Συνέχεια στην αποκλειστική συνέντευξη του CEO της Alpine, Laurent Rossi, με το δεύτερο μέρος να εστιάζει στην ομάδα της Alpine και την επόμενη μέρα μετά και το ναυάγιο με Alonso και Piastri.
Στο πρώτο μέρος της συνέντευξης που έδωσε στο formula1.com και τον Lawrence Barretto, ο Laurent Rossi, αναφέρθηκε στην υπόθεση που μονοπώλησε το ενδιαφέρον της silly season: τη φυγή του Alonso για την Aston Martin και την απώλεια του Oscar Piastri που επέλεξε να πάει στη McLaren.
Συνεχίζοντας, ο Rossi μίλησε περισσότερο για την ομάδα του την Alpine, το πως αυτή λειτουργεί, και το πλάνο που καλείται πλέον να ακολουθήσει ενόψει 2023, μιας και έχει μπροστά της την διόλου εύκολη ευθύνη να βρει έναν οδηγό ικανό στο να πλαισιώσει τον Esteban Ocon.
Είναι γνωστό πως από φέτος, στην Alpine βρίσκεται ως team manager ο Otmar Szafnauer, έχοντας αποχωρήσει από την Aston Martin στα τέλη του 2021. Αυτό, επέτρεψε στον Rossi να αφήσει το micromanagement της ομάδας στη F1 και να καταπιαστεί με τη μεγέθυνση του ευρύτερου brand της Alpine, τόσο στα motorsports όσο και στην αυτοκίνηση.
Παρά το φιάσκο με τους Alonso και Piastri, ο Rossi δίνει λευκή επιταγή στον Szafnauer να τρέξει την ομάδα, έχοντας μάλιστα προβεί και σε γενναίες αναδιαρθρώσεις εντός της γαλλικής ομάδας, ερχόμενος από την Aston τον Φεβρουάριο.
“Οι ρόλοι πλέον είναι πολύ ξεκάθαροι”, δήλωσε ο Rossi. “Αφεντικό της ομάδας στην F1 είναι ο Otmar. Του έχω πλήρη εμπιστοσύνη. Συνεργαζόμαστε συχνά. Η μετάβαση των ευθυνών από μένα σε αυτόν ήταν εξαιρετική, έκανε τη διαφορά απ’ τη στιγμή που ανέλαβε και εξακολουθεί να φέρνει αλλαγές. Προσλήφθηκε στη θέση αυτή για να με βοηθήσει να πάρω τις αποστάσεις μου, μιας και έχω 16 συγκεκριμένες ευθύνες”.
“Πρέπει να ασχοληθώ με την παραγωγή των αυτοκινήτων, την επέκταση του δικτύου της Alpine, το χτίσιμο του brand. Ξόδεψα δυσανάλογα πολύ χρόνο πέρυσι στα της F1. Θα περνάω όλο και λιγότερο χρόνο πλέον, καθώς έχω έναν ικανό ηγέτη στην ομάδα στο πρόσωπο του Otmar. Οι ρόλοι είναι πλέον παγιωμένοι. Θα ηγηθώ του brand της Alpine, η οποία δεν είναι μονάχα μια ομάδα της F1. Ο Luca (De Meo) ηγείται του Renault Group και της μεταμόρφωσης που υφίσταται”.
“Δεν πρόκειται να αλλάξει αυτό, μιας και λειτουργεί καλά. Κάναμε λάθη. Σίγουρα μάθαμε απ’ αυτά”.
Τέλος, ο Rossi αναφέρθηκε εκτενώς και στο πώς θα κινηθεί η ομάδα του για να πληρώσει τη θέση του δεύτερου οδηγού για του χρόνου, με την Alpine να μη βιάζεται να καταλήξει σε υποψήφιο για την ώρα.
Ως η τέταρτη ομάδα σε βαθμούς αυτή τη στιγμή στο grid, έχει τον τρόπο να έλξει αρκετά ονόματα. Η εξέλιξη του μονοθεσίου τους φέτος, φέρνοντας σε κάθε αγώνα αναβαθμίσεις που απέδωσαν, ήταν υποδειγματική και εντυπωσιακή.
Ο Rossi έθεσε τον στόχο η Alpine να είναι ανταγωνιστική σε 100 αγώνες από τη στιγμή που ανέλαβε τα ηνία του brand. Και για του λόγου το αληθές, η φετινή πρόοδος της ομάδας δείχνει πως αυτή η υπόσχεση οδεύει καλώς, όντας στην πρώτη του σεζόν από τις τέσσερις που έχει θέσει ως χρονοδιάγραμμα.
