Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει περάσει σε μία νέα εποχή ήδη από την περασμένη σεζόν, όπου είχαμε αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Η είσοδος της Liberty Media έφερε έναν αέρα ανανέωσης στο κορυφαίο άθλημα του μηχανοκόνητου αθλητισμού. Στα πλαίσια αυτής της ανανέωσης,προωθούνται συνεχώς και κατατίθενται πολλές προτάσεις και ιδέες για αλλαγές στη διεξαγωγή των αγώνων, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση του θεάματος και την προσέλκυση περισσότερων θεατών.
Τη νέα χρονιά, η οποία θα αρχίσει σε περίπου 3 εβδομάδες στο Albert Park της Μελβούρνης, αναμένουμε να δούμε βελτιωμένα γραφικά, καθώς και ορισμένες καινοτομίες που θα βοηθήσουν προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Ανάμεσα στις επιλογές που εξετάζονται, υπάρχει και το ζήτημα της εκκίνησης των μονοθεσίων, για το οποίο κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί διάφορες γνώμες, όπως η μη στατική εκκίνηση(rolling start). Ωστόσο, στην πίστα της Βαρκελώνης αυτές τις ημέρες δοκιμάζεται μια νέα προοπτική που αφορά την επανεκκίνηση μετά την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλειάς από την πίστα.
Συγκεκριμένα, έχει τεθεί επί τάπητος η ιδέα της στατικής εκκίνησης μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, δηλαδή το σχηματισμό που υπάρχει κατά την πρώτη εκκίνηση των αγώνων. Μέχρι σήμερα, μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας είχαμε τη γνωστή εικόνα με τους οδηγούς που προπορεύονται να προσπαθούν να ξεγελάσουν με ελιγμούς του οδηγούς που ακολουθούν, ώστε να πάρουν το καλύτερο δυνατό προβάδισμα στην επανεκκίνηση και αντίστοιχα οι οδηγοί που ακολουθούν να βρεθούν αρκετά κοντά στα προπορευόμενα μονοθέσια.
Σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό, όταν τα πορτοκαλί φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας σβήνουν, θα εμφανίζεται η ένδειξη SS, δηλαδή Standing Start(στατική εκκίνηση). Θα υπάρξουν αντίστοιχα ενδείξεις RS(rolling start), σε περίπτωση που οι συνθήκες δεν επιτρέπουν τη στατική.
Στις δοκιμαστικές εκκινήσεις συμμετείχαν οι Mercedes,Ferrari,Red Bull,Haas και Williams. Οι μικρές αυτές δοκιμές λειτούργησαν ευεργετικά, ώστε να ελεγχθεί η μετάδοση δεδομένων στους οδηγούς και το software της FIA. Τις προσεχείς ημέρες αναμένονται περαιτέρω δοκιμές. Για να είναι καλύτερη η προσομοίωση οι οδηγοί κλήθηκαν να προβούν σε αυτές τις δοκιμές τόσο με “φρέσκα” ελαστικά, όσο και με φθαρμένα.
Μετά το πέρας αυτών των ειδικών δοκιμών, ο Kevin Magnussen δήλωσε:”Η επιφάνεια της πίστας εδώ απαιτεί αρκετή θερμοκρασία. Η εκκίνηση που κάναμε στο τέλος ήταν αδύνατο να γίνει. Δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό σε έναν αγώνα. Δεν μπορούσα να κάνω τα ελαστικά να δουλέψουν. Μετά βίας μπορούσα να κινηθώ.”
Συνεπώς εγείρονται αρκετά ερωτήματα μετά από την πρώτη εφαρμογή σε επίπεδο δοκιμών, που αφορούν κυρίως τη λειτουργία των ελαστικών, καθώς τα μονοθέσια θα παραμένουν αρκετή ώρα ακινητοποιημένα στη διαδικασία της επανεκκίνησης, ενώ παράλληλα ενδέχεται να υπάρχει σημαντική διαφορά στη φθορά των ελαστικών μεταξύ των μονοθεσίων.Μένει να δούμε την έκβαση αυτής της πρότασης για τροποποίηση του υπάρχοντος καθεστώτος επανεκκίνησης και το αν οι ενέργειες που θα γίνουν θα έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!