Με μονάδες ισχύος της Mercedes μέχρι τουλάχιστον το 2030 θα τρέχει η Williams, με τις δύο πλευρές να ανακοινώνουν σήμερα τη συμφωνία επέκτασης συνεργασίας.
Με τις ομάδες να θέτουν επί τάπητος τα πλάνα τους ενόψει 2026, της νέας εποχής τεχνικών κανονισμών για τις μονάδες ισχύος, πολλές ομάδες που δεν κατασκευάζουν οι ίδιες τους κινητήρες τους κινούνται ώστε να μην μείνουν “ξεκρέμαστες” σε αυτό το reset που επιχειρείται στο άθλημα.
Με τη Mercedes ήδη να έχει επεκτείνει τη συνεργασία της με τη McLaren από τα τέλη της περσινή σεζόν, η γερμανική φίρμα θα συνεχίσει και επίσημα να προμηθεύει με μονάδες ισχύος και της Williams.
Ο επικεφαλής της ομάδας του Grove, James Vowles, δήλωσε επί της σημερινής είδησης: “Είναι φανταστικό το ότι επεκτείνουμε τη συνεργασία της Williams Racing και της Mercedes έως το 2030”.
“Με τη Mercedes έχουμε απολαύσει μια πολύ δυνατή σχέση, ήδη από την εισαγωγή της τωρινής γενιάς κινητήρων (πίσω στο 2014). Ανυπομονούμε να συνεχιστεί αυτό και στην επερχόμενη εποχή”.
“Η προσήλωση και υποστήριξή τους στη μελλοντική μας στρατηγική αναφορικά με τις μονάδες ισχύος εκτιμάται πολύ απ’ την πλευρά μας. Ανυπομονούμε να προσεγγίσουμε από κοινού το νέο σετ κανονισμών, με το ίδιο πάθος και ενθουσιασμό που κάναμε το 2014, με στόχο την επίτευξη αντίστοιχων επιτυχιών”.
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, σχολίασε: “Η Williams είναι μια ιστορική ομάδα και στην πορεία της συνεργασίας μας έχουμε απολαύσει σημαντικές επιτυχίες, απ’ όταν και συνεργαστήκαμε για πρώτη φορά, πίσω στο 2014”.
“Μία από τις πιο περήφανες στιγμές που έζησαν τα παιδιά στο HPP (τμήμα κινητήρων της Mercedes στο Brixworth) κατά την υβριδική εποχή ήταν πως οι μονάδες ισχύος μας έκαναν το 1-2-3-4 στο Αυστριακό GP του 2014, με τη Williams να καταλαμβάνει την 3η και 4η θέση”.
“Η επαγγελματική συνεργασία μας με τη Williams έχει μονάχα ενδυναμωθεί τη δεκαετία που μας πέρασε και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε αυτή την παραγωγική συνεργασία και προσέγγιση, καθώς οδεύουμε προς την επόμενη γενιά κινητήρων, το 2026”.
Η Williams χρησιμοποιεί κινητήρες Mercedes για όλη την υβριδική εποχή του αθλήματος, με τη συνεργασία Williams-Mercedes να φέρνει 18 βάθρα για τη βρετανική ομάδα.
Η καλύτερη σεζόν του συγκεκριμένου συνδυασμού ήταν τα 2014 και 2015, όταν και η Williams βγήκε αμφότερες τις χρονιές στην 3η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
We are delighted to continue our partnership with Mercedes-Benz into the new era of Formula 1 from the 2026 season onwards 🤝
— Williams Racing (@WilliamsRacing) January 8, 2024
Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί των μονάδων ισχύος του 2026 θα διατηρήσουν της υβριδικές μονάδες ισχύος στο παιχνίδι, ωστόσο θα αυξηθεί σημαντικά η συνεισφορά της ηλεκτρικής συνιστώσας, με τη συνεισφορά ανάμεσα σε μπαταρίες και ΜΕΚ να κυμαίνεται περίπου στο 50/50 επί της συνολικής αποδιδόμενης ισχύος.
Επίσης, η F1 θα στραφεί σε πλήρως βιώσιμα καύσιμα, ως μέρος της ευρύτερης προσπάθειας του αθλήματος να έχει εντελώς ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα στον πλανήτη από το 2030.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!