“Θα υπάρξουν και δυσκολίες στον δρόμο μας. Δεν είμαι χαζός, ξέρω πως θα περάσουμε δύσκολες στιγμές”, σχολίασε ο Rossi. “Στόχος είναι να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε. Είμαστε τέταρτη δύναμη στο grid αυτή τη στιγμή, και η κενή μας θέση έχει ζήτηση. Αυτό είναι καλό. Θα πάρουμε το χρόνο μας για να φτάσουμε σε μια τελική απόφαση”.
“Δεν θέλουμε να βιαστούμε να αποφασίσουμε. Είναι μια διαδικασία της οποίας ηγείται ο Otmar, καθώς γνωρίζει το τί είναι καλύτερο για την ομάδα μας. Λαμβάνουμε υπόψη και τις παροτρύνσεις των μηχανικών μας. Η επιλογή του οδηγού είναι σημαντική, αλλά το μονοθέσιο είναι σημαντικότερο μακράν”.
Πολλά είναι τα ονόματα που έχουν “παίξει” ως πιθανοί teammates του Ocon για το 2023. Ενδεικτικά είναι αυτά των Pierre Gasly και Jack Doohan (οδηγός του προγράμματος νέων οδηγών της Alpine).
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η Alpine καλείται να ζυγίσει την απόφασή της μεταξύ εμπειρίας και προοπτικής και ταλέντου, επιλέγοντας είτε να δεσμευτεί μόνο για έναν χρόνο με βλέμμα προς τα ανοίγματα του 2024 είτε να δεσμευτεί με πολυετές συμβόλαιο με έναν νεαρό οδηγό.
“Χρειαζόμαστε κάποιον που θα συμβάλλει στην εξέλιξη της ομάδας και του μονοθεσίου”, ξεκαθάρισε ο Rossi. “Θέλουμε έναν γνωστό, ικανό οδηγό που θα αρχίσει αμέσως να φέρνει βαθμούς και θα κουβαλήσει την ομάδα. Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια που έχουμε θέσει”.
“Υπάρχουν αρκετοί καλοί οδηγοί. Ο Helmut Marko ανέφερε τον Gasly, γιατί να μην είναι μια πιθανή επιλογή; Είναι πολύ καλός οδηγός, θα ήταν καλή εναλλακτική για μας”.
“Αναφέρατε τον Jack, είναι επίσης ένα όνομα που εξετάζουμε. Τον πιστεύουμε, έχει δείξει προοπτικές, ειδικά τον τελευταίο καιρό. Είναι εξαιρετικό άτομο, ταχύς, ενώ και ο πατέρας του είναι ένα πρόσωπο που θαυμάζω. Είναι εξαιρετικοί σαν οικογένεια. Είναι εντός των σχεδίων μας. Με τον έναν τρόπο ή το άλλο θα τον βάλουμε σε ένα μονοθέσιο της F1 κάποια στιγμή. Αλλά και πάλι, όποιος καεί με τον χυλό, φυσάει και το γιαούρτι”.
Σχετικά με το πότε θα ληφθεί η απόφαση για τον νέο οδηγό, ο Rossi απάντησε: “Θα δούμε πως θα πάνε τα πράγματα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Θα έχουμε περισσότερη καθαρότητα σκέψης αναφορικά με όλες μας τις εναλλακτικές. Μέχρι τότε, θεωρώ πως θα έχουμε καταλήξει στον υποψήφιο”.
Οι τελευταίες εβδομάδες για την Alpine ήταν αρκετά δύσκολες. Αν και υπάρχει πικρία που χωρίζουν οι δρόμοι τους με τον Piastri, προσπαθούν στο Enstone να δουν την ευρύτερη εικόνα. Έχουν αναπτύξει ένα καλό μονοθέσιο, το οποίο συνεχώς βελτιώνεται.
Έχουν μια ομάδα με ξεκάθαρο πλάνο βελτίωσης και είναι ικανοί να παλεύουν για ψηλές θέσεις. Εάν συνεχίσουν στο μονοπάτι αυτό και βρουν έναν καλό οδηγό για το μέλλον, πλάι στον Ocon, τότε οι επιτυχίες δεν θα είναι μακριά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!