Ό,τι ξεκινάει με προσδοκίες, πολλές φορές τελειώνει άδοξα – αυτό φαίνεται ότι θα συμβεί και στην περίπτωση της συνεργασίας του Sebastian Vettel με την Ferrari, καθώς αν την φετινή σεζόν (όταν διεξαχθεί και με όποιον τρόπο) ο Γερμανός δεν καταφέρει να πάρει τον τίτλο, θα αποχωρήσει από την Scuderia μην έχοντας εκπληρώσει τον σκοπό για τον οποίο μεταπήδησε στην ιταλική ομάδα το 2015.
Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, η συνεργασία των δύο πλευρών λαμβάνει και επίσημα τέλος φέτος, καθώς δεν επετεύχθη συμφωνία. Οι συζητήσεις ήταν διαρκείς, αλλά όπως φαίνεται, οι προτάσεις που έγιναν από την πλευρά της Ferrari στον Γερμανό δεν τον ικανοποίησαν.
Γνώμη μας είναι ότι δεν φταίει τόσο το γεγονός της σημαντικής προτεινόμενης μείωσης των αποδοχών (που έφτανε ίσως και πάνω από το 50% του προηγούμενου συμβολαίου), ούτε η μικρή διάρκεια των συμβολαίων (1-2 έτη), αλλά το γεγονός ότι πλέον η Ferrari έδειξε ότι δεν τον θεωρεί ως μελλοντικό της πρωταθλητή. Την θέση αυτήν έχει πλέον ο Leclerc, και είναι εμφανές ότι ο Γερμανός δεν θα μπορούσε να αποδεχθεί τον ρόλο του νο. 2.
“Για να πάρεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στο σπορ, είναι κρίσιμο για όλα τα μέρη να εργάζονται σε απόλυτη αρμονία. Η ομάδα και εγώ συνειδητοποιήσαμε ότι δεν υπάρχει πλέον η κοινή επιθυμία να μείνουμε μαζί μετά την λήξη της φετινής σεζόν”, δήλωσε ο Γερμανός.
“Η κατάσταση το τελευταίο διάστημα (με την πανδημία), έκανε πολλούς από εμάς να σκεφτούμε ποιες είναι οι πραγματικές μας προτεραιότητες στην ζωή. Πρέπει να χρησιμοποιήσεις την φαντασία σου και να προσαρμοστείς σε μία κατάσταση που έχει αλλάξει. Προσωπικά, θα χρειαστώ χρόνο για να κατανοήσω τι πραγματικά έχει σημασία για το μέλλον μου”, συμπλήρωσε, με τις δηλώσεις του να φανερώνουν ότι πλέον οι επιθυμίες του και αυτές της ομάδας δεν συνάδουν.
Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι ο Vettel έκανε αρκετά λάθη εντός πίστας τα τελευταία χρόνια, τα οποία συνέβαλαν στο “διαζύγιο”. Μετά το πολλά υποσχόμενο 2015, τα λάθη των σεζόν 2017 και 2018 “έριξαν” τον Γερμανό τόσο στα μάτια των Tifosi, όσο και σε αυτά των ιθυνόντων της Scuderia. Αποκορύφωμα η περσινή σεζόν, κατά την οποία η ήττα από τον Leclerc, οι συγκρούσεις αλλά και η ασταθής απόδοσή του, “καταδίκασαν” το μέλλον του Γερμανού στην ομάδα.
Οι 14 νίκες του με το κόκκινο μονοθέσιο ίσως επισκιάστηκαν από τις δύσκολες στιγμές, αλλά όπως και να έχει, ο Vettel αγάπησε την Ferrari, και πραγματοποίησε ένα από τα όνειρά του, να οδηγήσει για την ομάδα με την οποία ο Michael Schumacher μεγαλούργησε. Ακόμη, και αν δεν κατάφερε να τον μιμηθεί σε επιτυχίες.
Το μέλλον; Για τον Γερμανό, είναι πλέον αβέβαιο. Όχι αβέβαιο λόγω έλλειψης προτάσεων να συνεχίσει, αλλά λόγω δυναμικότητας αυτών. Αν ευσταθούν οι φήμες που θέλουν τις Renault και McLaren να τον έχουν ήδη προσεγγίσει, μας φαίνεται δύσκολο πώς ένας οδηγός συνηθισμένος στις επιτυχίες θα μπορέσει να αποδεχθεί να παλεύει για βαθμούς. Οι αλλαγές των κανονισμών το 2022 αποτελούν ένα κίνητρο, που ίσως επιτρέψει σε κάποιες ομάδες να ανέβουν από πλευράς απόδοσης, αλλά και πάλι τίποτα δεν είναι σίγουρο. Επιπλέον, ο Vettel πρέπει να αποδεχθεί μία σημαντική μείωση των αποδοχών του. Όντας πλέον 32 ετών, και με πολλές επιτυχίες στην πλάτη του, δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ο Γερμανός δεν θα αναζητήσει μία άλλη προοπτική για το μέλλον του, αποχωρώντας από την F1. Εκτός αν, συμβεί κάτι αναπάντεχο με μία θέση είτε στην Mercedes, είτε στην Red Bull…
Για την Ferrari, τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Αρχικά, οικονομικά είναι σίγουρο ότι δεν θα προσφέρει τα ίδια χρήματα που έδινε στον Vettel σε όποιον τον αντικαταστήσει. Επιπλέον, όντας εκ των πρωταγωνιστών του πρωταθλήματος, η ομάδα σίγουρα αποτελεί θέλγητρο για πολλούς οδηγούς. Έντονες είναι οι φήμες για Ricciardo και Sainz, ενώ η λίστα σίγουρα περιλαμβάνει και άλλους, νέους και μη… Ας μην μπούμε όμως ακόμη σε μία ανούσια αναπαραγωγή φημών.
Εντέλει, οι σημερινές ανακοινώσεις δεν προκάλεσαν ιδιαίτερη έκπληξη. Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η Ferrari έχει εναποθέσει το μέλλον της στον Charles Leclerc, κάτι που το πολυετές συμβόλαιο μαζί του αποδεικνύει περίτρανα.
O Vettel, ως ένας τετράκις πρωταθλητής, είναι φυσικό να μην μπορεί να αποδεχθεί τον ρόλο του δεύτερου, επί της ουσίας, οδηγού, αλλά και να μην νιώθει το ίδιο καλά στην ομάδα, όπως τις πρώτες σεζόν.
Οι εξελίξεις από εδώ και πέρα αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς σίγουρα θα επηρεάσουν και άλλες ομάδες του grid, δημιουργώντας πιθανότατα την πιο εντυπωσιακή “silly season” των τελευταίων ετών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!