Ο Fernando Alonso αναμένεται να συνεχίσει την εξοικείωσή του με τη Renault, λαμβάνοντας μέρος στις δοκιμές “νέων οδηγών” την Τρίτη μετά το GP του Άμπου Ντάμπι.
Άνοιξε και οριστικά η πόρτα ώστε ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής να λάβει μέρος στις συγκεκριμένες δοκιμές, ύστερα από απόφαση της FIA. Η απόφαση αυτή, βέβαια, προκάλεσε θυμό σε πολλές ομάδες, καθώς πιστεύουν πως κάτι τέτοιο θα δώσει πλεονέκτημα στην ομάδα του Enstone, καθώς θα μπορεί να χρησιμοποιήσει νωρίτερα τον μελλοντικό της οδηγό.
Οι δοκιμές στο Άμπου Ντάμπι αρχικά είχαν οριστεί ώστε να δοκιμαστούν τα νέα πειραματικά μονοθέσια με τους τροχούς 18 ιντσών, ως μέρος της προετοιμασίας για την αλλαγή κανονισμών για το 2021.
Με τις αλλαγές αυτές ωστόσο να παρατείνονται για το 2022, οι συγκεκριμένες δοκιμές μετατράπηκαν σε δοκιμές νέων οδηγών, με κάθε ομάδα να μπορεί να “κατεβάσει” δύο μονοθέσια.
Μερικές ομάδες ήθελαν να ακυρωθούν οι συγκεκριμένες δοκιμές ως μέτρο περικοπής εξόδων εν μέσω πανδημίας, όμως όλες εν τέλει συμφώνησαν πως θα επέτρεπαν σε rookies να λάβουν μέρος, ώστε να βοηθήσουν όσες λαμβάνουν έσοδα από πώληση χρόνου οδήγησης.
Οι αγωνιστικοί κανονισμοί του αθλήματος για το 2020 προσαρμόστηκαν ώστε να ξεκαθαρίζουν τις δοκιμές, αναφέροντας: “Μια προαιρετική μονοήμερη ημέρα δοκιμών, με μοναδικό σκοπό να δώσει σε νέους οδηγούς την ευκαιρία να δοκιμάσουν ένα τωρινό μονοθέσιο της Formula 1, σε μια πίστα όπου έγινε ο προηγούμενος αγώνας πρωταθλήματος, με τις δοκιμές αυτές να ξεκινούν 48 ώρες μετά το τέλος του αγώνα αυτού. Μέχρι δύο μονοθέσια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα για τις δοκιμές αυτές”.
Οι κανονισμοί επίσης τονίζουν πως οδηγοί που μπορούν να συμμετάσχουν στις δοκιμές αυτές “θα πρέπει να κατέχουν άδεια επιπέδου Α, και να μην έχουν πάρει μέρος σε πάνω από δύο αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος της F1 στην καριέρα τους, εκτός εάν λάβουν ειδική έγκριση από τη FIA”.
Δύο ομάδες, οι McLaren και Racing Point, αποφάσισαν μερικούς μήνες πριν πως δεν θα λάμβαναν μέρος στις δοκιμές αυτές, κυρίως επειδή δεν είχαν κάποιους νέους οδηγούς που χρειάζονταν να “γράψουν” χιλιόμετρα για να εξοικειωθούν, και υπήρχαν ελάχιστα οφέλη από τις δοκιμές αυτές.
Ωστόσο, μετά τη συμφωνία Alonso-Renault για το 2021, η γαλλική ομάδα προσπάθησε να καταφέρει να βάλει στις δοκιμές αυτές τον Ισπανό μέσω lobbying, στη βάση του ότι λείπει από τη F1 εδώ και δύο χρόνια.
Μέχρι στιγμής, ο Alonso έχει πάρει μέρος μόνο σε ημέρα γυρισμάτων για τη Renault, κάνοντας 100 km στη Βαρκελώνη με το τωρινό μονοθέσιο, μαζί με εκτεταμένες δοκιμές πάνω στο μονοθέσιο του 2018 σε διαφορετικές πίστες.
Μετά από μια σειρά συναντήσεων την προηγούμενη εβδομάδα, μερικές ομάδες εξέφρασαν την αντίθεσή τους στη συμμετοχή του Alonso στις δοκιμές αυτές, κυρίως οι McLaren, Ferrari και Racing Point.
Όλα τα παράπονα έγιναν στη βάση του ότι η Renault θα μπορούσε να επωφεληθεί, αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με το να επιτραπεί σε έναν έμπειρο οδηγό να κάνει δοκιμές με το τωρινό μονοθέσιο, συμβάλλοντας έτσι στην εξέλιξή του μέσα στο διάστημα της χειμερινής περιόδου.
“¨Θεωρώ πως οι κανονισμοί αναφέρουν πως δεν μπορούν να πάρουν μέρος οδηγοί που έχουν κάνει πάνω από δύο Grand Prix”, δήλωσε ο Andreas Sedil στην Imola, όταν είχε ερωτηθεί επί του θέματος από το Motorsport.com
“Και στη συνέχεια (στους κανονισμούς), δίνεται η ευκαιρία στη FIA, υπό τη δική της ευχέρεια, να κάνει εξαιρέσεις”.
“Αλλά και πάλι, αυτό δεν αλλάζει τον συνολικό μοναδικό σκοπό των δοκιμών που είναι δοκιμές νέων οδηγών. Έτσι, πιστεύω πως δεν υπάρχουν πολλά που να μπορούν να συζητηθούν επί του θέματος”.
“Ο Fernando είναι ένας εξαιρετικός οδηγός της F1, με εξαιρετικό ρεκόρ επιτυχιών. Και δεν μπορώ πραγματικά να δω πώς ταιριάζει σε αυτόν τον μοναδικό σκοπό των δοκιμών νέων οδηγών”.
Η συγκεκριμένη αντίδραση επί του θέματος έφερε εκνευρισμό στο στρατόπεδο της Renault, με τον επικεφαλής της, Cyril Abiteboul, να δηλώνει: “Ήταν το σύνηθες πράγμα της μικροπολιτικής. Αλλά οι περισσότερες ομάδες είναι πιο ρεαλιστικές. Απλά ελπίζουμε να είναι και η FIA επίσης. Η Renault κάνει τόσα πολλά για τους νέους οδηγούς”.
Σε συνάντηση των αγωνιστικών διευθυντών στο Μπαχρέιν σήμερα, ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Michael Masi, επιβεβαίωσε και επίσημα πως οι δοκιμές πλέον είναι ανοιχτές, χάρη στην απόφαση που απ’ ότι φαίνεται προήλθε από τον πρόεδρο της FIA, Jean Todt, ο οποίος επωφελήθηκε από τη ρήση “εκτός και εάν επιτραπεί κάτι διαφορετικό από τη FIA”.
Έτσι, οι δοκιμές άνοιξαν ουσιαστικά για όλους όσους δεν αγωνίστηκαν στη Formula 1 το 2020, με τη Red Bull να αναμένεται να βάλει τον Sebastian Buemi σε ένα από τα μονοθέσιά της, ενώ και ο Rober Kubica, αναπληρωτής οδηγός της Alfa Romeo, θα λάβει μέρος.
Επίσης, πιστεύεται πως και ο Jack Aitken, ο οποίος ίσως και να προλάβει να τρέξει φέτος σε δύο αγώνες εάν ο Lewis Hamilton δεν είναι σε θέση να τρέξει στο Άμπου Ντάμπι, θα πάρει το πράσινο φως να τρέξει στις συγκεκριμένες δοκιμές.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!