Ένας από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές κινητήρων στην ιστορία της F1, η Cosworth, σκέφτεται πολύ σοβαρά την επιστροφή της στην F1 όταν τεθούν το 2021 σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες, με τη βρετανική εταιρία να φημολογείται έντονα ότι θα αποτελέσει συνεργάτη της Red Bull.
Όπως αναφέρει το έγκυρο Motorsport.com, ο διευθύνων σύμβουλος της Cosworth, Hal Reisiger, θέλει η εταιρία του να ξαναμπεί στην F1, με τους νέους κανονισμούς να αποτελούν μια μεγάλη ευκαιρία για νέους κατασκευαστές.
Οι κινητήρες πρόκειται να είναι πιο απλοί σε σχέση με τους τωρινούς υβριδικούς V6, ενώ εκπρόσωποι της Cosworth έχουν παρευρεθεί σε πολλές από τις συναντήσεις που έχουν γίνει ως τώρα για τον καθορισμό των νέων κανονισμών του 2021.
«Νομίζω ότι έχουμε επαρκή υποστήριξη από τις υπάρχουσες ομάδες και συζητήσαμε με κάποιες – αυτό μας επιτρέπει να δεσμευτούμε ότι θα προχωρήσουμε», είπε ο Reisiger σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Motorsport.com.
«Αν πολλές ομάδες είναι πρόθυμες για μακροχρόνια δέσμευση, αυτό είναι πάντα καλό. Έχουμε κάποιες προφορικές συμφωνίες με ορισμένες υπάρχουσες αλλά και μελλοντικές ομάδες, που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να είμαστε ένας βιώσιμος κατασκευαστής κινητήρων στην F1″.
Ωστόσο, ο υπεύθυνος της Cosworth τόνισε ότι η εταιρία θα επιστρέψει στην F1 αν οι κανονισμοί γίνουν πιο απλοί και κυρίως πιο οικονομικοί, με κύρια αλλαγή που ζητά να είναι στον τομέα της ανάκτησης θερμικής ενέργειας από τον υπερσυμπιεστή:
«Εκτιμούμε το γεγονός ότι συμμετέχουμε στη διαδικασία για τον καθορισμό των κανονισμών. Νομίζουμε ότι είναι κατάλληλη εποχή για να επιστρέψουμε στην F1 αν οι κανονισμοί του κινητήρα αλλάξουν – επιτακτική αλλαγή πρέπει να είναι στον τομέα της ανάκτησης θερμικής ενέργειας από το turbo, καθώς αυτό είναι το πιο δαπανηρό και χρονοβόρο στοιχείο”.
«Αν η F1 θέλει έναν νέο προμηθευτή κινητήρων για το 2021, θα πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές σε αυτόν τον τομέα. Έχουμε προσκληθεί να συμμετάσχουμε στις επιτροπές εργασίας και είμαστε στην ευχάριστη θέση να το κάνουμε, έτσι έχουμε εμπλακεί στη διαδικασία και ανυπομονούμε για τη συνέχεια».
Όταν ρωτήθηκε αν ήταν σίγουρος πως η Cosworth είχε την υποδομή για να κατασκευάσει έναν ανταγωνιστικό κινητήρα, ο Reisiger είπε:
«Ναι, είναι σημαντικό όχι μόνο για τις ομάδες που θα προμηθεύουμε, αλλά και για το δικό μας όνομα – δε θα εμπλακούμε αν δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί”.
«Έχουμε μια μεγάλη ιστορική μάρκα, θέλουμε να προστατεύσουμε το εμπορικό μας σήμα και να βοηθήσουμε κάποιους να κερδίσουν αγώνες, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να το κάνουμε», συμπλήρωσε.
Αν όλα πάνε καλά και η συμμετοχή της Cosworth γίνει πραγματικότητα, θα λυθούν πολλά προβλήματα για πολλές ομάδες, καθώς η ποικιλία στους κατασκευαστές κινητήρων είναι απαραίτητη ώστε καμία ομάδα να μη βρίσκεται σε αδιέξοδο σχετικά με τον προμηθευτή κινητήρα της.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!