Ο διευθυντής αγώνων της Formula 1 Charlie Whiting εξηγεί με λεπτομέρεια τις αιτίες που κρύβονται πίσω από τις ουκ ολίγες ποινές που δόθηκαν μετά το τέλος του αγώνα στο Μεξικό, οι οποίες έφεραν στο βάθρο τον Daniel Ricciardo και στην τέταρτη θέση τον ομόσταυλό του στη Red Bull Max Verstappen, την ώρα που ο Sebastian Vettel κατετάγη πέμπτος εν τέλει.
Ίσως οι συνεχόμενες ποινές να βγάζουν προς τα έξω μια αποστειρωμένη εικόνα για το άθλημα, ωστόσο η αυστηροποίηση των κανονισμών στοχεύει στον παραδειγματισμό του εκάστοτε οδηγού, προκειμένου να σέβεται τους συναδέλφους του και να αγωνίζεται δίκαια. Υπήρχαν πολλές ενστάσεις σχετικά με τις ποινές που δόθηκαν, με αποκορύφωμα αυτή της Ferrari, η οποία καθώς νόμιζε πως μετά την ποινή του Verstappen πως θα ήταν τρίτη, δόθηκε ποινή στον Vettel επειδή μετακινήθηκε κατά το φρενάρισμα εμποδίζοντας τον Ricciardo να τον προσπεράσει τη στροφή 4. Η ένσταση έγκειτο στο ότι ο Max Verstappen δεν παραχώρησε ως όφειλε τη θέση του στον Vettel μετά την παράβαση που έκανε και τον καθυστέρησε μέχρι να έρθει ο Ricciardo και να τον προσπεράσει, προς όφελος του τελευταίου. Υπήρχαν και άλλα περιστατικά, όπως το ότι ο Hamilton στην πρώτη στροφή έκοψε δρόμο όντας στην πρωτοπορία, στα οποία δεν δόθηκε κάποια ποινή.
Ας δούμε τι είχε να πει ο Charlie Whiting για όλα όσα συνέβησαν στο Μεξικό:
“Η διαφορά ανάμεσα στον Lewis και τον Verstappen ήταν ότι στην περίπτωση του Lewis ο οδηγός δεν πήρε κάποιο πλεονέκτημα, ενώ ο Max αντίθετα κέρδισε έδαφος. Ο Lewis κάνει ένα λάθος στο ξεκίνημα, κόβει τη στροφή ευθεία, αλλά επιβραδύνει στη συνέχεια και εκμηδενίζει αυτό που κέρδισε. Στις στροφές 3 και 4 συγκεκριμένα μειώνει το γκάζι που πατάει στο 80% ώστε να αφαιρέσει το πλεονέκτημα που πήρε. Μετά βγήκε το Safety Car οπότε εξανεμίστηκαν όλες οι διαφορές. Από την άλλη πλευρά, στο περιστατικό του Vettel με τον Verstappen, ο Max αν έκανε το ίδιο με τον Hamilton (να αφήσει το γκάζι μετά), θα είχε χάσει σίγουρα την θέση. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι επιβαλόταν ποινή, ο οδηγός είχε αποκτήσει σαφές προβάδισμα, που ήταν και η διαφορά ανάμεσα στα δύο αυτά συμβάντα.”
Στη συνέχεια περνάμε στο δεύτερο σημαντικό περιστατικό που ακολούθησε του γεγονότος πως ο Verstappen δεν παραχωρούσε την θέση του στον Vettel. Ο Ricciardo πλησίασε και εν τέλει επιχείρησε να περάσει το Γερμανό της Scuderia. Ο Vettel προσπάθησε να υπερασπιστεί τη θέση του, την ώρα που ασχολούταν με τον Verstappen και το αν θα του παραχωρούσε τη θέση του. Κινήθηκε προς τα αριστερά και είχε επαφή με τον Ricciardo. O Vettel δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων, λόγω του νεοσύστατου κανονισμού περί “μετακίνησης κατά το φρενάρισμα” και κατρακύλησε στην πέμπτη θέση. Ο Whiting δεν άφησε ασχολίαστο το συμβάν, αναφέροντας ότι όταν ο οδηγός οδηγείται σε βεβιασμένη κίνηση και ο αμυνόμενος προβαίνει σε μη φυσιολογική αλλαγή κατεύθυνσης που είναι επικίνδυνη.
“Στην περίπτωση του Vettel με τον Ricciardo, ο Sebastian μετακινήθηκε κατά το φρενάρισμα. Ήταν ξεκάθαρο τόσο από τα δεδομένα όσο και από το replay πως ήταν πιθανώς επικίνδυνο και ήταν μια μη φυσιολογική αλλαγή κατεύθυνσης που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ατύχημα. Ξεκάθαρα και οι δύο οδηγοί βρίσκονταν στην αριστερή πλευρά, ο Vettel πήγε προς τα δεξιά και όταν ο Ricciardo πήγε να τον προσπεράσει πήγε και αυτός στα αριστερά και εξώθησε τον Ricciardo σε βεβιασμένη κίνηση. Αν έβρισκε ο εμπρος δεξιά τροχός του Αυστραλού με τον πίσω αριστερά του Vettel τώρα θα είχαμε ένα διαφορετικό σενάριο. Αυτά τα στοιχεία εξέτασαν οι αγωνοδίκες.”
Τόσο ο Verstappen όσο και ο Vettel αντέδρασαν στις ποινές που τους επιβλήθηκαν. O Verstappen επεσήμανε ότι “αν δώσεις μια ποινή καλύτερο είναι να τη δώσεις και στους δύο ή μην δώσεις καθόλου, και αυτό που έχει σημασία για το μέλλον είναι να δίνονται ποινές κάθε φορά που ξεφεύγει κάποιος από τα όρια της πίστας, χωρις να επεμβαίνουν οι αγωνοδίκες.”
Τέλος, οWhiting παραδέχθηκε την ανάγκη να γίνουν τροποποιήσεις στις διαδρομές, ώστε να μην παίρνουν οι οδηγοί πλεονέκτημα. Στο Μεξικό,τόνισε, πέρυσι δεν έγινε αυτό το συμβάν, διότι οι οδηγοί το απέφευγαν, αφού ήταν πιο υγρό το γρασίδι. Εξετάζεται αλλαγή στις πρώτες στροφές στο Μεξικό, ενώ ήδη έχουν γίνει στην Monza στο Sochi και στο Montreal ανάλογες τροποποιήσεις.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!