ήμουν σε φάση: ‘να τους περάσω και τους δύο;’. Πλάκα κάνω! Ειλικρινά είμαι άφωνος, δεν ξέρω τι να συμπεράνω απ’ ότι έγινε. Πραγματικά δεν ξέρω. Πρέπει να δω πως καταλήξαμε σε όλο αυτό”.
“Ήταν σίγουρα μια περίεργη κατάσταση για μένα”, πρόσθεσε ο Sainz. “Επειδή πάλευα για το βάθρο με τον Valtteri και τις AlphaTauri πίσω μου με τη μέση γόμα ενώ ήμουν σε πατημένη σκληρή”.
“Αρχικά, μου είπαν πως δεν θα επέτρεπαν στους άλλους να κερδίσουν γύρο, σε όσους ήταν μπροστά μου. Μετά, αποφασίστηκε να τους δοθεί αυτή η δυνατότητα, και κάποιοι απ’ αυτούς πέρασαν μπροστά, αλλά υπήρξε νομίζω μπροστά μου μια Aston Martin και η McLaren του Ricciardo, μεταξύ των δύο πρώτων και εμένα”.
“Και αυτό δεν το το έχω ξαναδεί, το να πρέπει να επανεκκινήσω τον αγώνα με αυτούς τους δύο μπροστά μου, ενώ πάλευα για την 3η θέση. Έτσι, όντως πιστεύω πως αυτό που έγινε ήταν περίεργο και ίσως θα πρέπει να το δούμε επειδή είναι παράξενο σαν θέαμα, και σχεδόν μου κόστισε το βάθρο για να είμαι ειλικρινής”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!