Με την επιβεβαίωση της Audi ότι θα συμμετέχουν με την εργοστασιακή υποστήριξη στους διεθνείς αγώνες αυτοκινήτων από το 2023 υπήρξε ένα ενδιαφέρον για το πως ακριβώς έχουν προκαλέσει οι νέοι κανονισμοί πίσω στη μάχη την πιο επιτυχημένη μάρκα της σύγχρονης εποχής.
Με μία παρατεταμένη διαδικασία εξέλιξης για την επόμενη γενιά της κορυφαίας κατηγορία prototypes είναι κατανοητό το μπέρδεμα – Παρακάτω θα δείτε μία σειρά από πληροφορίες που μας δείχνουν ακριβώς τι αναμένεται να παρακολουθήσουμε.
Τι σημαίνει LMDh;
Μία απλή ερώτηση με μία κάπως μη κατανοητή απάντηση!
LM – Το LM σημαίνει Le Mans – δείχνοντας την αποδοχή των νέων κανονισμών από την ACO (Automobile Club de L’Ouest) και την μελλοντική αποδοχή από το WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) της FIA.
D – Το D σημαίνει Daytona – δείχνοντας την αποδοχή των νέων κανονισμών από την IMSA (International Motor Sports Association) και την μελλοντική αποδοχή από το Πρωτάθλημα IMSA Weathertech Sportscar.
h – Το h είναι μία πιο περίπλοκη ερώτηση, χωρίς ξεκάθαρη απάντηση – Η ACO θα αγαπήσει το ‘Hypercar’ – Η IMSA δεν είναι “φίλοι” αυτού του ονόματος, προτιμούν το ‘Hybrid’ όπου αντικατοπτρίζει το πρώτο βήμα στον “Ατλαντικό” του ηλεκτρισμού.
Στο FIA WEC η κατηγορία θα είναι γνωστή ως ‘Hypercar’, το όνομα της κατηγορίας που περιλαμβάνει τόσο τα αυτοκίνητα της LMDh όσο και τα αυτοκίνητα Le Mans Hypercars που θα παρουσιαστούν από την σεζόν 2021 – τα αυτοκίνητα και των δύο υποκατηγοριών θα κατασκευάζονται με τους ίδιους κανονισμούς σε μία ενιαία διαδικασία BoP (Balance of Performance, Iσορροπίας και Aπόδοσης).
Σασί
Τα αυτοκίνητα θα βασίζονται στα σασί που προορίζονται και για την κατηγορία LMP2 (όπου θα παρουσιαστούν ένα χρόνο μετά την εισαγωγή τους στην κορυφαία κατηγορία, αντικαθιστώντας τα τρέχον αυτοκίνητα).
Οι 4 προμηθευτές σασί που επιλέχθηκαν για την LMP2 από τις ACO και IMSA είναι οι: Dallara, Ligier, Multimatic και ORECA.
Οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν να συνεργαστούν με οποιονδήποτε από τους τέσσερις αλλά πρέπει να χρησιμοποιήσουν το σασί όπως παρέχεται.
Διαστάσεις
Τα αυτοκίνητα θα έχουν ελάχιστο βάρος 1030kg
Τα αυτοκίνητα LMDh θα έχουν μέγιστο μήκος 5100mm, πλάτος 2000 mm και μεταξόνιο 3150 mm.
Κινητήρας
Κάθε αυτοκίνητο διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης που ορίζεται από τον κατασκευαστή και παράγει ελάχιστο όριο 470kw (C.630 BHP) στους τροχούς.
Υβριδικό Σύστημα
Αυτές είναι οι τεχνικές προδιαγραφές από πλευράς των αυτοκινήτων – μία κίνηση για τον έλεγχο τους κόστους ηλεκτροδότησης – για κάθε αυτοκίνητο, από οποιονδήποτε κατασκευαστή, όπου θα διαθέτουν υβριδικά συστήματα με πανομοιότυπες προδιαγραφές που φτάνουν έως τα 50kw συνεχούς ισχύος μέσω του πίσω άξονα, ενώ το σετ μπαταριών θα επιτρέπει τα c.200 kW αναγέννησης της χωρητικότητας.
Μετά από μία ανταγωνιστική διαδικασία των διαγωνιζόμενων, το υβριδικό σύστημα ‘spec’ θα παρέχεται από μία συνεργασία μεταξύ της Bosch και της Williams Advanced Engineering – με μοτέρ από την Bosch, συστήματα μπαταριών από την Wiliams, με το κιβώτιο ταχυτήτων να κατασκευάζεται από την XTrac.
