Αν η Aston Martin δεν είχε επιλέξει στρατηγική ενός pit stop, ο Sebastian Vettel πιστεύει ότι τώρα θα μπορούσαν να πανηγυρίζουν την έκτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Ο Vettel εκκίνησε τον τελευταίο αγώνα της καριέρας του από την αξιοπρεπή ένατη θέση και φάνηκε αρκετά ανταγωνιστικός στα πρώτα στάδια του αγώνα, πιέζοντας την Alpine του Esteban Ocon.
Παρά τις προσπάθειές του να βρεθεί σε θέση να προσπεράσει όμως, ο πιλότος της Aston Martin δεν κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Γάλλου πριν η φθορά των ελαστικών του τον υποχρεώσει να επιβραδύνει. Στη συνέχεια, βρέθηκε ο ίδιος να αμύνεται ανεπιτυχώς καθώς οδηγοί με φρέσκα ελαστικά μετά την πρώτη τους αλλαγή άρχισαν να τον προσπερνούν, με την ομάδα να έχει επιλέξει να τον αφήσει για μεγάλο πρώτο stint με τα μεσαία και στρατηγική ενός pit stop.
Απόφαση που αποδείχτηκε λανθασμένη, με τον Vettel προς το τέλος του αγώνα να βρίσκεται εκτός βαθμών στην ενδέκατη θέση. Η εγκατάλειψη του Lewis Hamilton τον έφερε εντός δεκάδας, αλλά και αυτό δεν ήταν αρκετό.
Με την Aston Martin να βρίσκεται πέντε βαθμούς πίσω από την Alfa Romeo στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και τον Lance Stroll να ανεβαίνει όγδοος, ο Γερμανός θα έπρεπε να φτάσει και να προσπεράσει τον Daniel Ricciardo πριν την καρό σημαία, προκειμένου να πάρει ο ίδιος την ενδέκατη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών και η Aston Martin να αποφύγει την ισοβαθμία που θα την έβγαζε χαμένη βάσει κριτηρίων, χάρη στη μακρινή πέμπτη θέση του Valtteri Bottas στην Imola.
Ο Ricciardo παρέμεινε σε απόσταση ασφαλείας μέχρι τον τερματισμό, αφήνοντας την Aston Martin στην έβδομη θέση των Κατασκευαστών.
Ο Vettel ωστόσο πιστεύει ότι αυτό θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί με διαφορετική στρατηγική, την οποία ζήτησε και κατά τη διάρκεια του αγώνα όταν συνειδητοποίησε πόσο αργό και ευάλωτο θα τον άφηναν τα φθαρμένα μεσαία ελαστικά.
«Πηγαίναμε προς τα πίσω. Προσπάθησα πραγματικά, έδωσα ό,τι μπορούσα,» ήταν η δήλωση του οδηγού στους δημοσιογράφους.
«Θα ήταν υπέροχο να πάρει η ομάδα την έκτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά κατά κάποιον τρόπο το χάσαμε μόνοι μας με τη στρατηγική που επιλέξαμε.»
Αν και η Alfa Romeo δεν βρέθηκε ποτέ κοντά στους βαθμούς στο Abu Dhabi, οι οδηγοί της ήταν έτοιμοι να παίξουν σκληρή άμυνα οποιαδήποτε στιγμή εναντίον της Aston Martin, γνωρίζοντας ότι διακυβευόταν θέση στο πρωτάθλημα. Τόσο ο Vettel όσο και ο Stroll χρειάστηκε να περάσουν στη διάρκεια του αγώνα τον Zhou Guanyu και, παρόλο που το κατάφεραν, ο Κινέζος σε καμία περίπτωση δεν τους έκανε τη ζωή εύκολη.
Η μεγάλη απώλεια χρόνου για τον απερχόμενο τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή ωστόσο ήρθε πίσω από τον Ocon, που έμεινε πεισματικά μπροστά από τον Vettel, με αποτέλεσμα να χαθεί όποιο πλεονέκτημα φθοράς είχε αποκτηθεί έως εκείνο το σημείο και το μεγάλο πρώτο stint να κάνει την κατάσταση ανυπόφορη. Η μόνη ανακούφιση ήρθε από την πλευρά του Alonso, ο οποίος, αν και κοντά στην Aston Martin, δεν πίεσε ιδιαίτερα σε εκείνη τη φάση του αγώνα.
«Μπορούσα να το νιώσω λίγο με τον Fernando, ήταν πολύ, πολύ γενναιόδωρος στην αρχή του αγώνα,» παραδέχτηκε ο Vettel.
«Μετά από αυτό οι Sauber αμύνθηκαν πολύ, πολύ σκληρά γιατί ήθελαν να υπερασπιστούν το Κατασκευαστών. Οπότε ήταν κρίμα που κόλλησα πίσω από τον Esteban στην εκκίνηση, επειδή αισθανόμουν ότι είχα λιγότερη φθορά από αυτόν, αλλά μετά μείναμε έξω για πολλή ώρα και χάσαμε πολύ χρόνο.»
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!