Ο Nicholas Latifi δήλωσε πως δεν σκόπευε ποτέ να παρέμβει, έστω και άθελά του, στη φετινή μάχη του τίτλου, με το ατύχημά του στον 52ο γύρο να φέρνει αυτοκίνητο ασφαλείας που άλλαξε τα πάντα στην πίστα.
Ο οδηγός της Williams έπεσε στα προστατευτικά στην έξοδο της Σ14, με 6 γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας στο Abu Dhabi, και τον Lewis Hamilton να δείχνει έτοιμος να κατακτήσει τον 8ο τίτλο της καριέρας του.
Όντας στα 11 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Verstappen μέχρι εκείνο το σημείο, και διαχειριζόμενος εξαιρετικά τα παλαιότερα, φθαρμένα, ελαστικά του, ο Βρετανός ήταν λίγους γύρους πριν ακόμα έναν τίτλο, αυτόν που θα τον έφερνε στην κορυφή των κατακτήσεων στην ιστορία του αθλήματος.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας ωστόσο άλλαξε άρδην την κατάσταση: ο Max Verstappen μπήκε για να βάλει τα μαλακά ελαστικά, μην έχοντας θέση να χάσει, ενώ ο Hamilton έμεινε μετά από παρότρυνση των μηχανικών του στην πίστα.
Από τη διεύθυνση αγώνα, αν και αρχικά ανακοινώθηκε πως τα μονοθέσια που ήταν ένα γύρο πίσω δεν θα μπορούσαν να ανακαταλάβουν τις θέσεις τους, στη συνέχεια υπήρξε τροποποίηση, επιτρέποντας μόνο σε συγκεκριμένα απ’ αυτά να το κάνουν (αυτά που παρεμβάλλονταν μεταξύ Verstappen και Hamilton) ενώ δόθηκε επανεκκίνηση στον αγώνα για τον 58ο και τελευταίο γύρο, παρ’ όλο που αυτά δεν είχαν πάρει ακόμα τη θέση τους.
Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen πέρασε τον Hamilton στα φρένα της Σ5, έχοντας πιο μαλακά και πιο φρέσκα ελαστικά, ενώ αμύνθηκε όπως έπρεπε στις δύο ερχόμενες ευθείες ώστε να περάσει τη γραμμή του τερματισμού ως πρωταθλητής.
Ο Latifi, μίλησε μετά το τέλος του αγώνα για το συμβάν του, λέγοντας: “Δυσκολευόμασταν να βρούμε πρόσφυση στις στροφές του ξενοδοχείου και ειδικά σε αυτή που εν τέλει κατέληξα και εκτός αγώνα”, δήλωσε ο Καναδός.
“Ήταν δύσκολη η στροφή αυτή για μένα όλο το τριήμερο, έτσι, με τα βρώμικα ελαστικά και τον βρώμικο αέρα έκανα λάθος”.
“Δεν γνώριζα το status του αγώνα μέχρι εκείνο το σημείο. προφανώς, ποτέ δεν ήταν πρόθεσή μου να επηρεάσω άθελά μου τον αγώνα, αλλά έκανα λάθος και κατέστρεψα τον αγώνα μου”.
Συγκρίσεις έγιναν μάλιστα μεταξύ της περίπτωσης του Latifi και αυτής του Timo Glock, πίσω στο 2008, ο οποίος έπαιξε σημαντικό ρόλο τον πρώτο πρωτάθλημα του Hamilton, μιας και πήρε την απόφαση να μείνει στην βρεγμένη πίστα του Interlagos με στεγνά ελαστικά, κάτι που οδήγησε στην προσπέρασή του από τον Βρετανό στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου, δίνοντάς του τον πρώτο τίτλο στην καριέρα του.
“Δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μου και μπορώ μονάχα να απολογηθώ για την επιρροή που είχα και την ευκαιρία που δημιούργησα”, δήλωσε ο Latifi.
“Αλλά ξανά, έκανα λάθος εκεί”.
Η απόφαση να επανεκκινήσει ο αγώνας με έναν γύρο να απομένει αποτέλεσε σημείο διενέξεων μετά τον αγώνα, με τη Mercedes να ασκεί διαμαρτυρία προς τους αγωνοδίκες.
Στη Mercedes ισχυρίστηκαν πως ο Masi δεν ακολούθησε αυτό που ορίζουν οι αγωνιστικοί κανονισμοί δίνοντας επανεκκίνηση στο σημείο αυτό, απαιτώντας τα τελικά αποτελέσματα να μείνουν σε αυτά του 57ου γύρου, κάτι που θα έστεφε πρωταθλητή τον Hamilton.
Ωστόσο, οι αγωνοδίκες απέρριψαν τη διαμαρτυρία αυτή, με τον Masi να υπερασπίζεται την απόφαση που πήρε λέγοντας πως υπήρχε συμφωνία μεταξύ των ομάδων πως θα ήταν προτιμότερο ο αγώνας να τερματίσει υπό πράσινη σημαία και όχι πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας.
Η Mercedes ωστόσο δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια, εκδηλώνοντας την πρόθεσή της να πάει την υπόθεσή στα άκρα, ασκώντας το δικαίωμα της έφεσης προς το ICA, έχοντας διορία μέχρι την Πέμπτη να επισημοποιήσει αυτή την πρόθεση προς το Δικαστήριο Εφέσεων.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!