Ο Max Verstappen λέει ότι η μετάβαση σε slicks αργά στα προκριματικά της Formula 1 για το Καναδικό Grand Prix δεν ήταν «ποτέ υπό σκέψη» για τη Red Bull, θεωρώντας το ως υπερβολικό ρίσκο.
Ο Verstappen κέρδισε την pole για τον πρώτο αγώνα της F1 στο Μόντρεαλ από το 2019, καθώς έφτασε στην κορυφή και των τριών τμημάτων της προκριματικής περιόδου στη Circuit Gilles Villeneuve, ενώ οι αντίπαλοί του για τον τίτλο Sergio Perez και Charles Leclerc προκρίθηκαν πολύ πιο κάτω.
Η πίστα ήταν εντελώς βρεγμένη καθ’ όλη τη διάρκεια του Q1, αλλά αρκετοί οδηγοί πήγαν κατευθείαν στα ενδιάμεσα στο Q2 – με τους περισσότερους να μένουν στο λάστιχο με τα πράσινα χρώματα για το υπόλοιπο της περιόδου, ακόμη και όταν εμφανίστηκε μια καθαρή στεγνή γραμμή με τη βροχή να σταματά και τα αυτοκίνητα να καθαρίζουν το νερό, ιδιαίτερα προς το τέλος του γύρου της πίστας του Μόντρεαλ.
Ο οδηγός της Mercedes, George Russell, όντως μεταπήδησε σε soft slicks πριν από το τέλος στο Q3, ενώ οι υπόλοιποι αντίπαλοί του σε αυτό το τμήμα πήγαν σε νέα ενδιάμεσα.
Η κίνηση απέτυχε για τον Βρετανό καθώς βγήκε εκτός στη δεύτερη στροφή, όπου μια μεγάλη λακκούβα με στάσιμα νερά στο apex σήμαινε ότι έπρεπε να στρίψει φαρδύτερα προς τα αριστερά στο ακόμα υγρό τμήμα της πίστας. Κατέληξε να περιστραφεί και να γλιστρήσει προς τα πίσω στις μπαριέρες.
«Ήταν πολύ υγρό σε ορισμένα σημεία», είπε ο Verstappen σχετικά με το σκεπτικό της Red Bull να βγει από τα inters. «Όπως η στροφή 1, η στροφή 2, νομίζω ότι από τη στροφή 4 μέχρι τη στροφή 5/6 – έτσι για μένα δεν ήταν ποτέ υπό σκέψη.
«Φυσικά, ήταν μόνο 2,5 δευτερόλεπτα [μακριά από τον προβλεπόμενο χρόνο του μεταίχμιου], αλλά δεν μπορείς να πάρεις αυτό το ρίσκο στις κατατακτήριες. Έτσι, για μένα δεν ήταν ποτέ υπό σκέψη.
«Αλλά τα άλλα μέρη στην πίστα ήταν αρκετά στεγνά, οπότε και το να διαχειριστείς τα ενδιάμεσα σου σε έναν γύρο ήταν αρκετά δύσκολο».
Όταν ρωτήθηκε από το Motorsport.com πώς οδήγησε για να κρατήσει τα ενδιάμεσά του αρκετά ζεστά ώστε να παρέχει καλή πρόσφυση στις ακόμα βρεγμένες στροφές, αλλά στη συνέχεια να μην τα φθείρει γύρω από το στεγνό τελευταίο τμήμα αργά στο τελικό τμήμα των προκριματικών, ο Verstappen απάντησε: «Αυτό ήταν κυρίως στο Q3 μόνο και μόνο επειδή η πίστα ήταν στεγνή σε ορισμένα σημεία και ένιωσα ότι πραγματικά στον πρώτο γύρο τα ελαστικά ήταν στην καλύτερη κατάσταση.
«Αλλά, φυσικά, η πίστα συνεχίζει να στεγνώνει, γι’ αυτό βελτιώνεσαι στον δεύτερο γύρο. Το κράτημα του ελαστικού δεν ήταν τέλειο και έτσι απλά προσπαθείς να μην σκοτώσεις τα μπροστινά ελαστικά στην αρχή του γύρου, βασικά, και να βεβαιωθείς ότι προς το τέλος του γύρου έχεις ακόμα αυτή τη μικρή υπεροχή στο μπροστινό μέρος, να βεβαιωθείς επίσης ότι το αυτοκίνητο στρίβει.”
Το Practice 3 του Σαββάτου, όπου είχε τετακέ, και τα προκριματικά σηματοδότησαν την πρώτη φορά που ο Verstappen οδήγησε στο βρεγμένο στο Μόντρεαλ, αλλά ο παγκόσμιος πρωταθλητής είπε ότι το να λειτουργήσουν τα βρόχινα ελαστικά ήταν πιο σημαντικό από το να ανακαλύψεις τις πιο δυνητικά καλύτερες διαφορετικές γραμμές σε τέτοιες συνθήκες.
«Πάντα την πρώτη φορά [οδηγώντας μια πίστα στο βρεγμένο] δοκιμάζεις μερικά διαφορετικά πράγματα εκεί που νομίζεις ότι είναι το κράτημα», εξήγησε. «Και ειδικά το να προσπαθήσω να κάνω τα ελαστικά να δουλέψουν ήταν το πιο σημαντικό πράγμα, ούτε καν η γραμμή.
«Μόλις άρχισε να στεγνώνει, τα ελαστικά άρχισαν να δουλεύουν τελικά λίγο και ήταν διασκεδαστικό να οδηγείς».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!