Το ξεκίνημα της νέας σεζόν στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού δείχνει πως το φετινό πρωτάθλημα θα προσφέρει αρκετές συγκινήσεις στους απανταχού λάτρεις του αθλήματος. Μέσα από τα λίγα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν μετά από μόλις 2 αγώνες, έχουμε ορισμένες ομάδες να εντυπωσιάζουν ευχάριστα με την αισθητή άνοδό τους, όπως η Haas, η Toro Rosso, η McLaren και η Sauber, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις ομάδων που ακολουθούν την αντίστροφη πορεία.
Μια ομάδα που εμφανίζει εκ διαμέτρου αντίθετη εικόνα σε σχέση με πέρυσι είναι η Force India. Η ινδική ομάδα πλέον μάχεται για να μπει στη δεκάδα, ενώ μέχρι πριν λίγος μήνες ήταν η κορυφαία ομάδα μετά από τις Mercedes, Ferrari και Red Bull. Αναμφίβολα, η εικόνα αυτή προβληματίζει έντονα τους φιλάθλους της ομάδας και πολύ περισσότερο τους ανθρώπους που βρίσκονται σε αυτήν.
Στη Force India πλέον παραδέχονται ότι υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα με το μονοθέσιο, που υπονομεύει την απόδοσή του,όπως παραδέχεται ο τεχνικός διευθυντής Andy Green: “Ξεκίνησε ίσως μεταξύ των δοκιμών της Βαρκελώνης και τη Μελβούρνη. Είχαμε αμφιβολίες για τα δεδομένα που συλλέγαμε, για το αν ήταν αληθινά ή όχι και μετά χρειαζόμασταν περισσότερες δοκιμές στο αυτοκίνητο και μια πρόσθετη σύνδεση, έναν εναρμονισμό, για να δούμε αν είναι ένα αληθινό φαινόμενο ή όχι. Όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα προυποθέτει ότι είναι αληθινό οπότε ορμάμε για να προσπαθήσουμε να υποκινήσουμε μια αλλαγή. Όμως, μέχρι τώρα δεν έχουμε κάνει ακόμα κάποια πραγματική πρόοδο σε αυτό. Δεν είναι ζήτημα του τούνελ, είναι ένα συνολικό ζήτημα. Δεν προσομοιάζει απόλυτα το τούνελ και το CFD. Σε ένα βαθμό ταιριάζουν μεταξύ τους, αλλά δεν φτάνουν στην πραγματικότητα.”
Στη συνέχεια αναφέρθηκε και στην εμπρός αεροτομή και τη σχέση που έχει με το φορτίο στο πίσω μέρος, όπου εντοπίζεται το πρόβλημα: “Είμαστε ακόμη πολύ σίγουροι πως η εμπρός αεροτομή κάνει αυτό που θέλαμε να κάνει. Αλλά ήταν σχεδιασμένη να αποδίδει με ένα μονοθέσιο που παράγει περισσότερο φορτίο πίσω, κάτι το οποίο δεν έχουμε αυτή τη στιγμή. Μόλις βρεθεί αυτό το φορτίο και βάλεις την αεροτομή, αυτό παράγει ακόμα περισσότερο φορτίο πίσω, οπότε είναι διπλό το όφελος. Για αυτό θα θέλαμε να επικεντρωθούμε σε αυτό. Είναι απίστευτα δύσκολο να κρίνουμε τη δυναμική του μονοθεσίου, διότι τα ελαστικά φθείρονται έντονα. Δεν είναι απλά το αεροδυναμικό φορτίο, είναι ένα πρόβλημα διαχείρισης ελαστικών επίσης. Είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστείς τα πίσω ελαστικά όταν έχεις ένα ταλαντευόμενο πίσω μέρος. Ελπίζω να έχουμε κάτι που θα το λύσει στη Βαρκελώνη.”
Ξεκάθαρα υπάρχει λύση. Αυτό που προσπαθούμε είναι να βρούμε μια γρήγορη λύση. Αν ήμασταν στο ξεκίνημα θα μπορούσαμε να το λύσουμε άμεσα, αλλά δεν έχουμε ένα καθαρό χαρτί, έχουμε ένα μονοθέσιο που υπάρχει. Οπότε παίρνει περισσότερο χρόνο να το κάνουμε με τους πόρους που έχουμε και το ήδη υπάρχον αυτοκίνητο. Θα πάρει κάποιους αγώνες θεωρώ. Ενδεχομένως είναι μια θεμελιώδης αλλαγή που κάναμε το χειμώνα και την οποία πρέπει να την πάρουμε πίσω. Το αυτοκίνητο είναι διαφορετικό. Μπορεί να δείχνει ίδιο, αλλά κάθε μέρος του είναι διαφορετικό, οπότε ποιο μέρος του αυτοκινήτου αλλάξαμε που τροποποίησε θεμελιωδώς το μονοθέσιο. Είναι μια πολύ διακριτική αλλαγή. Θα αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουμε, που είναι στην κόψη του ξυραφιού.”
Ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Renault, Bob Bell, επεσήμανε πως αν οι ομάδες που αντιμετωπίζουν αεροδυναμικά προβλήματα βρουν την αιτία αυτών, τότε θα ανακάμψουν: “Αυτά τα μονοθέσια,από αεροδυναμικής πλευράς,είναι σχεδιασμένα να τρέχουν στο όριο της απόδοσής τους. Κάποιες φορές μπορείς να πιέσεις λίγο περισσότερο και τα αεροδυναμικά τούνελ ή το CFD δεν αποτυπώνουν την αλήθεια και απλά βγαίνεις εκτός ορίων. Όταν ανακαλύπτεις τι είναι αυτό και το επιδιορθώνεις, μπορείς να πας ένα βήμα μπροστά.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!