Οι επικεφαλής των Ferarri και Mercedes, Fred Vasseur και Toto Wolff, εξέφρασαν τις αρχικές τους ανησυχίες σχετικά με την προτεινόμενη απαγόρευση θέρμανσης των ελαστικών της F1.
Η Pirelli βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη μέση μιας σημαντικής δοκιμής ελαστικών στο Silverstone, όπου συλλέγει δεδομένα πριν από τη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1. Σε αυτή τη συνεδρίαση, θα γίνει η υπογραφή για την προτεινόμενη απαγόρευση πριν κατοχυρωθεί στους κανονισμούς μέσω του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA για την επόμενη σεζόν.
Η Επιτροπή της Formula 1 συνεδριάζει κάθε τρίμηνο και περιλαμβάνει εκπροσώπους των ομάδων, του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων και της FIA. Αποτελεί σημαντικό μέρος του ρυθμιστικού πλαισίου του αθλήματος, μέσω του οποίου προτείνονται και συμφωνούνται οι αλλαγές στους κανόνες πριν υποβληθούν στο WMSC.
Ως εκ τούτου, μπορεί να αναβάλει την εισαγωγή της απαγόρευσης των θερμαντήρων ελαστικών, να την εγκρίνει ή να απορρίψει εντελώς την ιδέα!
“Στις κανονικές συνθήκες που κάναμε τη δοκιμή, νομίζω ότι ήταν στο Μπαχρέιν, πήγε αρκετά καλά,” δήλωσε ο επικεφαλής της Ferrari Vasseur.
“Αλλά η ανησυχία δεν είναι αυτή. Η ανησυχία είναι ότι όταν θα πάμε σε πίστες με “χαμηλή φόρτιση” και θα υπάρχουν κρύες συνθήκες ή στις ακραίες συνθήκες, για παράδειγμα, στο Λας Βέγκας!”
“Αν πας, αγωνίζεσαι τη νύχτα και έχει τέσσερις βαθμούς. Τι μπορεί να είναι το αποτέλεσμα αυτού; Νομίζω ότι στο 95% των συνθηκών θα είναι εντάξει και κάνουν καλή δουλειά,” πρόσθεσε ο Vasseur αφού εξέφρασε τις λογικές αμφιβολίες του για τις επερχόμενες αλλαγές.
“Νομίζω ότι μερικές ομάδες έκαναν μια δοκιμή και πήγε αρκετά καλά, αλλά πρέπει επίσης να προβλέψουμε ποια θα μπορούσε να είναι η κατάσταση στις ακραίες συνθήκες. Αυτό πρέπει να το περιμένουμε από την έκθεση από την κυρία Pirelli,” εξήγησε για το επόμενο βήμα της αποτίμησης των νέων ελαστικών.
Το κίνητρο πίσω από την απαγόρευση είναι να μειωθεί ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος του αθλήματος στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, καθώς το άθλημα πιέζει προς τον στόχο του να είναι έχει μηδενικές εκπομπές CO2 μέχρι το 2030! Συγκεκριμένα, υποστηρίζεται ότι οι θερμαντικές κουβέρτες χρησιμοποιούν ενέργεια που θα μπορούσε να εξοικονομηθεί αν τα ελαστικά αναπτύσσονταν με αυτό το σκεπτικό.
Η F1 έχει ήδη εισαγάγει ελαστικά για υγρές συνθήκες που δεν χρησιμοποιούν θερμαντικές κουβέρτες.
“Αν εξαιρέσουμε τις σκέψεις των ομάδων, στο τέλος, θέλουμε ένα καλό σόου και πρέπει να ακούσουμε τους οδηγούς! Όχι έναν, αλλά όλους και να δούμε ποια είναι η γνώμη τους για τα ελαστικά χωρίς θερμαντικές κουβέρτες,” δήλωσε ο Wolff κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix του Καναδά.
“Αλλά τείνω να συμφωνήσω με τους οδηγούς ότι γιατί κάνουμε πειράματα που ενδεχομένως να δημιουργήσουν κίνδυνο για την ασφάλεια;”
“Έχουμε δει στο WEC πόσο καιρό μπορεί να κρατήσει αυτό, στο Spa, οπότε τι είναι αυτό που θέλουμε να πετύχουμε;” πρόσθεσε το αφεντικό της Mercedes.
“Mας αρέσει να μην ξοδεύουμε ενέργεια σε θερμαντικές κουβέρτες ελαστικών για τα βρεγμένα ελαστικά που χρησιμοποιούμε, τα οποία όμως δεν χρησιμοποιούμε καθόλου κατά τη διάρκεια του έτους, πολύ λίγο, μόνο,” ανέφερε για τις αλλαγές που έχουν ήδη εισαχθεί.
“Ρίσκο και ανταμοιβή. Η αντίληψή μου στη ζωή μου είναι ότι το ρίσκο και η ανταμοιβή πρέπει να είναι καλά μετρημένα, και δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη ανταμοιβή στο να κάνεις πειράματα σε μονοθέσια της Formula 1 με οδηγούς που βρίσκονται εκεί για τη διασκέδαση,” σχολίασε στο κλείσιμό του ο Toto.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!