Η BMW λέει ότι δεν ενδιαφέρεται να μπει στη Formula 1 αυτή τη στιγμή παρά τις πρόσφατες αφίξεις κατασκευαστών, αντ’ αυτού επικεντρώνεται στο πρόγραμμα LMDh.
Μετά την ολοκλήρωση της ενημέρωσης των κανονισμών που αφορούν τον κινητήρα για το 2026, την αύξηση της ποσότητας ηλεκτρικής ισχύος και την επιβολή της χρήσης βιώσιμων καυσίμων, η F1 είναι ανοικτή σε όποιον νέο κατασκευαστή θέλει να γίνει μέρος του πρωταθλήματος.
Η Audi ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα εισέλθει στην F1 ως κατασκευαστής κινητήρων από το 2026, ενώ η άλλη ιστορική μάρκα του Ομίλου Volkswagen, η Porsche, παραμένει πρόθυμη παρά το γεγονός ότι η σχεδιαζόμενη συνεργασία της με τη Red Bull κατέρρευσε μετά από την απόσταση που δημιουργήθηκε σε βασικά θέματα.
Η Honda θεωρείται επίσης ότι εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής το 2026, αφού τερμάτισε το project της πέρυσι, διατηρώντας παράλληλα τεχνικούς δεσμούς με τη Red Bull.
Με τη Mercedes ήδη στο grid, την Audi εισερχόμενη, την Porsche να ενδιαφέρεται και τη Volkswagen σαν μάρκα να μην παίρνει μέρος στις δραστηριότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφήνει τη BMW ως τον μοναδικό εναπομείναν μεγάλο γερμανικό κατασκευαστή εκτός F1.
Αλλά σε μια συνέντευξη, αξιωματούχοι της BMW κατέστησαν σαφές ότι η F1 δεν ήταν κάτι που τους ενδιέφερε άμεσα.
Ο Andreas Roos, επικεφαλής της BMW M Motorsport, είπε ότι η απουσία από τη F1 «δεν ήταν ένα θέμα για εμάς» επειδή η BMW «σίγουρα δεν ενδιαφέρεται αυτή τη στιγμή».
«Νομίζω ότι πρέπει επίσης να είσαι ρεαλιστής», είπε ο Roos, ο οποίος διαδέχθηκε τον σημερινό διευθυντή της ομάδας F1 της Aston Martin, Mike Krack, ως αφεντικό του μηχανοκίνητου αθλητισμού της BMW.
«Η παρουσία στη Formula 1 απαιτεί μεγάλη επένδυση, και μέχρι αυτά τα χρήματα να επιστρέψουν στον επενδυτή, πρέπει να είσαι πολύ επιτυχημένος για πολύ καιρό. Είμαστε λοιπόν απόλυτα ευχαριστημένοι με το υπόλοιπο σύνολο των project που έχουμε αυτή τη στιγμή στον μηχανοκίνητο αθλητισμό».
Η BMW μέχρι σχετικά πρόσφατα απολάμβανε τα προνόμια ενός κατασκευαστή στην F1, μεταξύ 2000 και 2009, αρχικά συνεργαζόμενη με τη Williams πριν κάνει τη Sauber την εργοστασιακή της ομάδα το 2006. Η ομάδα της BMW σημείωσε μία νίκη στο Καναδικό Grand Prix του 2008 πριν αποσυρθεί ξαφνικά από τη F1 στα τέλη του 2009.
Αν και έχει συνδεθεί με πιθανή επιστροφή στην F1, δεδομένου του αυξημένου ενδιαφέροντος κατασκευαστών τον τελευταίο καιρό και της αλλαγής στους κανόνες κινητήρα, η BMW κατέστησε σαφές ότι η εστιάζει πλήρως στο νέο της πρόγραμμα LMDh.
Η νέα BMW M Hybrid V8 θα κάνει το ντεμπούτο της στο IMSA τον επόμενο χρόνο πριν επεκταθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής από το 2024, όταν θα επιστρέψει επίσης για να αγωνιστεί στο 24 Hours of Le Mans.
«Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση και τη μετατροπή κινητικής ενέργειας σε ηλεκτροκίνηση», εξήγησε ο Roos. «Το LMDh ταιριάζει απόλυτα εκεί – και όχι μόνο το 2026, όταν η Formula 1 πηγαίνει προς αυτή την κατεύθυνση. Από αυτή την άποψη, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε LMDh τώρα».
Ο Frank van Meel, Διευθύνων Σύμβουλος της BMW M Motorsport GmbH, αναγνώρισε την αξία μάρκετινγκ και την εμβέλεια των αγώνων στην F1, αλλά είπε ότι η BMW δεν «ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αποκλειστικά για λόγους μάρκετινγκ». «Θέλουμε να καταφέρουμε κάτι για τη σειρά και να εξελιχθούμε μαζί», είπε ο van Meel.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!