Αεροδυναμική
Ως μέρος της διαδικασίας BoP (Iσορροπίας και Aπόδοσης), η αεροδυναμική ισορροπία περιορίζεται στο 4:1 κάθετης δύναμης: drag
Συγκριτικά με τα τρέχων αυτοκίνητα της LMP1 και της DPi υπάρχει περισσότερη ελευθερία στο στυλ του αμαξώματος των αυτοκινήτων για την σχέση του κατασκευαστή με την αναγνωρισιμότητα της μάρκας.
Ωστόσο δεν επιτρέπονται αλλαγές στο πάτωμα και κάτω από το πάτωμα.
Πόσο γρήγορα θα είναι;
Όσο αναφορά τους χρόνους ανά γύρο στο Le Mans η νέα γενιά αυτοκινήτων στοχεύει ακριβώς ή κάτω από τον χρόνο 3:30 ανά γύρο στην πίστα 24 ωρών που είναι ιδιαίτερα πιο αργή από τα απερχόμενα LMP1 Hybrids αλλά με την αλλαγή πιθανών μεγαλύτερων πεδίων στην κορυφαία κατηγορία τα τελευταία χρόνια.
Κόστος
Το budget που εκτιμάται είναι περίπου στα 1.000.000 ευρώ για ένα πλήρες αυτοκίνητο χωρίς κινητήρα.
Οι τεχνικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου κοστίζουν περίπου 345.000 ευρώ, οι προδιαγραφές για το υβριδικό σύστημα κοστίζουν κάτω από 300.000 ευρώ.
Που μπορούν να αγωνιστούν;
Τα αυτοκίνητα θα μπορούν να αγωνιστούν είτε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (συμπεριλαμβανομένου του Le Mans) είτε στο πρωτάθλημα IMSA Weathertech Sportscar (το οποίο περιλαμβάνει τους αγώνες Rolex 24 Hours στην Daytona, Sebring 12 Hours και Petit Le Mans at Road Atlanta).
Πότε
Μολονότι μια εισαγωγή για το FIA WEC είναι αδύνατη για το 2022, το ημερολογιακό έτος 2023 φαίνεται τώρα η πιο πιθανή χρονιά παρά την διακοπή του εμπορίου λόγο της πανδημίας του COVID-19 για το 2020.
Ποιοι είναι οι πιθανοί κατασκευαστές
Audi – Η Audi έχει επιβεβαιώσει ένα πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει το Le Mans και την Daytona αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη εάν η δέσμευση της θα είναι για την πλήρη σεζόν του FIA WEC ή και του IMSA.
Ενώ το εργοστασιακό πρόγραμμα φαίνεται να μην έχει επιλέξει κατεύθυνση για το εάν θα δημιουργήσει μία εσωτερική ομάδα ή μία συνεργασία με ιδιωτικές ομάδες, όπως συμβαίνει σήμερα στο GT3.
Porsche – Η Porsche ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που επιβεβαίωσε μία επίσημη εμπορική αξιολόγηση του προγράμματος LMDh και επιβεβαίωσε ότι η διαδικασία στην οποία βρίσκονται δεν επηρεάζεται από την ανακοίνωση της Audi.
Από πηγές της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πεπεισμένοι ότι θα δεσμευτούν και αυτοί επίσης.
Acura/ Honda – Η Acura/ Honda είπε επίσης το ‘υποτιθέμενο ναι’ μετά από πρόσφατες δηλώσεις σχετικά με τα αναθεωρημένα προγράμματα των πελατών για την Dpi του IMSA για το 2021. Και οι δύο ομάδες κατέστησαν σαφές ότι βλέπουν ένα μελλοντικό πρόγραμμα e-Mans ως μέρος των δεσμεύσεων της μάρκας.
Υπάρχουν ακόμα πολλοί κατασκευαστές οι οποίοι έχουν δηλώσει ενδιαφέρον για τα προγράμματα παγκοσμίως και της Αμερικής με τους ενδιαφερόμενους να είναι οι Hyundai, Lexus, McLaren, General Motors, Ford, και η Lamborghini, αν και πιθανότατα δεν θα συνεχίσουν όλοι.
Οι Toyota (2021), Glickenhaus (2021), ByKolles (2021) και Peugeot (2022) έχουν όλοι επιβεβαιώσει τα προγράμματα τους για το 2021 με τους νέους κανονισμούς των ‘Hypercar’.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!