Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού τη φετινή χρονιά παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, το οποίο αναμένεται να διατηρηθεί μέχρι το τέλος αυτής, το Νοέμβριο. Καθώς βρισκόμαστε στα μισά του δρόμου έχουμε κατά κύριο λόγο 2 οδηγούς που έχουν έντονο συναγωνισμό με στόχο την κορυφή του βαθμολογικού πίνακα των οδηγών. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι 2 αυτοί οδηγοί δεν είναι μέλη της ίδιας ομάδας, όπως τα προηγούμενα χρόνια, αλλά προέρχονται από δύο διαφορετικές ομάδες- κολοσσούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τη Mercedes και τη Ferrari.
Τη φετινή χρονιά η ιταλική ομάδα δείχνει να έχει επανέλθει δυναμικά, μετά από αρκετά χρόνια ανταγωνιστικής ανομβρίας. Η τελευταία φορά που διεκδίκησε με αξιώσεις το παγκόσμιο στέμμα ήταν το 2012, με τον Fernando Alonso στο τιμόνι, όπου ο τίτλος χάθηκε, όπως και το 2010, από τον νυν οδηγό της Scuderia, Sebastian Vettel. Ο Γερμανός διανύει την τρίτη του χρονιά στα “κόκκινα” και φιλοδοξεί, με την αναμενόμενη αρωγή του teammate του, Kimi Raikkonen, να επαναφέρει τη Scuderia στο θρόνο του πρωταθλητή μετά από μια δεκαετία.
Στην αντίπερα όχθη, η Mercedes θα επιδιώξει να υπερασπιστεί τα σκήπτρα στο πρωτάθλημα τόσο των οδηγών όσο και των κατασκευαστών. Δείχνει να έχει απολέσει μέρος της δυναμικής της σε σχέση με τα 3 τελευταία χρόνια και σε συνδυασμό με την άνοδο της Ferrari έχουμε ως αποτέλεσμα τη μεγάλη μάχη για την κορυφή. Ο Lewis Hamilton είναι ο βασικός συνδιεκδικητής για τον τίτλο, την ώρα που ο Valterri Bottas έχει ανεβάσει την απόδοσή του μέσα στη χρονιά και θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος, αν έχει συνέχεια και συνέπεια στις καλές εμφανίσεις του.
Σε αυτό το αφιέρωμα θα αναλύσουμε το προφίλ και την πορεία όσων ερίζουν ή έχουν ρεαλιστικές ελπίδες για την κορυφή, καθώς και το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι υπόλοιποι οδηγοί, όπως οι 2 Red Bull και ο Kimi Raikkonen, αρχής γενομένης από το δίδυμο που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού από το πρώτο κιόλας Grand Prix. O λόγος για τους Sebastian Vettel και Lewis Hamilton.
Χέρι- χέρι προς την πηγή, ένας θα πιεί όμως νερό
Η φετινή μάχη με φόντο τον τίτλο του πρωταθλητή ξυπνά μνήμες από το παρελθόν. Έχουμε δύο ικανότατους κατά τεκμήριο οδηγούς, στο peak της καριέρας τους, σε ιδανικές ηλικίες (32 και 30, Hamilton και Vettel αντίστοιχα), οι οποίοι έχουν στα χέρια τους δύο σχεδόν ισάξια σε δυναμική μονοθέσια και φυσικά διαθέτουν την εμπειρία διεκδίκησης και κατάκτησης τίτλων ( 4 ο Vettel, 3 o Hamilton). Μέσα από το συνδυασμό όλων των προαναφερθέντων στοιχείων, ίσως καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως πρόκειται για μια θρυλική μάχη μεταξύ των 2, η οποία μοιάζει με ανάλογες κόντρες του παρελθόντος ( Prost- Senna, Lauda- Hunt, Schumacher- Hakkinen), όσο και αν φαίνεται αυτό ως ιεροσυλία, όσο και αν έχει αλλάξει η Formula 1 αυτά τα χρόνια. Έχουμε μια μάχη με αστείρευτο ενδιαφέρον, της οποίας την έκβαση θα γνωρίζουμε σε λίγους μήνες. Ας δούμε αναλυτικά την εξέλιξη αυτής της μάχης μέχρι και σήμερα.
