Η Mercedes αποκάλυψε πώς μια δοκιμή λειτουργίας των φορτηγών της που μεταφέρουν το υλικό της Formula 1 με βιοκαύσιμα για το πρόσφατο Triple – Header, βοήθησε στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 89%.
Σε μια εποχή που οι υπεύθυνοι της F1 δέχονται κριτική για το ημερολόγιο 24 αγώνων για το 2023, που θα πάει τη σειρά αγώνων σε όλο τον κόσμο κατά βάση μέσω αεροπλάνων, η Mercedes έδειξε πώς οι ομάδες μπορούν να αναλάβουν τις δικές τους ευθύνες, συμβάλλοντας σημαντικά στην βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών.
Η ομάδα με βάση το Brackley επέλεξε να πειραματιστεί με 16 μεταφορικά φορτηγά της F1 με βιοκαύσιμα με Υδροεπεξεργασμένο Φυτικό Έλαιο (HVO100) για τους τρεις αγώνες μετά το καλοκαίρι στο Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ιταλία.
Ήθελε να το δοκιμάσει στα τρία αυτά συνεχόμενα Grand Prix, τα οποία συνθέτουν συνολική απόσταση οδήγησης 1400 km, για να έχει καλή εικόνα για τις προκλήσεις και τις θετικές επιπτώσεις της αλλαγής από το κανονικό ντίζελ στο συγκεκριμένο βιοκαύσιμο.
Η ομάδα ελπίζει ότι τα συμπεράσματα που βγήκαν, ειδικά σχετικά με ζητήματα εφοδιασμού στην ηπειρωτική Ευρώπη, μπορούν να τη βοηθήσουν να προχωρήσει στη χρήση όσο το δυνατόν περισσότερο βιώσιμων καυσίμων το 2023.
Έχοντας ολοκληρώσει επιτυχώς μια παρόμοια δοκιμή με μόλις ένα φορτηγό που επέστρεψε στη βάση από το Grand Prix της Ουγγαρίας, η Mercedes επέλεξε να εκτελέσει 16 από αυτά για την πρόσφατη δοκιμή της στις τρεις τελευταίες διοργανώσεις της F1.
Και όλα, εκτός από 20 χλμ. από τα 1400 χιλιόμετρα, διανύθηκαν με βιοκαύσιμα! Τα τελευταία 20 χιλιόμετρα μέχρι τη Monza έπρεπε να γίνουν με ντίζελ, καθώς το προϊόν δεν υπήρχε σε διαθεσιμότητα στην Ιταλία.
Η ανάλυση της διαδρομής έδειξε ότι η χρήση του βιοκαυσίμου HVO100 εξοικονόμησε συνολικά 44.091 κιλά CO2 από την έκλυση, που είναι μια μείωση των εκπομπών κατά 89%.
Το αφεντικό της Mercedes Toto Wolff είπε ότι το πείραμα με το φορτηγό ήταν ένα παράδειγμα της προσπάθειας που έκανε η ομάδα του για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα.
«Η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας», είπε. «Η δοκιμή της χρήσης βιοκαυσίμων για τις χερσαίες μεταφορές μας είναι ένα άλλο παράδειγμα της δέσμευσής μας να ενσωματώνουμε τη βιωσιμότητα σε κάθε απόφαση και δράση που λαμβάνουμε.»
«Σκοπεύουμε να βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της αλλαγής και ελπίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε δυνατή την υιοθέτηση της βιώσιμης τεχνολογίας καθώς όλοι βρισκόμαστε στον αγώνα για ένα βιώσιμο αύριο».
Το HVO100 είναι ένα 100% ανανεώσιμο καύσιμο που προέρχεται από φυτικά έλαια, απόβλητα λάδια και λίπη. Εκτός από την μείωση των εκπομπών CO2, παράγει επίσης λιγότερες εκπομπές Nox και σωματιδίων.
Η ομάδα F1 της Mercedes στοχεύει να γίνει Net Zero έως το 2030 και έχει ήδη γίνει η πρώτη ομάδα Grand Prix που επενδύει στο Βιώσιμο Καύσιμο Αεροπλάνων.
Πιστεύει ότι αυτό από μόνο του θα τη βοηθήσει να επιτύχει καθαρή μείωση κατά 50% στο αποτύπωμα άνθρακα της ομάδας για πτήσεις που αφορούν τους αγώνες – που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 1/4 των συνολικών εκπομπών της κάθε χρόνο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!