Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, υποστήριξε τις αποφάσεις που έλαβαν οι αξιωματούχοι της FIA για τον τερματισμό του Ιταλικού Grand Prix υπό καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
Ο Wolff πιστεύει ότι το αποτέλεσμα από τα περσινά γεγονότα στο Abu Dhabi τους έδωσε αυτοπεποίθηση να αντέξουν οποιαδήποτε εξωτερική πίεση να τερματίσει ο αγώνας υπό συνθήκες πράσινης σημαίας.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε αργά στον αγώνα αφού η McLaren του Daniel Ricciardo σταμάτησε στην πίστα με βλάβη στον κινητήρα.
Οι κριτές δεν μπορούσαν να σπρώξουν το αυτοκίνητο επειδή ήταν κολλημένο στην ταχύτητα και χρειάστηκε λίγος χρόνος για να φέρουν έναν γερανό από την άλλη πλευρά της πίστας, καθώς έπρεπε να περιμένει για ένα κενό στην κίνηση.
Εν τω μεταξύ, με μερικά από τα πρώτα σε κατάταξη αυτοκίνητα να μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών και άλλα όχι, και τα αυτοκίνητα να μην επιτρέπεται να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας ενώ ο γερανός βρισκόταν σε δράση, χρειάστηκαν αρκετοί γύροι ώστε ο οδηγός Bernd Maylander να βάλει όλα τα αυτοκίνητα πίσω του και με τη σωστή σειρά.
Μέχρι τότε ήταν πολύ αργά για να συνεχιστεί ο αγώνας και τελείωσε με ένα σύντομο σπριντ από την τελευταία στροφή.
Οι οπαδοί στην πίστα έκαναν ξεκάθαρη την αντίδρασή τους με αποδοκιμασίες και σφυρίγματα. Ωστόσο, ενώ τα αφεντικά των αντίπαλων ομάδων αμφισβήτησαν πώς εξελίσσονταν τα γεγονότα, ο Wolff ήταν ανένδοτος ότι όλα είχαν γίνει όπως όριζε το βιβλιαράκι των κανονισμών.
«Πολύ ξεκάθαρο, υπάρχουν κανόνες και είναι γραμμένοι», είπε ο Wolff. «Και από τη δική μου οπτική γωνία, είτε κουβαλάω τραύμα από το Abu Dhabi είτε όχι, αυτοί οι κανόνες ακολουθήθηκαν μέχρι τέλους σήμερα.»
«Υπήρχε ένα αυτοκίνητο στην πίστα, υπήρχαν κριτές και ένας γερανός εκεί έξω. Γι’ αυτό δεν άφησαν κανέναν να προσπεράσει.»
«Και τότε δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για να ξαναρχίσει ο αγώνας μόλις όλα τα αυτοκίνητα πάρουν την θέση τους στην ουρά. Έτσι, αν κάποιος δεν είναι ευχαριστημένος με τους κανονισμούς, και θέλει να έχει ένα μεγάλο σόου και δύο γύρους αγώνων, και μετά χάος, νομίζω ότι είμαι απολύτως έτοιμος, δεν έχω πρόβλημα.»
«Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να αλλάξουμε τους κανονισμούς. Οπότε δεν νομίζω ότι πρέπει να παραπονεθούμε για οτιδήποτε συνέβη γιατί αυτοί είναι οι κανόνες».
Και πρόσθεσε: «Είμαι πραγματικά ικανοποιημένος που βλέπω ότι υπάρχει αλυτάρχης και συνάδελφοι που εφαρμόζουν τους κανόνες ενάντια στην πίεση των μέσων ενημέρωσης και την πίεση των οπαδών και όλων να παραβιάζουν απλώς τους κανονισμούς.»
«Έτσι τουλάχιστον το Abu Dhabi, με αυτή την έννοια, έδωσε στη FIA μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για την εφαρμογή των κανονισμών».
Όταν ρωτήθηκε εάν οι υπεύθυνοι του αγώνα θα μπορούσαν να έχουν βγάλει κόκκινη σημαία προκειμένου να διασφαλιστεί ένας τερματισμός με πράσινη σημαία, ο Wolff απέρριψε την πρόταση.
«Γιατί να δείξεις κόκκινη σημαία στον αγώνα; Εάν κάποιος είναι σε έναν τοίχο, εάν η πίστα είναι μπλοκαρισμένη, διακόπτεις έναν αγώνα επειδή δεν μπορείς πια να περάσεις. Κάτι έχει συμβεί. Γιατί να σταματήσεις έναν αγώνα μόνο και μόνο επειδή θέλεις να κάνεις μια παράσταση ενός ή δύο γύρων;»
«Θέλετε να πάμε στην FIA, και να προτείνουμε μια δικλείδα ασφαλείας ώστε σε παρόμοιες μελλοντικές καταστάσεις να έχουμε 1-2 τελευταίους γύρους δράσης και μάχης; Είμαι υπέρμαχος αυτού. Ως να το καταφέρουμε αυτό, οι κανονισμοί είναι αυτοί που είναι και εφαρμόστηκαν στο έπακρο.»
Ο Wolff ξεκαθάρισε βέβαια ότι δεν ήθελε να θεωρηθούν οι δηλώσεις του αυτές ως κινητήριος δύναμη πίσω από οποιαδήποτε τέτοια αλλαγή, η οποία θα μπορούσε να προστεθεί στην ατζέντα μιας προγραμματισμένης συνάντησης αθλητικών κανονισμών στη Monza τη Δευτέρα, με τη συμμετοχή των αθλητικών διευθυντών ομάδων και του προέδρου της FIA Mohammed Ben Sulayem.
«Δεν θέλω να δημιουργήσω έναν τίτλο εδώ ότι ο Toto θέλει να αλλάξει τους κανονισμούς επειδή οι αγώνες είναι χάλια. Νομίζω ότι πρέπει να καθίσουμε όλοι και να πούμε ότι υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε καλύτερα;»
«Αλλά αυτό που έγινε σήμερα είναι στο βιβλίο κανονισμών και γι’ αυτό εφαρμόστηκε. Θα ήθελα να έχουμε έναν τελευταίο γύρο με ένα σωρό αυτοκίνητα το ένα πάνω στο άλλο στο σικέιν; Ναι, κόλαση θέαμα τηλεθέαση, σύμφωνοι. Αλλά, το σωστό είναι πρώτα να αναρωτηθούμε αν θέλουμε να έχουμε πάντα τερματισμό υπό πράσινη σημαία, και από εκεί να συλλογιστούμε αντίστροφα, για την καλύτερη δυνατή λύση.»
«Έτσι, μπορείτε να δείτε πέντε ή 10 γύρους μέχρι το τέλος, έχουμε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, ας βγει κόκκινη σημαία. Και βεβαιωθείτε ότι θα αγωνιστούμε στο τέλος. Αν αυτό είναι στα βιβλία των κανόνων, ωραία αλλά προς το παρόν δεν είναι. Αλλά υπάρχουν πολύ πιο έξυπνοι άνθρωποι, οι αθλητικοί διευθυντές, που θα έχουν κάποιες ιδέες σχετικά με αυτό.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!