Το πρώτο Grand Prix της χρονιάς έλαβε χώρα, ως συνήθως, στο Albert Park της Μελβούρνης. Η pole position είχε καταλήξει στα χέρια του Hamilton, με δεύτερο τον Vettel. Στον αγώνα, μέχρι και το πρώτο pit-stop, o Βρετανός προηγούνταν. Το σασί της Mercedes, τουλάχιστον αυτή την περίοδο δεν ήταν ευγενικό με τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να φθαρούν πιο γρήγορα από αυτά της Ferrari, κάτι που ώθησε τον Hamilton στα pits. Βγαίνοντας εκείνος βρέθηκε πίσω από τον Max Verstappen που δεν είχε μπει για αλλαγή ελαστικών ακόμα. Ο Vettel έμεινε έξω, ο Hamilton έχανε χρόνο και όταν ο Γερμανός μπήκε για τη δική του αλλαγή, κατάφερε να βγει μπροστά, να διατηρήσει την πρωτοπορία και να χαρίσει την πρώτη νίκη στη Ferrari μετά από τη Σιγκαπούρη το 2015.
Ο δεύτερος αγώνας του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος έγινε στην πίστα της Σανγκάη στην Κίνα. Ο αγώνας, οποίος ξεκίνησε υπό βροχή και λίγη ώρα μετά έγινε στεγνός, μετετράπη σε παράσταση για ένα ρόλο, αφού ο Hamilton αξιοποίησε την pole position που κατέκτησε, παίρνοντας μια άνετη νίκη, χωρίς να αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Ο Vettel έμεινε πίσω στο ξεκίνημα, έχασε χρόνο, όμως αναρριχήθηκε με 2 υψηλής δυσκολίας προσπεράσματα επί των 2 Red Bull μέχρι και τη δεύτερη θέση. Μετά από 2 αγώνες, Hamilton- Vettel σημειώσατε “Χ” ( 43 βαθμοί έκαστος).
Επόμενος σταθμός του πρωταθλήματος η πίστα του Sakhir, στο Bahrain. H pole position κατέληξε και πάλι στη Mercedes, όμως όχι στον ίδιο οδηγό. Ο Valterri Bottas έκανε τον ταχύτερο χρόνο και πήρε την παρθενική του pole position στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Hamilton πλαισίωσε τον Φινλανδό στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, με τρίτο τον Vettel. Η εκκίνηση έφερε την προσπέραση του Vettel στον Hamilton για τη δεύτερη θέση. Στη συνέχεια, ο Vettel απείλησε τον Bottas. Η πίεση αυτή οδήγησε νωρίτερα τον Vettel στα pits, επιχειρώντας το undercut. Η προσπάθεια του Γερμανού απέδωσε καρπούς έμμεσα, αφού λίγους γύρους αργότερα είχαμε Safety Car, λόγω του ατυχήματος Stroll- Sainz στην πρώτη στροφή, ωθώντας όσους δεν είχαν μπει να πραγματοποιήσουν τα pit stop τους. Αυτό έφερε τον Vettel στην πρωτοπορία, ενώ η Mercedes έδωσε εντολή να προσπεράσει ο Hamilton τον Bottas. H νίκη κατέληξε στη Ferrari και τον Vettel, διαμορφώνοντας εκ νέου μια διαφορά 7 βαθμών.
Τέταρτη στροφή του πρωταθλήματος η πίστα του Sochi στη Ρωσία. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά κάποιου άλλου οδηγού να πάρει τη νίκη, πέραν από τους συνήθεις υπόπτους (Hamilton- Vettel). H πρώτη σειρά της εκκίνησης είχε “κοκκινίσει”, αφού εκεί είχαν κάνει “κατάληψη” οι δύο Ferrari μετά από 9 ολόκληρα χρόνια. Ο Vettel εκίνησε πρώτος, ακολουθούμενος από τον Kimi Raikkonen. H χαρά του qualifying μετριάστηκε από την πρώτη κιόλας στροφή του αγώνα, αφού ο Bottas έκανε μια τρομερή εκκίνηση, προσπερνώντας τις δύο Ferrari. Ο Hamilton έμεινε τέταρτος, χωρίς να απειλήσει και να απειληθεί, αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Bottas προσπάθησε να κρατήσει με νύχια και με δόντια την πρωτοπορία, κάτι που κατάφερε, βλέποντας για πρώτη φορά πρώτος την καρώ σημαία στην καριέρα του. Πίσω του τερμάτισε ο Vettel και τέταρτος ο Hamilton. Ο Γερμανός της Ferrari διεύρυνε το προβάδισμά του στους 13 βαθμούς.
