Οι ελπίδες της Ferrari να βάλει τον Carlos Sainz για πρώτη φορά πίσω από μονοθέσιό της στις δοκιμές νέων οδηγών στο Άμπου Ντάμπι έχουν πλέον εξανεμιστεί, με τη FIA να απορρίπτει το συγκεκριμένο αίτημα.
Οι μονοήμερες δοκιμές που λαμβάνουν χώρα την Τρίτη μετά το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, αρχικά είχαν ως σκοπό να βοηθούν νέους οδηγούς μόνο.
Οι κανονισμοί γύρω από τις δοκιμές ανέφεραν ότι αυτές θα ήταν διαθέσιμες σε οδηγούς που είχαν συμμετάσχει μέχρι και σε δύο Grand Prix, “εκτός και εάν η FIA εγκρίνει αλλιώς”.
Η πιθανότητα της εξαίρεσης αυτής, χρησιμοποιήθηκε από τη Renault για να κατευθύνει επιτυχώς τα lobby του κυβερνόντος σώματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, επιτρέποντας στον Fernando Alonso να πάρει μέρος σε αυτές, επιστρέφοντας στη Formula 1 μετά από μόλις δύο σεζόν.
Η FIA αποδέχτηκε πως ο Alonso θα έπρεπε να λάβει ειδική έγκριση λόγω της μακροχρόνιας απουσίας του. Έγινε διαλεύκανση του κανονισμού πως οδηγοί που δεν είχαν τρέξει το 2020 θα έπαιρναν άδεια να συμμετέχουν στις δοκιμές ακόμα και εάν είχαν τρέξει σε πάνω από δύο Grand Prix στην καριέρα τους.
Αυτή η αλλαγή άνοιξε την πόρτα για τον Alonso να πάρει μέρος, με τη Red Bull επίσης να το εκμεταλλεύεται για να βάλει πίσω από το τιμόνι της RB16 τον Sebastian Buemi.
Με την εξαίρεση στον Alonso να δίνεται, πολλές αντίπαλες ομάδες ήρθαν σε δυσαρέσκεια σχετικά με την κατάσταση αυτή, πιέζοντας τη FIA να επιτραπεί και σε αυτές να τρέξουν στις δοκιμές στη Yas Marina με τους οδηγούς που θα έχουν από το 2020.
Συγκεκριμένα, η Ferrari δυσαρεστήθηκε ιδιαιτέρως από τη συμμετοχή του Alonso, σε ένα τεστ που θα έπρεπε να αφορά μονάχα νέους οδηγούς. Έτσι, έκανε αίτημα για να λάβει άδεια και ο Carlos Sainz να τρέξει στις δοκιμές νέων.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, δήλωσε στο Grand Prix του Sakhir πως είχε προσεγγίσει τη FIA για να αιτηθεί ότι οι οδηγοί που άλλαζαν ομάδες του χρόνου, όπως ο Sainz, θα έπρεπε να μπορούν να τρέξουν επίσης στις δοκιμές.
“Θεωρώ πως είναι λίγο ανάστατα τα πράγματα, και σίγουρα εμείς στη Ferrari, αντίθετα με το γεγονός πως ο Fernando θα κάνει δοκιμές στο Άμπου Ντάμπι, θεωρούμε πως είναι λάθος”, εξήγησε ο Binotto.
“Το ξεκαθαρίσαμε αυτό στη FIA τότε, κατά τη διάρκεια των πολλών συμβουλευτικών επιτροπών”.
“Έχοντας όμως ακούσει την απόφαση, ρωτήσαμε τη FIA για να λάβουμε άδεια και για τον Carlos. Το συζητήσαμε αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά δεν πήραμε απάντηση”.
Με ορισμένες ομάδες να ζητούν για ξεκαθάρισμα του ζητήματος, το Motorsport.com αντιλαμβάνεται πως ο αλυτάρχης της F1, Michael Masi, έστειλε επιστολή στις ομάδας εχτές, Τρίτη, πληροφορώντας τες πως δεν θα υπήρχε κάποια αλλαγή στους περιορισμούς των δοκιμών.
Ο Masi ξεκαθάρισε πως η στάση της FIA ήταν ότι, για όποιον οδηγό είχε τρέξει σε πάνω από δύο Grand Prix, θα δινόταν μόνο άδεια να λάβει μέρος στις δοκιμές, εάν “δεν είχε τρέξει σε κανέναν αγώνα της Formula 1 κατά τη σεζόν 2020”.
Η απόφαση αυτή σίγουρα θα προκαλέσει δυσφορία στις τάξεις της Ferrari, η οποία ήταν πρόθυμη να προσπαθήσει να βάλει τον Sainz πίσω από το τιμόνι της SF1000 για να αποκτήσει εμπειρία του μονοθεσίου και των συστημάτων του, πριν ξεκινήσουν οι χειμερινές δοκιμές τον επόμενο Φεβρουάριο. Η μοναδική επιλογή που είναι διαθέσιμη για τη Scuderia πλέον είναι να δώσει στον Sainz το μονοθέσιο του 2018 για ιδιωτικές δοκιμές στις αρχές του 2021.
Ο περιορισμός των δύο αγώνων, σημαίνει πως ο Jack Aitken της Williams θα μπορέσει και πάλι να τρέξει στο Άμπου Ντάμπι, ακόμα και εάν λάβει μέρος στο επερχόμενο Grand Prix στην πίστα της Yas Marina για την ομάδα του Grove.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!