Ο Sebastian Vettel βρίσκει την αντιστροφή της Formula 1 για την αεροδυναμική “λίγο κωμική” καθώς οι νέοι ιδιοκτήτες της F1 έχουν προωθήσει μια αλλαγή για να μειώσουν τα επίπεδα της αεροδυναμικής προκειμένου να ωφεληθούν τα προσπεράσματα για το 2019. Μια πιο απλή μπροστινή πτέρυγα αποτελεί το βασικό στοιχείο μίας νέας ρύθμισης της αεροδυναμικής πάνω στο μονοθέσιο, η οποία έχει προωθηθεί την τελευταία στιγμή για την επόμενη σεζόν, ώστε να είναι πιο εύκολο να ακολουθήσεις το προπορευόμενο αυτοκίνητο και να αυξηθεί η πιθανότητα προσπέρασης.
Το πακέτο μεγαλύτερης κάθετης δύναμης του 2017 θέσπισε τα γρηγορότερα μονοθέσια Grand Prix μετά από μια περίοδο που επιχειρήθηκε να μειωθεί η αεροδυναμική το 2009.
“Το βρήκα λίγο κωμικό.” είπε ο Vettel. “Το 2009 είπαμε: “Ας μειώσουμε την αεροδυναμική και να βελτιώσουμε τους αγώνες” και ούτω καθεξής. Νομίζω ότι δεν αλλάξε κάτι τότε.”
“Μετά είπαμε: “Τα αυτοκίνητα είναι πολύ αργά, ας αυξήσουμε την αεροδυναμική και να τα κάνουμε πιο πλατιά, πιο θεαματικά.” Και τώρα θέλουμε να τα κάνουμε πιο αργά και πάλι”.
“Είναι λίγο σαν να ταξιδεύεις στην Αμερική και να αλλάζεις κατεύθυνση 100 φορές”.
Ο Vettel συμφώνησε με ένα σχόλιο του poleman της Βαρκελώνης Lewis Hamilton, ο οποίος κάθισε μαζί με τον οδηγό της Ferrari στην συνέντευξη τύπου μετά τα προκριματικά του ισπανικού Grand Prix.
Ο Hamilton, του οποίου ο χρόνος του στην Βαρκελώνη είναι τρία δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από πέρυσι σε μια επανασφαλτοστρωμένη πίστα, εξέφρασε την απογοήτευση ότι οι κανόνες του 2019 θα έχουν ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να είναι 1,5 δευτερόλεπτο πιο αργά και αυτό “μας κρατά πίσω”.
“Θέλουμε να φτάσουμε και να πιέσουμε στα όρια”, δήλωσε ο Hamilton. “Ένα από τα συναρπαστικά πράγματα φέτος είναι ότι σπάμε τα ρεκόρ. Είναι απίστευτη η τεχνολογία που διαθέτουμε και το τι κάνουμε με αυτή. Θα πρέπει να είμαστε τουλάχιστον τόσο γρήγοροι όσο είμαστε και φέτος, αλλά απλά να βελτιώσουμε τους αγώνες”.
Στους δύο ειπώθηκε από δημοσιογράφους στη συνέντευξη, ότι οι αλλαγές γίνονται με σκοπό τη βελτίωση των προσπεράσεων.
Ο Vettel απάντησε: “Νομίζω ότι πρέπει να μας ρωτήσετε τι χρειαζόμαστε για να προσπεράσουμε. Δεν λέω ότι γνωρίζουμε τα πάντα, δεν γνωρίζουμε τίποτα σχετικά με τη μηχανική των μονοθεσίων, αλλά ξέρουμε πώς αισθάνονται τα μονοθέσια, πώς να οδηγούμε τα μονοθέσια και τους περιορισμούς τους στην προσπέραση. Άλλά δεν μας έχουν ρωτήσει πραγματικά γι’αυτά.”
Οι οδηγοί πρέπει να συμβάλλουν.
Ο οδηγός της Haas Kevin Magnussen και ο Daniel Ricciardo της Red Bull συμφώνησαν με τον Vettel ότι οι οδηγοί θα πρέπει να συμμετάσχουν στη διαδικασία με κάποιο τρόπο. Ο Magnussen δήλωσε ότι δεν γνώριζε καν τις αλλαγές που έγιναν για το 2019 πριν από αυτό το Σαββατοκύριακο.
«Είναι περιττό να αλλάξουμε τους κανόνες για το επόμενο έτος», είπε. “Αισθάνεται σαν κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί ότι δεν θα έχει το αποτέλεσμα που ελπίζεις.”
“Παίρνεις μια νέα απόφαση για την μπροστινή πτέρυγα με μόνο δύο χρόνια να απομένουν για να πάμε σε ένα ολοκαίνουργιο μονοθέσιο που θα υπάρξει μετά τις ριζικές αλλαγές του 2021. Οι τρεις τελευταίοι αγώνες ήταν φανταστικοί, οπότε γιατί μην συνεχίσουμε μέχρι το 2021 και τους νέους κανόνες, και ενδιάμεσα να χρησιμοποιηθούν αυτά τα δύο ή τρία χρόνια για έρευνα για να γίνει σωστά;”
Ο συμπαίκτης του Ricciardo, Max Verstappen είπε ότι δεν τον πειράζει ότι τα μονοθέσια θα είναι πιο αργά “εάν αυτό κάνει τους αγώνες καλύτερους”.
“Για μένα δεν έχει σημασία το να θέτουμε ρεκόρ παντού”, πρόσθεσε. “Είναι καλύτερο να έχουμε μια καλή κούρσα [αντί είμαστε] 1,5 δευτερόλεπτο πίσω ο ένας από τον άλλον.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!