Πέμπτος αγώνας του πρωταθλήματος και η Formula 1 περνά στην καρδιά της Ευρώπης, με το Grand Prix της Καταλονίας. Η pole position άνηκε στον Lewis Hamilton, o οποίος κινήθηκε μόλις 51 χιλιοστά ταχύτερα από τον Vettel. Στο ξεκίνημα του αγώνα, ο Γερμανός της Ferrari πέρασε στην πρωτοπορία. Όταν ήρθε όμως η ώρα για τα pit stop, o Vettel μπήκε πιο νωρίς για αλλαγή και βγήκε πίσω από τον Bottas, ο οποίος είχε μείνει αρκετά πίσω λόγω της επαφής στην πρώτη στροφή με τους Raikkonen και Verstappen. O Bottas καθυστέρησε σημαντικά τον Vettel, ο οποίος όμως τον πέρασε με μια δύσκολη κίνηση στην πρώτη στροφή. Ο Hamilton με πιο φρέσκια και τη supersoft γόμα προσπέρασε τον Vettel μετά από λίγους γύρους και είδε πρώτος την καρώ σημαία. Μετά από 5 αγώνες, τους χώριζαν μόλις 6 βαθμοί (104 και 98 αντίστοιχα).
Η έκτη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 φιλοξενήθηκε στους κοσμοπολίτικους δρόμους του Μονακό. Ο βελτιωμένος ήχος των V6 κινητήρων να περνούν σύριζα από τις μπαριέρες τράβηξε τα βλέμματα των απανταχού φιλάθλων του αθλήματος και φυσικά τα φλάς των φωτογράφων, στο πιο δημοφιλές και ιδιαίτερο Grand Prix της χρονιάς. Οι δύο Ferrari πέτυχαν ξανά το 1-2 στην εκκίνηση, με τον Kimi Raikkonen αυτή τη φορά να κατακτά την pole position μετά από 9 χρόνια. Ο Hamilton εκκίνησε 13ος αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα με το στήσιμο του μονοθεσίου του. Στο πρώτο κομμάτι του αγώνα ο Raikkonen βρισκόταν μπροστά, με τον Vettel να ακολουθεί. Όταν ήρθε η ώρα για τα pit stop ο Φινλανδός της Ferrari μπήκε πιο νωρίς και ο Vettel με ένα ντεμαράζ ταχύτερων γύρων κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία, βγαίνοντας μπροστά από τον Raikkonen μετά και το δικό του pit stop. Η νίκη κατέληξε στον Vettel, με δεύτερο τον Raikkonen και έβδομο τον Hamilton. Η διαφορά τους σε αυτό το σημείο εκτοξεύεται στους 25 βαθμούς, το μέγιστο που έχει φτάσει μέχρι και σήμερα.
Μετά το Μονακό σειρά έχει η πίστα του Μόντρεαλ στον Καναδά. Ο Hamilton επέστρεψε στους ταχύτερους χρόνους. Με αυτή την pole ισοφάρισε το ρεκόρ του αείμνηστου Ayrton Senna, τις 65. Η οικογένεια του Senna προσέφερε στον Hamilton ως δώρο ένα αυθεντικό κράνος του ινδάλματος του. Ο αγώνας ήταν εύκολος για το Βρετανό, κατακτώντας τη νίκη. Ο Vettel στην πρώτη στροφή είχε επαφή με τον Verstappen και απώλεσε αρκετά βοηθήματα της εμπρός αεροτομής της Ferrari. Λόγω του Safety Car που υπήρχε στην πίστα οι μηχανικοί δεν κατάλαβαν το μέγεθος της ζημιάς. Αυτή η ολιγωρία κόστισε σε χρόνο στον Γερμανό, ο οποίος κλήθηκε από πολύ πίσω να κάνει μια σειρά προσπερασμάτων. Τελικά αναρριχήθηκε μέχρι την τέταρτη θέση, περιορίζοντας τους χαμένους βαθμούς.
