H νέα σεζόν ξεκινάει με πολλές προσδοκίες και ελπίδες για ένα πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, και οι προετοιμασίες των ομάδων βρίσκονται στα τελικά στάδια, ελάχιστες μέρες πριν την έναρξη των δοκιμών εξέλιξης.Η πίεση λοιπόν είναι λογικό να αυξάνεται μέρα με τη μέρα, και όλοι θέλουν να έχουν μια πετυχημένη χρονιά. Μεγαλύτερο μέρος της πίεσης έχουν πλέον οι οδηγοί, καθώς πλησιάζει η ώρα που θα πρέπει να πάρουν τα μέγιστα από τα μονοθέσιά τους μέσα στην πίστα. Βέβαια, η πίεση είναι μεγαλύτερη σε μερικούς απ’ ότι σε άλλους, καθώς τα αποτελέσματα και οι εμφανίσεις τους μέσα στο 2017 θα κρίνουν σε σημαντικό βαθμό την καριέρα τους στο μέλλον.Ποιοι λοιπόν είναι οι οδηγοί με το μεγαλύτερο βάρος στις πλάτες τους , και τι πρέπει να κάνουν για να ανταπεξέλθουν;
- Valtteri Bottas
Ήρθε η ώρα της κρίσης για τον Φινλανδό. Ο πρώην οδηγός της Williams πήρε την ευκαιρία που περίμενε καιρό, και θα βρεθεί δίπλα στον Lewis Hamilton, στην καλύτερη ομάδα της τελευταίας τριετίας. Ο Bottas από την αρχή της καριέρας του θεωρήθηκε μεγάλο ταλέντο, και οι προσδοκίες όλων ήταν υψηλές. Τις εκπλήρωσε σε μεγάλο βαθμό, κάνοντας καλές χρονιές με τη Williams, με μονοθέσια ανταγωνιστικά μεν (από το 2014 και μετά), όχι όμως κορυφαία δε. Πήρε βάθρα και τερμάτισε όλες τις χρονιές μπροστά από τον έμπειρο Felipe Massa στη βαθμολογία.Όμως, η αλήθεια είναι ότι ο Bottas «δεν έβγαλε μάτια» όπως πολλοί περίμεναν. Μπορεί να ήταν καλύτερος συνολικά του Massa, όχι όμως με μεγάλη διαφορά ή εμφατικό τρόπο. Ναι ο Βραζιλιάνος είναι πολύ καλός οδηγός, δε συγκαταλέχθηκε όμως ποτέ στους απολύτως κορυφαίους, ενώ ήταν και στη δύση της καριέρας του όταν βρέθηκαν μαζί στη Williams.Αν ο Bottas θέλει να αποδειχθεί οδηγός πρωταθλητής, πρέπει να ανεβάσει σίγουρα κατά πολύ την απόδοσή του. Δίπλα στον Hamilton, ή θα κερδίσει πολλά, ή θα χάσει πολλά. Ή θα αποδειχθεί νικητής, ή θα γίνει ένα ωραιότατο νο.2. Άποψη του γράφοντος είναι ότι ο Bottas είναι τουλάχιστον ισάξιος του Rosberg, η πίεση όμως του πρωταθλητισμού που υπάρχει στη Mercedes αλλά και η πίεση στον ίδιο να είναι καλός κάθε σαβ/κο, είναι αστάθμιτοι παράγοντες. Γι’ αυτό εξάλλου και το συμβόλαιο που του δόθηκε έχει διάρκεια ενός έτους…
- Sebastian Vettel
Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari δεν ήταν αρκετά καλός το 2016, και αυτό αποτελεί μια γενική παραδοχή των περισσότερων ειδικών στα paddock. Ο Vettel δυσκολεύτηκε με το κακό μονοθέσιο που του έδωσε η Scuderia, δεν κατάφερε να πάρει νίκη (όχι ότι είχε και πολλές ευκαιρίες) και γενικά έδειχνε να μην έχει θετική ψυχολογία, κάτι που φάνηκε σε πολλές περιπτώσεις. Ο Vettel είναι οδηγός ψυχολογίας, αν τα πράγματα του πάνε καλά είναι ασταμάτητος (όπως έχει αποδείξει), αν όχι, αντιμετωπίζει προβλήματα.Ο τετράκις πρωταθλητής πήγε στη Ferrari με το όνειρο να ακολουθήσει τα χνάρια του Michael Schumacher, αλλά τα πράγματα δεν ήρθαν μέχρι τώρα όπως τα περίμενε. Το 2016 πιέστηκε πολύ από τον Raikkonen, και δεν μπόρεσε να είναι καθαρός ηγέτης της Ferrari μέσα στην πίστα, χάνοντας ανησυχητικά συχνά από τον Kimi (σε αντίθεση με το 2015). Ήταν σε πολλές περιπτώσεις εκνευρισμένος, και γενικά έδειχνε έξω από τα νερά του.Θα πει κάποιος: τι έχει να αποδείξει ένας οδηγός με 4 πρωταθλήματα; Και όμως, πολλά θα σας πω. Η F1 δε στηρίζεται σε στατιστικά του παρελθόντος, αλλά είναι ένας χώρος που πρέπει να αποδεικνύεις συνεχώς την αξία σου.Αν το 2017 δεν είναι καλύτερο για το Γερμανό, και με τα συμβόλαια και άλλων κορυφαίων οδηγών να λήγουν, μην είστε σίγουροι ότι θα τον δείτε στα κόκκινα και το 2018…
