Ο Toto Wolff είπε ότι είναι ευχάριστο να «μοιράζεται την τούρτα εάν η τούρτα είναι μεγαλύτερη» σε σχέση με τα σενάρια για την είσοδο νέων ομάδων στη Formula 1.
Καθώς η δημοτικότητα του αθλήματος έχει αυξηθεί, μαζί της έχει αυξηθεί και ο αριθμός των κατασκευαστών που θέλουν να μπουν στην πράξη. Ο όμιλος Andretti προσπαθεί, ανεπιτυχώς μέχρι στιγμής, να «μπει» στον κόσμο της F1 από πέρυσι, ενώ τόσο η Audi όσο και η Porsche εργάζονται για να… ανοίξουν το δρόμο τους, με την πρώτη να επιβεβαιώνει ότι θα εισέλθει στο 2026 ως κατασκευαστής κινητήρων.
Ωστόσο, η Audi θέλει περισσότερα και εργάζεται για να αγοράσει την ομάδα της Sauber, ενώ η Porsche μέχρι πρόσφατα φαινόταν να έχει μια συμφωνία με τη Red Bull για μια συνεργασία 50-50, αλλά αυτό φαίνεται πως δεν θα συμβεί τελικά.
Ο Wolff ήταν ο μεγαλύτερος αντίπαλος στην υποθετική άφιξη του Andretti και υποστήριξε ότι ναι μεν είναι ένα μεγάλο όνομα που θα μπορούσε να προσελκύσει ακόμη περισσότερους θεατές στις ΗΠΑ, αλλά, ταυτόχρονα, θα μείωνε την αξία των σημερινών ομάδων καθώς θα αναγκάζονταν να μοιραστούν τα κέρδη τους με μια επιπλέον ομάδα.
Για πρώτη φορά, ο Wolff παραχώρησε κάποιο έδαφος στον αγώνα και είπε ότι εάν μια ομάδα όπως ο Andretti έκανε μια συμφωνία με έναν νέο προμηθευτή μονάδας ισχύος, αυτή θα ήταν διαφορετική συνθήκη.
Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν τέσσερις προμηθευτές κινητήρων που εξυπηρετούν όλες τις ομάδες. Η Mercedes συνεργάζεται με τη Williams και τη McLaren, οι κινητήρες Red Bull είναι στα μονοθέσια Red Bull και Alpha Tauri, η Ferrari προμηθεύεται τον εαυτό της, τη Haas και την Alfa Romeo ενώ η Renault κατασκευάζει τους δικούς της κινητήρες για την ομάδα τους, την Alpine.
«Η Formula 1 ευδοκιμεί επειδή έχουμε 10 ομάδες, η καθεμία με διαφορετικό DNA, αφιερωμένες στη Formula 1, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν ξοδέψει περισσότερα από μερικά δισεκατομμύρια για πολλά χρόνια», δήλωσε ο Wolff.
«Και αυτό έκανε τη Formula 1 αυτό που είναι σήμερα».
«Εάν μια νέα ομάδα θέλει να συμμετάσχει, οποιοσδήποτε είναι ελεύθερος να την προτείνει στη FIA, τότε η FIA και η F1 πρέπει να διερευνήσουν εάν αυτή η ομάδα είναι κατάλληλη για τη Formula 1.
Κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής».
«Αν μια ομάδα έρθει με έναν νέο προμηθευτή κινητήρων και πει ότι αυτό θέλουμε να κάνουμε, τότε φυσικά είναι ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι και θα προκαλέσει διαφορετικές σκέψεις, αυτό είναι το ζητούμενο για μένα ως ιδιοκτήτη ομάδας. Δεν είναι πρόβλημα να μοιράζεσαι το κέικ αν το κέικ είναι μεγαλύτερο».
Στον απόηχο του αγώνα του Andretti να μπει στο grid της F1 παράλληλα με την αδυναμία του Colton Herta να αποκτήσει την superlicence (ειδική άδεια για να μπορεί να αγωνιστεί στη F1), η Formula 1 κατηγορήθηκε ότι είναι «ελιτίστικη» και θέλει μόνο αμερικανικά χρήματα, όχι τους πιλότους ή τις ομάδες τους.
«Δεν μας θέλουν», έγραψε στο Twitter ο οδηγός του IndyCar Graham Rahal. «Να θυμάστε ότι θέλουν τα χρήματα των αμερικανικών εταιρειών, θέλουν τα χρήματα των πλούσιων ιδιωτών των ΗΠΑ. Αλλά δεν τους ενδιαφέρουν τα υπόλοιπα. Πάντα έτσι ήταν, πάντα έτσι θα είναι».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!