Όγδοο Grand Prix της χρονιάς στη νεότευκτη πίστα του Μπακού. Επρόκειτο για έναν αγώνα επεισοδιακό, με πολλές ανατροπές και συγκινήσεις, με παρασκήνιο και συζητήσεις μετά τη λήξη του. Την pole position πήρε ξανά ο Lewis Hamilton, έχοντας βάλει πλώρη για το ρεκόρ του μεγάλου Michael Schumacher με τις 68. Στο ξεκίνημα Bottas – Raikkonen συγκρούστηκαν, επιτρέποντας στον Vettel να ανέβει στη δεύτερη θέση. Στη συνέχεια ο Daniil Kvyat έφερε το Safety Car στην πίστα. Η επανεκκίνηση έφερε συγκρούσεις εκ νέου, φέρνοντας ξανά το Safety Car. Κατά το διάστημα αυτό, ο Hamilton επιβράδυνε απότομα και ο Vettel έπεσε πάνω στο διαχύτη της Mercedes. O Γερμανός εκνευρισμένος από την απότομη επιβράδυνση του Βρετανού ήρθε ακριβώς δίπλα του και με μια μικρή αλλαγή πορείας χτύπησε με τον εμπρός δεξιά τροχό του τον εμπρός αριστερά του Hamilton. Η κίνηση αυτή σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως από τα διεθνή ΜΜΕ και από τους ανθρώπους της Formula 1. Υπήρχαν και ακραίες φωνές που μιλούσαν μέχρι και για αποβολή του Vettel από τον αγώνα. Τελικά οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή διέλευσης από τα pits και 10 δευτερολέπτων stop and go. Τα συντρίμμια από τις διάφορες συγκρούσεις κατά μήκος της πίστας έφεραν την κόκκινη σημαία. Ο αγώνας όμως έκρυβε και άλλο δράμα. Μετά την επανεκκίνηση παρατηρήθηκε αποκόλληση των προστατευτικών εξαρτημάτων γύρω από τον αυχένα του Lewis Hamilton, κάτι που απαιτούσε επιδιόρθωση. Συνεπώς ο Βρετανός μπήκε στα pits για λόγους ασφαλείας. Όμως αμέσως μετά επικυρώθηκε και η ποινή στον Vettel και έπρεπε και εκείνος να μπει στα pits. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο τρίτος εκείνη την ώρα Daniel Ricciardo να βρεθεί στην πρώτη θέση, την οποία κράτησε μέχρι το τέλος, δίνοντας στη Red Bull την πρώτη της νίκη στη σεζόν. Ο Vettel τερμάτισε τέταρτος και ο Hamilton πέμπτος. Η διαφορά των 2 αυξήθηκε ελαφρώς (στους 14 βαθμούς, 153 ο Vettel έναντι 139 του Hamilton).
Ο ένατος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξήχθη στην πίστα Red Bull Ring της Αυστρίας. Τον ταχύτερο χρόνο στο qualifying σημείωσε ο Valterri Bottas. O Hamilton πήρε ποινή 5 θέσεων λόγω αλλαγής κιβωτίου και εκίνησε ένατος. Ο Bottas δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα πέραν των τελευταίων γύρων όπου ο Vettel πλησίασε αρκετά, χωρίς να καταφέρει εν τέλει να κόψει πρώτος το νήμα στον τερματισμό. Ο Bottas πήρε τη δεύτερή του νίκη, ο Vettel ήταν δεύτερος και ο Hamilton τέταρτος, με τη διαφορά των δύο τελευταίων να αυξάνεται εκ νέου στους 20 βαθμούς.
Ο προτελευταίος αγώνας πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα και ο δέκατος συνολικά φιλοξενήθηκε στην ιστορική πίστα του Silverstone. O Lewis Hamilton ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στον “εντός έδρας” αγώνα του, παίρνοντας μια πολύτιμη νίκη εν’ όψει της συνέχειας του πρωταθλήματος. Την ίδια ώρα ο Vettel αντιμετώπισε ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα στον προτελευταίο γύρο με κλατάρισμα ελαστικού, που τον έριξε από την τέταρτη στην έβδομη θέση, ενώ πρόβλημα είχε και ο Kimi Raikkonen, με αποτελμάτωση ελαστικού, τερματίζοντας τρίτος, με τη Mercedes να καταλήγει σε ένα εμφατικό 1-2 στην Μ. Βρετανία. Ο Hamilton πλέον ήταν σε απόσταση βολής από τον Vettel, με 1 βαθμό μόλις να τους χωρίζει.