- Stoffel Vandoorne
Μεγάλο ταλέντο ο Βέλγος. Έχοντας κάνει το «αγροτικό» του στη Super Formula το 2016, ο Vandoorne παίρνει φέτος την ευκαιρία που περίμενε. Ο νεαρός πιλότος θέλει να δείξει ότι μπορεί να γίνει πρωταθλητής και αστέρας του μέλλοντος, και για να το πετύχει αυτό πρέπει να τα πάει καλά απέναντι στον Fernando Alonso. Ο Ισπανός έχει ήδη εμμέσως δηλώσει ότι δεν πρόκειται να είναι «ευγενικός» απέναντι στον Βέλγο, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα τα καταφέρει ο Vandoorne.Θα είναι κρίσιμο για τον οδηγό της McLaren να μπορέσει να σταθεί όσο καλύτερα γίνεται απέναντι στον Alonso, και όσο καλύτερος είναι, τόσο θα αυξηθούν οι «μετοχές» του στην F1. Επίσης, αν η βρετανική ομάδα φέτος είναι αισθητά καλύτερη και παλεύει για βάθρα, τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα, λόγω της μεγαλύτερης πίεσης.Είναι δεδομένο ότι η McLaren πιστεύει πολύ στον Vandoorne και έχει πολλές προσδοκίες, γι’ αυτό ακριβώς ο Βέλγος πρέπει να είναι προσεκτικός, να αποφύγει τα λάθη και να σταθεί ισάξια απέναντι στον Alonso για να τις εκπληρώσει.Αν δυσκολευτεί όμως υπέρ του δέοντος, θα αρχίσει η αμφισβήτηση των ικανοτήτων του, και αυτό μόνο κακό μπορεί να είναι.
- Lance Stroll
Γιος δισεκατομμυριούχου, ο Καναδός έχει κάνει εκτενείς δοκιμές με μια Williams του 2014 σε διάφορες πίστες, για να εμφανιστεί όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένος για φέτος. Σίγουρα έχει ταλέντο, όντας και πρωταθλητής στην F3, ο βασικός όμως λόγος που τον επέλεξε η Williams (μόλις στα 18 του) είναι τα εκατομμύρια που φέρνει μαζί του.Ο ίδιος αρνείται τον τίτλο του «pay driver», προβάλλοντας δικαίως τις επιτυχίες του στις μικρότερες κατηγορίες, αλλά όλα θα κριθούν από τη φετινή του απόδοση. Αν τα πάει καλά απέναντι στον Massa, θα κάνει πολλούς να σιωπήσουν, αν όχι, μάλλον θα θεωρηθεί ως οδηγός «με τα λεφτά του μπαμπά».
- Esteban Ocon
Ο νεαρός Γάλλος θα οδηγεί για τη Force India, διατηρώντας τις σχέσεις του με τη Mercedes. Πέρυσι είχε την ευκαιρία να κάνει το ντεμπούτο του στην F1 με τη Manor (μακριά από το προσκήνιο), και τα πήγε αρκετά καλά απέναντι στον Wehrlein. Βέβαια δεν εντυπωσίασε, ούτε φάνηκε καλύτερος από τον Γερμανό, αν και οι περισσότεροι τον είχαν ως τέτοιο.Στη Force India θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον Sergio Perez, ο οποίος βρίσκεται σε ένα σερί πολύ καλών σεζόν, και θα είναι πολύ δύσκολος αντίπαλος. Επιβάλλεται πάντως στον Ocon να κερδίσει τον Μεξικανό αν θέλει να δείξει ότι μπορεί να πρωταγωνιστήσει στο θεσμό και να έχει ελπίδες να βρεθεί κάποια μέρα ως εργοστασιακός οδηγός στη Mercedes. Αν ο Perez τον κερδίσει, ο Ocon θα βρεθεί σε δύσκολη θέση.Μένει να δούμε ποιοι από τους παραπάνω θα μπορέσουν να κερδίσουν τις εντυπώσεις, εκπληρώνοντας και τις προσδοκίες που έχουν επωμισθεί. Όσοι δεν τα καταφέρουν, αναπόφευκτα θα αμφισβητηθούν. H αμφισβήτηση είναι βασικό συστατικό του σπορ, και από αυτήν δεν ξεφεύγουν ούτε παγκόσμιοι πρωταθλητές, ούτε νέοι και φέρελπις οδηγοί. Εξάλλου, πόσες φορές δεν έχουμε δει μεγάλα ταλέντα να φτάνουν στην F1 με τις καλύτερες συστάσεις, μόνο και μόνο για να αποχωρήσουν τελικά ως μέτριοι οδηγοί σε 2-3 σεζόν;H F1 είναι σπορ που δε χαρίζεται σε κανέναν, και οι πιλότοι το ξέρουν αυτό πρώτοι απ’ όλους…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!