Ο απερχόμενος πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε πως το κυβερνόν σώμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι υπερβολικά επιεικές, έχοντας επιτρέψει στους οδηγούς και τις ομάδες να επικρίνουν τις αποφάσεις του.
Εν μέσω της τεράστιας προσοχής που έχει πέσει πάνω στη FIA μετά τα όσα έγιναν στο Grand Prix του Abu Dhabi με το αυτοκίνητο ασφαλείας στους τελευταίους γύρους του αγώνα, η FIA βρέθηκε στριμωγμένη, καλούμενη να απολογηθεί για όσα έγιναν.
Η Mercedes, νιώθοντας πως ήταν ο μεγάλος αδικημένος της υπόθεσης, ήταν αρκετά ανοιχτή σε όσα είπε, δηλώνοντας πως όσα έγιναν από τις αποφάσεις του Διευθυντή Αγώνα της F1, Michael Masi, ήταν απλά μέρος της ευρύτερης αποτυχίας της FIA να αστυνομεύει με συνέπεια τους κανονισμούς.
Ο επικεφαλής των Ασημί Βελών είχε δηλώσει επί του θέματος: “Θα ευχόμουν να υπήρχαν πιο συνεπείς αποφάσεις που θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει πολλές διενέξεις μέσα στη χρονιά. Αλλά η τελευταία (αυτή στο Abu Dhabi) ήταν η απόφαση που είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο και, από αγωνιστική σκοπιά, ήταν καταστροφικές οι συνέπειές της επειδή καθόρισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα”.
Ακόμα μια δήλωση που έκανε εντύπωση μέσα στη χρονιά ήταν αυτή του Horner, ο οποίος μετά τη Σαουδική Αραβία δήλωσε πως από το άθλημα λείπει μια προσωπικότητα όπως ο Charlie Whiting.
Ωστόσο, ο Todt, που αφήνει μετά από 12 έτη και τρεις θητείες τη θέση του προέδρου της FIA, ανέφερε πως η F1 θα πρέπει να μάθει από τον τρόπο που σε άλλα αθλήματα υπάρχει μηδενική ανοχή σε οποιαδήποτε προσπάθεια δυσφήμησης των κανονισμών.
Συγκεκριμένα, ο Γάλλος ανέφερε την απαγόρευση 10 αγώνων στον πρόεδρο της Lyon, Jean-Michel Aulas, που πήρε μετά από απειλές που έκανε σε διαιτητή με σκοπό να επανεκκινήσει ένα παιχνίδι.
Ο Todt δήλωσε: “Διάβαζα σήμερα στο γαλλικό αθλητικό περιοδικό, τη L’Equipe για τον πρόεδρο του ποδοσφαιρικού συλλόγου της Lyon, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες ομάδες (στη Γαλλία)”.
“Έλαβε απαγόρευση εισόδου στα γήπεδα για 10 αγωνιστικές, επειδή μίλησε άσχημα για τον διαιτητή. Έτσι, ίσως έχουμε δώσει πολλές ελευθερίες, ξέρετε”.
A chapter has come to an end. We can be collectively satisfied of our achievements in motor sport and mobility over the past 12 years. I would like to warmly thank my team, our administration and all our @FIA Member Clubs for their unwavering commitment, enthusiasm and resilience https://t.co/8hgxodX4QJ pic.twitter.com/h7zHzHAqJT
— Jean Todt (@JeanTodt) December 17, 2021
Αν και ο Todt αναγνωρίζει πως η F1 πάντα λειτουργούσε με τρόπο που θα διασφάλιζε πως οι ομάδες, η FIA και οι κάτοχοι των εμπορικών δικαιωμάτων θα εξέφραζαν ανοιχτά τη γνώμη τους, θεωρεί πως πρέπει να τραβηχτεί μια γραμμή για το ποιες συμπεριφορές είναι αποδεκτές και ποιες όχι.
“Νιώθω πως είναι σημαντικό να γίνει διάλογος μεταξύ του κυβερνόντος σώματος, μεταξύ των ομάδων, των οδηγών και των κατόχων των εμπορικών δικαιωμάτων. Αλλά δεν θα πρέπει αυτός (ο διάλογος) να στρέφεται εναντίον μας”.
“Παρακολουθούσα τον αγώνα στο Abu Dhabi και είδα τον Max, μετά την πρώτη στροφή, όταν ο Lewis τον πέρασε, είπε πως τον κυνηγούν. Θέλω να πω πως, ούτε αυτός ούτε και κανένας δεν διώκεται, αλλά είναι μια αντίληψη αυτή”.
“Πάνω στην ένταση της δράσης, θέλω να πω, έχεις συναισθήματα. Αλλά, από την άλλη, έχεις τον Διευθυντή Αγώνα, έχεις τους αγωνοδίκες, και έχεις έναν ολόκληρο οργανισμό. Είμαστε τέλειοι; Όχι δεν είμαστε”.
Ως αποτέλεσμα της διαμάχης μετά το GP του Abu Dhabi, γύρω από την επανεκκίνηση με το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Todt πρότεινε η FIA να στήσει μια επιτροπή που θα εξετάσει τα όσα έγιναν στο φινάλε της φετινής σεζόν και θα βρει βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν στους μελλοντικούς κανονισμούς.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!