O Toto Wolff πιστεύει ότι η ποινή που δέχθηκε η Red Bull για την παραβίαση του ορίου του προϋπολογισμού το 2021 θα της στοιχίσει την επόμενη σεζόν, καθώς θα έχει σημαντικά μειωμένο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα σε σχέση με τους άμεσους αντιπάλους της.
Καθώς δεν μπόρεσε να βρεθεί μέσα στα επιτρεπόμενα όρια και τα υπερέβη, η Red Bull δέχθηκε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων και 10% μείωση του διαθέσιμου χρόνου της στην αεροδυναμική σήραγγα. Και αν ένα τέτοιο ποσοστό δεν ακούγεται πολύ στον μέσο αναγνώστη, σε αριθμούς F1 είναι πολύ σημαντικό.
Σύμφωνα με τους Αθλητικούς Κανονισμούς της F1, η Red Bull ως πρωταθλήτρια κατασκευαστών θα είχε θεωρητικά διαθέσιμο το 70% της πλήρους λειτουργίας της αεροδυναμικής σήραγγας, που ισοδυναμεί με 224 χρήσεις. Η δεύτερη Ferrari θα έχει 75% και 240 χρήσεις, με τη Mercedes στο 80% και 256 χρήσεις, ως τρίτη στο πρωτάθλημα. Θυμίζουμε ότι αυτό γίνεται ώστε όλες οι ομάδες να μπορούν να πλησιάσουν την πρώτη και να μην έχει αυτήν την ευκαιρία να ξεφύγει πολύ σε απόδοση.
Όμως πλέον, ως αποτέλεσμα της ποινής της Red Bull, η αυστριακή ομάδα θα έχει τώρα διαθέσιμο μόνο το 63% του χρόνου και 202 χρήσεις, κάτι που αυξάνει το μειονέκτημά της σε σχέση με τα δεδομένα των Ferrari και Mercedes.
Μιλώντας για την προσπάθεια της Mercedes να μειώσει τη διαφορά της από την κορυφή και να επιστρέψει στις μάχες το 2023, ο Toto Wolff αναφέρθηκε στην ποινή της Red Bull, τονίζοντας ότι μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική για την εξέλιξη των πραγμάτων.
“Νομίζω ότι είναι πιο δύσκολο (λόγω του ορίου στον προϋπολογισμό να φτάσεις τους πρώτους), γιατί δεν μπορείς πραγματικά να επενδύσεις περισσότερα χρήματα για να έρθει το αποτέλεσμα πιο γρήγορα”, είπε ο Αυστριακός.
“Αλλά νομίζω ότι πλέον, όπως είναι οι αεροδυναμικοί κανονισμοί και η ποινή που έχουν πάρει (Red Bull), που ισοδυναμεί περίπου με 25% λιγότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα, αυτό μπορεί να έχει αποτέλεσμα. Ο τρόπος με τον οποίο έχουν τεθεί οι κανονισμοί, οι περιορισμοί ATR, σημαίνει ότι υπάρχουν ομάδες που είναι πιο πίσω και μπορούν πραγματικά να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προόδου σε σύγκριση με τις πρώτες”.
“Αυτός είναι και ο λόγος που θα δούμε πολύ πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα στο μέλλον γιατί αν είσαι τελευταίος, θα έχεις 40% παραπάνω. Λοιπόν, είναι σαφές ότι αυτό είναι ένα πλεονέκτημα που πρέπει να χρησιμοποιήσεις. Είναι δεδομένο ότι μπορούμε να το αξιοποιήσουμε; Επομένως, ποιος ξέρει τι θα γίνει;”
“Η Red Bull είναι μια λαμπρή αγωνιστική ομάδα. Θα τους δώσει ένα επιπλέον κίνητρο και απέναντι στη Ferrari, είναι 7%. Είναι όλα οριακά παιχνίδια και εμείς ήμασταν λίγο πιο κοντά στη Ferrari στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν”, συμπλήρωσε.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!