Η Yamaha ήταν στην κορυφή των χρόνων, με τον πρωταθλητή κοντά στη 3η θέση.
Ήταν μια αργή εκκίνηση για δράση στη Βαλένθια καθώς οι ηλιόλουστοι ουρανοί έκρυψαν τις θερμοκρασίες του ψυχρού αέρα, αλλά οι μηχανές σύντομα πήραν μπρος για τις πρώτες εξορμήσεις. Μέχρι το τέλος της πρώτης ημέρας, ο Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) ήταν ο κορυφαίος, αναλαμβάνοντας την P1 αργά στην ημέρα και τελειώνοντας τη μέρα δύο δέκατα μπροστά από τον Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3). Η Movistar Yamaha είχε τέσσερις συνδυασμούς σασί και κινητήρα για να δοκιμάσει, ενώ ο Zarco, εν τω μεταξύ, έθεσε τον ταχύτερο γύρο του στην M1 του 2017. Αρχικά την προσοχή απέσπασε ο Viñales που ξεκίνησε πρώτος να δοκιμάσει ένα νέο fairing στην M1 του και δεν άργησε πολύ ο συμπαίκτης του Valentino Rossi να κάνει το ίδιο. Ο Viñales έκανε 80 γύρους, ο Zarco 53 και ο Rossi 63, καθώς ο «γιατρός» κατέλαβε την τέταρτη θέση στους χρόνους και έμεινε πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Marc Marquez (Repsol Honda).
Λίγο πριν το μεσημέρι υπήρξε μια δραματική συντριβή για τον Rossi στη στροφή 10, με τον ιταλό σύντομα στα πόδια του να περπατάει για να κοιτάξει τη μοτοσυκλέτα. Επιστρέφοντας στα pit σύντομα μετά, ο Rossi ήταν μια χαρά και βγήκε πάλι στη πίστα.
Ο Marquez, εν τω μεταξύ, ήταν ο τελευταίος που βγήκε στη πίστα και έκανε 70 γύρους καθώς ξεκίνησε την σεζόν του για να υπερασπιστεί το στέμμα – ήδη. Ο καλύτερος γύρος του ήταν λίγο περισσότερο από ένα δέκατο πιο αργά από τον Zarco και ξεκίνησε τη μέρα με τη μοτοσυκλέτα του 2017 πριν δοκιμάσει μια τροποποιημένη έκδοση και στη συνέχεια τη μοτοσυκλέτα του 2018 – με νέο πλαίσιο, νέο κινητήρα και νέα εξάτμιση – “σχεδόν ολόκληρη νέα”. Ο συμπαίκτης του Dani Pedrosa έκανε 52 γύρους και τερμάτισε την ημέρα στην 11η θέση μετά τη νίκη του στο GP της Valencia την Κυριακή. Ο Cal Crutchlow, στην πρώτη μηχανή LCR Honda, τελείωσε στη δέκατη μετά από 55 γύρους.
Ο Jack Miller (Octo Pramac Racing) έκανε το ντεμπούτο του, καθώς οδήγησε για πρώτη φορά με τη Ducati, ως πέμπτος ταχύτερος και σχεδόν αμέσως πιο γρήγορος από τον ταχύτερο γύρο του στον αγώνα της Κυριακής – και πιο γρήγορα από κάθε γύρο που τέθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα την Κυριακή. Ήταν η γρηγορότερη Ducati, με τους Andrea Dovizioso και Jorge Lorenzo να είναι στην 7η και 8η αντίστοιχα – και οι δύο κάνοντας περίπου 50 γύρους. Ο Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing) πήρε την 14η μετά από 46 γύρους, πίσω από τον Tito Rabat (Reale Avintia Racing) – που έκανε 70 γύρους στην πρώτη ημέρα του σε μια Ducati.
Ο Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) ήταν ο έκτος και γρηγορότερος για το εργοστάσιο του Noale μετά από 51 γύρους, με τον νέο συμπαίκτη του Scott Redding στην 15η για την 1η ημέρα. Ο Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) πήρε την ένατη μετά από 56 γύρους, με τον teammate του Bradley Smith να θέτει παρόμοιο αριθμό γύρων για να τελειώσει τη μέρα στην 12η καθώς η αυστριακή ομάδα πάει στην δεύτερη χρονιά της.
Ο Takaaki Nakagami (LCR Honda) ήταν ο γρηγορότερος rookie στην 17η μετά από 76 γύρους, με το πρωταθλητή του Moto2, Franco Morbidelli (EG 0,0 Marc VDS) απίστευτα κοντά στην 18η. Ο Xavier Simeon (Reale Avintia Racing) έθεσε 43 γύρους στην πρώτη του γεύση στο MotoGP, επιστρέφοντας από τραυματισμό και τελειώνοντας την ημέρα στην 20η. Είχε επίσης μία ήπια πτώση νωρίς στην ημέρα.
Ο Alvaro Bautista (Team Pull & Bear Aspar) υπέστη ένα μεγάλο ατύχημα στις αρχές της ημέρας μετά από ένα μηχανικό πρόβλημα και πήγε στο νοσοκομείο για προληπτικούς ελέγχους. Έμεινε εκτός στην υπόλοιπη ημέρα των δοκιμών, αν και επιβεβαιώθηκε ότι δεν έχει κατάγματα. Υπήρχαν θέματα διαφορετικής φύσης στην Suzuki Ecstar, καθώς οι Andrea Iannone και Alex Rins ήταν και οι δύο εκτός λόγο ίωσης και ελπίζουν να πατήσουν πίστα στη δεύτερη ημέρα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!