Η αυλαία για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 άνοιξε με τις πρώτες ημέρες δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης. Μετά τα “αποκαλυπτήρια” των μονοθεσίων που θα λάβουν μέρος στην κούρσα του τίτλου σε κατασκευαστές και οδηγούς, οι ομάδες δοκιμάζουν και αξιολογούν τις δυνατότητες των μονοθεσίων τους, ώστε να γνωρίζουν τους τομείς που αυτό χρήζει βελτίωσης.
Η Ferrari, η οποία φιλοδοξεί να επιστρέψει στην κορυφή μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει προχωρήσει επίσης σε αρκετές αλλαγές που μένει να δούμε αν θα αποφέρουν το αποτέλεσμα που επιθυμούν.
Η ιταλική ομάδα είδαμε να εισάγει μια νέα -για εκείνη- διαμόρφωση στις ζάντες των πίσω τροχών. Συγκεκριμένα, η σχεδίαση της ζάντας περιέχει ορισμένα ανυψωμένα τμήματα, με στόχο την διατήρηση των σωστών θερμοκρασιών εντός του τροχού. Αυτό επιτυγχάνεται με το να απάγουν θερμότητα από το ελαστικό, με αποτέλεσμα την ομοιόμορφη κατανομή της θερμότητας σε αυτό και άρα την αποφυγή συμβάντων όπως το blistering (τοπική υπερθέρμανση) και την ελάττωση της θερμικής φθοράς.
Συνεπώς, η σχεδίαση αυτή, παραπλήσια της οποίας εφαρμόστηκε από τη Mercedes την περυσινή χρονιά μετά το Grand Prix του Βελγίου, συμβάλλοντας στη μείωση της φθοράς των πίσω ελαστικών και έμμεσα στη βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου, στην περίπτωση της Ferrari έχει περισσότερα ανυψωμένα τμήματα για καλύτερη διαχείριση της θερμότητας στον τροχό.
Όσον αφορά τις δοκιμές, αυτές συνεχίζονται και έχουμε δει τις ομάδες πλέον να εγκαθιστούν αισθητήρες για να “αλιεύσουν” όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για το αεροδυναμικό κομμάτι και να τις συγκρίνουν με τα δεδομένα από τα test που έχουν προηγηθεί στα αεροδυναμικά tunnel. Για παράδειγμα, η Ferrari τοποθέτησε αισθητήρες για να ελέγξει το πίσω μέρος και την επάρκεια των αεροδυναμικών βοηθημάτων σε αυτό το μέρος, ενώ η Toro Rosso στην εμπρός αεροτομή και το ρύγχος του μονοθεσίου.
Μένει να δούμε εάν οι αλλαγές που εφαρμόστηκαν εν όψει της φετινής χρονιάς, που αφορούν κυρίως την εμπρός και πίσω αεροτομή, θα αποφέρουν τα αποτελέσματα που επιζητούνται, δηλαδή την αύξηση των προσπερασμάτων και γενικότερα του θεάματος. Η απάντηση σε αυτό θα δοθεί το τριήμερο 15-17 Μαρτίου στο Albert Park της Μελβούρνης.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!