Ο Christian Horner θεωρεί πως λείπει στη Formula 1 μια προσωπικότητα όπως ο Charlie Whiting, μετά και το χαοτικό Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, με τη διεύθυνση αγώνα να λαμβάνει αρκετή δόση επίκρισης.
Ο Horner ήταν φανερά εκνευρισμένος εχθές στη Jeddah με τις αποφάσεις του διευθυντή αγώνων της F1, Michael Masi κατά τον αγώνα, εντός των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η ποινή των 5 δευτερολέπτων στον Max Verstappen, η οποία του στοίχισε εν τέλει και τη νίκη.
Σε μια βραδιά που ο Masi έπρεπε να πάρει και καίριες αποφάσεις σχετικά με τις κόκκινες σημαίες, να δίνει θέσεις πίσω σε οδηγούς, να διαπραγματεύεται με τη Red Bull για θέσεις στο grid της εκκίνησης και να κρίνει συμβάντα εκτός των δύο άσπρων γραμμών που οριοθετούν την πίστα, ο Horner θεωρεί πως τα πράγματα που έγιναν δεν ήταν καλά για το άθλημα.
Με αρκετές πρόσφατες αποφάσεις του Masi να έχουν διχάσει τις ομάδες, ο Horner πιστεύει πως ο GP της Σαουδικής Αραβίας εξέθεσε ένα μεγάλο κενό που υπάρχει στη F1 από τον θάνατο του Charlie Whiting το 2019 και ύστερα.
Ερωτώμενος σχετικά με τα σχόλια του Verstappen ότι οι αποφάσεις που πάρθηκαν δεν αφορούσαν αυτό που αντιπροσωπεύει το άθλημα, ο Horner απάντησε: “Θεωρώ πως ελεγχόμαστε υπερβολικά”.
“Υπάρχουν κανονισμοί για την απόσταση 10 μονοθεσίων, επίσης ένας γύρος σχηματισμού δεν είναι γύρος σχηματισμού εάν πρόκειται για επανεκκίνηση. Θεωρώ πως απλά υπάρχουν υπερβολικά πολλοί κανόνες”.
“Φάνηκε σήμερα πως λείπει απ’ το άθλημα ο Charlie Whiting. Λυπάμαι που το λέω, αλλά η εμπειρία που είχαμε…”.
“Προφανώς και είναι εκνευριστικό αλλά ναι, είναι δύσκολο για τον Michael (Masi) και τους αγωνοδίκες, ειδικά σε αυτού του είδους την πίστα, με το πόσα θραύσματα υπήρχαν και όλα αυτά τα είδη των στροφών, αλλά ναι, είναι το ίδιο για όλους”.
Ο Horner αμφισβήτησε επίσης τη συνέπεια με την οποία η FIA παίρνει αποφάσεις, καθώς αντιπαρέβαλε τις αποφάσεις του Masi κατά του Verstappen (το να τον μετακινήσει πίσω στο grid για τη δεύτερη επανεκκίνηση και την ποινή των 5 δευτερολέπτων) με το ότι ο Hamilton γλίτωσε την οποιαδήποτε ουσιαστική ποινή για αγνόηση κίτρινης σημαίας και σχεδόν επαφή με τον Nikita Mazepin στις δοκιμές της Παρασκευής.
“Προφανώς και κάθε απόφαση που πάρθηκε στράφηκε εναντίον μας, όπως έγινε και στη Doha μερικές εβδομάδες πριν”, δήλωσε ο Horner. “Ύστερα, είδαμε δύο συμβάντα που…το λιγότερο που μπορώ να πω ήταν πως κρίθηκαν διαφορετικά”.
Full send into the final round 🚀 #PoweredByHonda pic.twitter.com/TFIht7QxK4
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) December 6, 2021
Ο Horner παραδέχτηκε πως η ένταση των όσων έγιναν εχτές στη Jeddah, καθώς και η ανάγκη για διαχείριση του προβλήματος με τα συντρίμμια παντού στην πίστα, ήταν μια αρκετά περίπλοκη διαδικασία ως προς τη διαχείρισή της.
Ωστόσο, εκτιμά πως πρέπει να παρθούν σημαντικά μαθήματα απ’ όσα έγιναν στον αγώνα στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας.
“Θεωρώ πως ήταν δύσκολος αγώνας ως προς τη διαχείρισή του”, δήλωσε σχετικά με το Race Control ο Horner. “Προφανώς πολλά συντρίμμια (στην πίστα), υπήρχε πάρα πολλή κίνηση, είχαμε πολλά πάρε δώσε με το Race Control για διάφορα συμβάντα, και στη συνέχεια είχαμε αυτοκίνητα ασφαλείας, VSC και επανεκκινήσεις”.
“Μέρος της διαδικασίας ήταν προφανώς αρκετά δύσκολο να διαχειριστεί, έτσι θεωρώ πως μπορούν να ληφθούν πολλά μαθήματα απ’ τον αγώνα αυτό που θα συζητηθούν εκτενώς στις ερχόμενες εβδομάδες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!