Το Σάββατο του Rally Φινλανδίας ήταν χωρίς αμφιβολία η μέρα του Elfyn Evans, με τον Ουαλό να κάνει ό,τι ακριβώς πρέπει προκειμένου να φύγει νικητής από τον 9ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος στο WRC!
Με τον Evans να κληρνομεί ουσιαστικά την πρωτιά στο Rally Φινλανδίας, μετά και τη χθεσινή εγκατάλειψη του Kalle Rovanpera, όλα σήμερα ήταν θέμα ψυχραιμίας και διαχείρισης για τον Ουαλό, του οποίου ο μοναδικός αντίπαλος για τη νίκη ήταν πλέον ο Thierry Neuville.
Έχοντας, λοιπόν, ως ορμητήριο τα 6,9 δευτερόλεπτα με τα οποία έκλεισε η διαφορά τους χθες, ο Evans σήμερα πήρε το “όπλο” του και με 4 νίκες στις πρώτες 4 ειδικές της ημέρας, ανέβασε τη διαφορά στα 17,7, αποκτώντας ένα καλό μαξιλάρι ασφαλείας για το δεύτερο σκέλος του Σαββάτου.
Ο Neuville, παρά το γεγονός πως κέρδισε στις 3 τελευταίες ειδικές της Παρασκευής, δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τον ρυθμό του οδηγού της Toyota σήμερα, ωστόσο θα πρέπει ακόμα κι έτσι να θεωρεί εαυτόν κερδισμένο, μιας και αφ’ ενός δεν απειλείται για τη δεύτερη θέση, αφετέρου ο μεγάλος αντίπαλός του για τον τίτλο είναι κυρίως ο Rovanpera, ο οποίος εγκατέλειψε από τον αγώνα.
Για την τρίτη θέση του βάθρου τα πράγματα δείχνουν πως θα έχουμε μάχη ανάμεσα σε Suninen και Katsuta. Μπορεί ο Ιάπωνας να έκλεισε μπροστά την Παρασκευή, ωστόσο σήμερα αντιμετώπισε πρόβλημα με έλλειψη πρόσφυσης στις SS11 και SS12, χάνοντας διαφορά 12 δευτερολέπτων από τον Suninen.
Στη συνέχεια, ωστόσο, βρήκε τα πατήματά του, κλείνοντας το πρωινό μισό μόλις στο ένα δευτερόλεπτο μακριά.
Για το τελευταίο Rally1 αγωνιστικό, αυτό του Jari-Matti Latvala, τα πράγματα έδειχναν ξεκάθαρα: χωρίς να απειλεί ή να απειλείται από κανέναν ο Φινλανδός απολάμβανε τον 210ο αγώνα του στο WRC, μιας και έβλεπε πως η 5η θέση θα ήταν και εφικτός εκτός από ιδανικός στόχος.
🇫🇮❤️#WRC #WRCLive #SectoRallyFinland pic.twitter.com/PZymNRi67L
— World Rally Championship (@OfficialWRC) August 5, 2023
Απογευματινό σκέλος – Στο ίδιο μοτίβο ο Evans, ρόδα με ρόδα οι Suninen και Katsuta
Οι 4 ειδικές του απογεύματος ήταν…μια από τα ίδια για τον Ουαλό της Toyota: τα 17,7 δευτερόλεπτα στο μεσημεριανό διάλειμμα έγιναν 25,5 στην SS15, 30 στην SS16 και 32,8 στην SS17, με τον Evans να έχει βάλει τις βάσεις μιας εμφατικής νίκης, η οποία θα τον φέρει ξανά στο κόλπο του τίτλου, μιας και η SS18 τον έκλεισε στα 32,1 δευτερόλεπτα
Με τον Neuville να δηλώνει το μεσημέρι πως ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη είναι με τη συνεισφορά εξωτερικών παραγόντων (ατυχήματα, καιρός), η Toyota έδειχνε να βρίσκεται καθ’ οδόν προς ακόμα μια νίκη.
Δεν ήταν βέβαιο, ωστόσο, το εάν θα βλέπαμε ακόμα ένα Yaris GR στο βάθρο, μιας και πίσω από τους Evans και Neuville γινόταν μιας πραγματική μονομαχία. Το ένα δευτερόλεπτο ανάμεσα σε Suninen και Katsuta μετά την SS14 έγινε 0,8 υπέρ του Ιάπωνα στην SS15, με τον οδηγό της Hyundai να απαντά στην SS16 και να περνά μπροστά για 3 δέκατα, τα οποία στην SS17 έγιναν μόλις ένα δέκατο. Μετά και το πέρας της SS18 η διαφορά τους έκλεισα στα 6,4 δευτερόλεπτα, με τον οδηγό της Toyota να παίρνει μια μικρή ανάσα, ωστόσο όλα δείχνουν πως θα αυτή θα είναι η μάχη στην οποία θα στραφεί το ενδιαφέρον αύριο.
5ος εξακολούθησε να βρίσκεται χωρίς αντίπαλο ο Latvala, με τον επικεφαλής της Toyota να απολαμβάνει αφενός την επιστροφή του πίσω από το τιμόνι, και αφετέρου να θέλει να τερματίσει χωρίς πρόβλημα μπροστά στο κοινό της χώρας του, σε μια θέση ικανοποιητική.
Η συνέχεια, πλέον, δίνεται αύριο με τις τελευταίες 4 ειδικές του Rally Φινλανδίας. Η εκκίνηση για την SS19 (Moksi-Sahloinen 1) θα γίνει στις 7:53 Ώρα Ελλάδος, για να ακολουθήσουν οι Himos-Jamsa 1, Moksi-Sahloinen 2 και Himos-Jamsa 2, η οποία θα είναι και η Power Stage του αγώνα.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση του Rally Φινλανδίας αλλά και του WRC, μόνο στο F1fan.gr
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!