Η συνεργασία της Audi με την ομάδα Formula 1 της Sauber θα είναι ριζικής σημασίας για τους Ελβετούς, σύμφωνα με τον διευθυντή Fred Vasseur.
Ύστερα από μήνες εικασιών, η σύνδεση Sauber και Audi επιβεβαιώθηκε λίγο πριν το Grand Prix του Μεξικού, με την είσοδο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από το 2026 και τους νέους κανονισμούς κινητήρων να έχει γίνει γνωστή το καλοκαίρι.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Sauber παίρνει ρόλο επίσημης εργοστασιακής ομάδας, έχοντας στο παρελθόν βρεθεί σε αντίστοιχη θέση με την BMW, και ο Vasseur πιστεύει ότι τα οφέλη αυτού του ρόλου θα βοηθήσουν την ομάδα να ανελιχθεί στο grid.
«Βραχυπρόθεσμα αρχικά: δεν πιστέυω ότι θα κάνει μεγάλη διαφορά εκτός από το ότι θα ξέρουμε ότι θα μπορούμε να κάνουμε το επόμενο βήμα και θα είναι μια τεράστια ευκαιρία όσον αφορά στο να βρούμε νέο προσωπικό και να είμαστε επίσης πιο ελκυστικοί για τους χορηγούς στο μέλλον,» εξήγησε ο αγωνιστικός διευθυντής.
«Αλλά μεσοπρόθεσμα, σίγουρα αλλάζει τα δεδομένα, επειδή θα έχουμε αυτού του είδους τη συνεργασία και νομίζω ότι η Formula 1 γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Η Formula 1 έκανε ένα τεράστιο βήμα προς τα μπρος κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα χρόνων και το να μείνεις ανεξάρτητος σήμερα είναι αδύνατο από τη δική μου σκοπιά. Ήταν πιθανότατα η καλύτερη δυνατότητα που μπορούσαμε να έχουμε και είμαστε περισσότερο από ευχαριστημένοι με το να έχουμε αυτού του είδους τη συμφωνία για το μέλλον.»
Αν και το οικονομικό μοντέλο της Formula 1 έχει αλλάξει λόγω του ορίου στα έξοδα των ομάδων, ο Vasseur πιστεύει ότι το επίπεδο των απαιτούμενων χρημάτων εξακολουθεί να είναι πέρα από τις δυνατότητες ενός μη εργοστασιακού συνόλου.
«Απέχουμε ακόμα πολύ από το όριο,» δήλωσε σχετικά. «Αυτό σημαίνει ότι παλεύουμε να το φτάσουμε και ακόμα και σε αυτό είμαστε πίσω.
Και είμαστε απολύτως εξαρτημένοι από τα αποτελέσματα. Αν θες να έχεις μακροπρόθεσμη οπτική και υπάρχουν μόνο τρεις ή τέσσερις ανεξάρτητες ομάδες, αυτό θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο.»
Η είσοδος της Audi θα δώσει στη Sauber νέες δυνατότητες στο μηχανικό επίπεδο, με το σασί να παραμένει ευθύνη της ομάδας αλλά τους κινητήρες να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας, στο Neuburg.
«Θα μοιράσουμε πλήρως τις διαδικασίες,» είπε σχετικά ο Vasseur. «Θα είναι υπεύθυνοι για τον κινητήρα στο Neuburg και η ομάδα θα καλύψει το σασί και το αγωνιστικό μέρος από το Hinwil, αυτό είναι ξεκαθαρισμένο.
Θα πάρουν μερικές μετοχές της εταιρείας στο μέλλον αλλά δεν αποκαλύψαμε τις λεπτομέρειες αυτού και δεν θα το κάνω σήμερα.»
Συνολικά, ο Vasseur φαίνεται ευχαριστημένος από το διακανονισμό.
«Αλλά νομίζω ότι είναι ένας καλός τρόπος λειτουργίας της ομάδας. Ρίξαμε μια ματιά στο τι δούλεψε στο παρελθόν για άλλες ομάδες και το πιο σημαντικό για εμένα δεν είναι απλά τι γίνεται με τις μετοχές ή ποιος ελέγχει ποιον, είναι θέμα τρόπου σκέψης και του να είμαστε ικανοί να χτίσουμε, σε στρατηγικό επίπεδο, μια ενιαία ομάδα και να μην έχουμε αντιμαχόμενες ομάδες στο εσωτερικό.»
Η εποχή της συνεργασίας με την BMW ήταν από τις πιο επιτυχημένες για τη Sauber, που είδε τη μοναδική της νίκη δια χειρός Robert Kubica και την τρίτη θέση στους Κατασκευαστές το 2007 και το 2008 (τυπικά δεύτερη στην πρώτη περίπτωση κατόπιν αποκλεισμού της McLaren). Το εγχείρημα δεν απέφερε βέβαια τίτλους, αν και ο Kubica βρέθηκε προσωρινά επικεφαλής της βαθμολογίας το 2008, αλλά στις τάξεις της ελβετικής ομάδας οπωσδήποτε ελπίζουν τουλάχιστον σε κάτι ανάλογο με την Audi. Ο χρόνος θα δείξει.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!