Το Grand Prix της Ουγγαρίας σηματοδότησε τη λήξη του πρώτου μισού της σεζόν. Σε αυτόν τον αγώνα οι 2 Ferrari είχαν το πάνω χέρι, κάνοντας το 1-2 σε qualifying και αγώνα. Ο Vettel προηγούνταν με αρκετή διαφορά στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, όμως ένα πρόβλημα με την οδήγηση του μονοθεσίου (έστριβε συνεχώς προς τα αριστερά) οριοθέτησε το ρυθμό του σημαντικά, σχηματίζοντας ένα “τρενάκι” με τις 2 Ferrari να προπορεύονται και τις 2 Mercedes να ακολουθούν. Ο Hamilton πέρασε τον Bottas για να επιδιώξει προσπέρασμα επί των Ferrari. Στον τελευταίο γύρο, βλέποντας ότι κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο, παραχώρησε εκ νέου τη θέση του στον Bottas ως ένδειξη fair play. O Vettel πήρε την τέταρτη νίκη για τη Ferrari στη φετινή χρονιά, ο Hamilton τερμάτισε τέταρτος και ο βαθμολογικός πίνακας στο μέσον της χρονιάς έχει τον Vettel στην πρωτοπορία και τον Hamilton στους 14 βαθμούς πίσω από τον Γερμανό της Scuderia.
Ο λόγος για τον Valterri Bottas. O Φινλανδός της Mercedes επιδεικνύει σταθερότητα, με συνεχείς τερματισμούς στις πρώτες θέσεις και έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην προσπάθεια αφενός του Lewis Hamilton για την κατάκτηση του τίτλου και αφετέρου για την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών για την ομάδα του. Έχει στο ενεργητικό του 2 νίκες μέχρι στιγμής, σε Ρωσία και Αυστρία, ενώ μετρά 9 podium σε 11 αγώνες τη φετινή χρονιά. Έχει συγκομίσει 169 βαθμούς και είναι 19 πίσω από τον Hamilton και 33 πίσω από τον πρωτοπόρο Sebastian Vettel. Ο Φινλανδός είναι μια ήρεμη δύναμη και το μέλλον θα δείξει αν θα μπορέσει να κυνηγήσει κάτι περισσότερο τη χρονιά αυτή. Αυτό εξαρτάται και από την απόδοση του ίδιου, από την αξιοπιστία του μονοθεσίου του, αλλά και το κατά πόσο θα του δώσει ίσες ευκαιρίες η ομάδα του σε σχέση με τον Lewis Hamilton.
Δεν απειλούνται αλλά μπορούν να απειλήσουν….
Οι δύο Red Bull φέτος δείχνουν πως δεν έχουν τη δυναμική της περυσινής χρονιάς, όπου τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, όντας σταθερά ταχύτερες από τις Ferrari για το μεγαλύτερο κομμάτι του πρωταθλήματος. Η φετινή χρονιά μπορεί να μην είναι καταστροφική, ωστόσο δεν είναι εφάμιλλη της περυσινής. Καθώς βρισκόμαστε στου δρόμου τα μισά όμως, τα μονοθέσια έχουν ακόμα δυνατότητα εξέλιξης και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητάς τους. Συνεπώς δεν πρέπει να ξεγράφουμε τη Red Bull, καθώς με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, εάν βρεθεί κοντά στους πρωτοπόρους, ενδέχεται να επηρεάσει τη μάχη του πρωταθλήματος, ο κάθε οδηγός με το δικό του ξεχωριστό στυλ. H Αυστριακή ομάδα βρίσκεται σταθερά στην τρίτη θέση του βαθμολογικού πίνακα και δεν απειλείται. Αυτό μπορεί όμως να φέρει δύο πιθανά αποτελέσματα, δηλαδή είτε να σταματήσουν την εξέλιξη και να αφοσιωθούν στη νέα χρονιά, είτε να φέρουν αναβαθμίσεις για να διεκδικήσουν κάποια νίκη χωρίς το άγχος και την πίεση των βαθμών και της διεκδίκησης του πρωταθλήματος. Ο Daniel Ricciardo είναι ένας οδηγός με πολύ ταλέντο και σίγουρα μια βελτίωση της εικόνας της ομάδας του θα τον φέρει στις πρώτες θέσεις. Μετρά ήδη μια νίκη τη φετινή χρονιά στον επεισοδιακό αγώνα του Μπακού, ενώ μέσα στη χρονιά είχε διανύσει μια πορεία 5 συνεχόμενων podium. Έχει συγκεντρώσει 117 βαθμούς και βρίσκεται μπροστά από τον έτερο οδηγό της Ferrari, Kimi Raikkonen στην τέταρτη θέση της κατάταξης των οδηγών. Ο έτερος οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, είναι αναμφίβολα ένας ξεχωριστός