Περισσότερη ορατότητα αναμένεται να προσφέρουν τα ειδικά καλύμματα για τα ελαστικά βροχής που εξετάζει η FIA, προκειμένου να αποφευχθούν καταστάσεις όπως το Grand Prix Βελγίου το 2021 και όχι μόνο.
Ο αγώνας του Spa είχε εξελιχθεί σε κακόγουστη φάρσα, καθώς τα ελάχιστα τεκταινόμενα συνέβησαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, πριν την ακύρωση του Grand Prix χωρίς αποζημίωση για τους θεατές.
Το 2022 δεν είχε κάτι ανάλογο, αν και η αναμονή στη Suzuka σίγουρα προκάλεσε ανησυχία επανάληψης σε μερικούς και οι αμφιλεγόμενες αποφάσεις όσον αφορά τη βροχή δεν έλειψαν.
Η πρόσφυση είναι προφανώς το σημαντικότερο ζητούμενο σε έναν αγώνα υπό βροχή, αλλά η ορατότητα είναι αμέσως μετά και πολύ κοντά σε προτεραιότητα και αποτέλεσε το σημείο τριβής που δικαιολόγησε τις διακοπές της δράσης φέτος, καθώς το σπρέι που εκτοξεύουν τα ελαστικά θεωρήθηκε μερικές φορές υπερβολικά πολύ για να επιτρέψει ασφαλή οδήγηση.
Προς αποφυγή αυτού του προβλήματος στο μέλλον λοιπόν, η FIA έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στο ενδεχόμενο χρήσης καλυμμάτων που θα τοποθετούνται πάνω και πίσω από τα ελαστικά με σκοπό τη μείωση του σπρέι σε βρεγμένη πίστα.
«Πιστεύουμε ότι θα είναι κάτι που θα χρησιμοποιείται καναδυό φορές το χρόνο, ίσως τρεις, τέτοιο πράγμα. Δε θέλουμε να τοποθετούνται με το που πέσει μια σταγόνα βροχής,» δήλωσε στο Autosport ο τεχνικός διευθυντής Νικόλας Τομπάζης.
«Όταν θα έχουμε μια λύση, θα φτιάξουμε μερικά πρωτότυπα και θα τα βάλουμε σε μονοθέσια για να προσπαθήσουμε να τα αξιολογήσουμε σωστά.
Προσδοκώ βελτίωση γύρω στο 50%.»
Ο Τομπάζης παραδέχτηκε ότι το Βέλγιο του 2021 στιγμάτισε το άθλημα (και λίγα είπε) και μίλησε για την ευθύνη που φέρει η FIA απέναντι στα πλήθη θεατών και τηλεθεατών.
«Το Spa του 2021 άφησε σημάδια στο άθλημα επειδή ήταν πολύ ατυχείς οι περιστάσεις,» σχολίασε. «Θα ήταν 10 φορές χειρότερα, πιστεύω, αν είχαμε πάει μέχρι την Ιαπωνία και έπρεπε να τα μαζέψουμε και να γυρίσουμε. Πραγματικά πρέπει να αποφύγουμε κάτι τέτοιο.
Έχουμε τόσον κόσμο που παρακολουθεί, θεατές που πληρώνουν εισιτήρια, ομάδες που ταξιδεύουν σε όλον τον πλανήτη και το να πούμε ξαφνικά ότι δεν μπορούμε να έχουμε αγώνα δεν είναι πολύ υπεύθυνο εκ μέρους μας,» πρόσθεσε περαιτέρω ο διευθυντής.
Φυσικά, η Formula 1 και η FIA έχουν επικριθεί γενικότερα και δικαίως για τη διαχείριση της βροχής λόγω και της προφανέστατης απροθυμίας διεξαγωγής αγώνων με τα ελαστικά ακραίων συνθηκών, με τους αρμόδιους να προτιμούν τη διακοπή του αγώνα μέχρι οι καταστάσεις ουσιαστικά να επιτρέψουν τα ενδιάμεσα.
Ο Τομπάζης δήλωσε ότι τα καλύμματα των ελαστικών θα κάνουν πιο πιθανούς τους αγώνες στο βρεγμένο χωρίς να επηρεάζουν την αεροδυναμική.
«Νομίζω ότι θα φέρει τις συνθήκες αγώνα από περίπου ενδιάμεσα, καθώς ποτέ δεν έχει αγώνα με βρόχινα, νομίζω ότι θα τις φέρει σαφώς στο εύρος των βρόχινων.»
Προσομοιώσεις έχουν ήδη ξεκινήσει, με σημαντικότερο στόχο τα καλύμματα να μην επηρεάσουν την αεροδυναμική των μονοθεσίων.
«Έχουμε κάνει πολλές προσομοιώσεις επειδή θέλουμε η επίδραση αυτών των μηχανισμών να είναι σχετικά μικρή στη συνολική αεροδυναμική. Υπάρχει ακόμα κάποια επίδραση, αλλά όχι μεγάλη.
Επίσης, προσομοιώνουμε τις σταγόνες της βροχής και ούτω καθεξής και βλέπουμε πως επηρεάζουν το σπρέι. Αυτό που είναι λίγο πρόκληση στις προσομοιώσεις είναι να καθορίσουμε την αναλογία του πόσο από αυτό προέρχεται από το διαχύτη και πόσο από τα ελαστικά.»
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!