οδηγός. Το νεαρό της ηλικίας του συνοδεύεται από το αστείρευτο πάθος του για διάκριση, για νίκη, για το απρόβλεπτο. Ορισμένες φορές παρασύρεται από το πάθος του αυτό και δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα, όπως είδαμε στην Ουγγαρία, όπου είχε επαφή με τον Ricciardo. Έχει σταθεί πολύ άτυχος τη φετινή χρονιά με συνεχόμενες εγκαταλείψεις λόγω μηχανικών προβλημάτων. Η μαχητικότητα του Ολλανδού ίσως επηρεάσει τη διαμόρφωση του βαθμολογικού πίνακα. Για παράδειγμα, είδαμε ότι στον πρόσφατο αγώνα του Silverstone, στο πρώτο κομμάτι, ο νεαρός μονομαχούσε με τον Vettel ρόδα με ρόδα. Ο Γερμανός, βλέποντας πως δεν μπορεί να προσπεράσει, μπήκε αρκετά νωρίς για το pit stop του, κάτι που οδήγησε σε απότομη πτώση της απόδοσης των ελαστικών του στο τέλος του αγώνα και έφερε το κλατάρισμα στον Vettel, ρίχνοντάς τον στην έβδομη θέση. Αν ο Verstappen δεν είχε αντισταθεί τότε ο Vettel δεν θα έμπαινε πρόωρα για αλλαγή ελαστικών. Στον Καναδά, στην εκκίνηση, η απρόβλεπτη προσπάθεια για προσπέραση στον Vettel στην πρώτη στροφή έφερε επαφή των 2, με την πτέρυγα της Ferrari να “τραυματίζεται” και ο Γερμανός να πέφτει αρκετά πίσω, προτού αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση. Στο Μονακό κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Hamilton και να μην του επιτρέψει να κατακτήσει κάτι περισσότερο από την έβδομη θέση στον αγώνα. Άρα, η μαχητικότητα-ικανότητα του Verstappen είναι μια μεταβλητή που ενδέχεται να επηρεάσει άμεσα ή έμμεσα την έκβαση του πρωταθλήματος.
Ο ρόλος του Iceman..
O Kimi Raikkonen είναι ένας από τους πιο προικισμένους οδηγούς στο grid. Ακόμα και στα 37 του μπορεί να πρωταγωνιστήσει και να διεκδικήσει νίκες. Εάν είχε πραγματοποιήσει ένα καλύτερο ξεκίνημα στη χρονιά τότε θα μπορούσε να μάχεται και για τον τίτλο. Σε κάποιες περιπτώσεις ήταν ταχύτερος του Vettel σε ρυθμό αγώνα, όπως στην Ουγγαρία, όμως η μάχη που δίνει ο Γερμανός teammate του για το στέμμα του πρωταθλητή έχει περιορίσει τον Φινλανδό σε ρόλο βοηθού. Επίσης, υπάρχουν στιγμές ατυχίας για τον Raikkonen, όπως στον αγώνα του Silvestone όπου είχε αποτελμάτωση του ελαστικού 2 γύρους πριν το τέλος, ενώ βρισκόταν στη δεύτερη θέση καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Η απόδοση του Φινλανδού θα αποτελέσει βαρόμετρο και αν μπορέσει να βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις και να βοηθήσει τον Vettel, “κόβοντας” παράλληλα βαθμούς από τη Mercedes, τότε μπορεί άμεσα να επηρεάσει τη μάχη του πρωταθλήματος, προς όφελος της ομάδας του φυσικά.
Εν κατακλείδι, το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 τη φετινή χρονιά παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον με 2 ομάδες και παραπάνω από δύο οδηγούς να μάχονται για το στέμμα του παγκόσμιου πρωταθλητή. Η Mercedes και η Ferrari έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον και ειδικότερα ο Lewis Hamilton, o Sebastian Vettel και σε μικρότερο βαθμό ο Valterri Bottas. Ο Vettel, μετά από 11 αγώνες διατηρεί ένα προβάδισμα 14 βαθμών από τον Hamilton και 33 από τον Bottas. Με 9 αγώνες να απομένουν όλα είναι ανοικτά και σίγουρα αυτή η μάχη θα μας κρατήσει σε αγωνία μέχρι το τέλος. Η απόδοση του Raikkonen, του Ricciardo και του Verstappen ενδέχεται να καθορίσει εν μέρει την έκβαση του πρωταθλήματος. Αναμφίβολα, η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική, με άπλετο θέαμα, όπως μόνο η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπορεί να προσφέρει.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!