Ο πρωταθλητής, Kalle Rovanpera, ηγείται της Toyota αλλά και της γενικής του Rally Φινλανδίας, σε μια Παρασκευή με αρκετή δράση και συμβάντα.
Σε μια ημέρα που η βροχή έπαιξε τον ρόλο της στη χώρα των χιλίων λιμνών, ο Rovanpera διατήρησε την ψυχραιμία του και προηγείται τόσο στη γενική όσο και στη σειρά των οδηγών της Toyota, η οποία κλείνει την ημέρα στο 1-2-3.
Ο Φινλανδός, που δεν έχει κερδίσει ποτέ τον αγώνα της πατρίδας του, φέτος βρίσκεται σε part-time πρόγραμμα, αλλά αυτό δεν τον σταματά από το να κυνηγά τη νίκη σε κάθε event που έχει κατέβει μέσα στο 2024. Μέχρι στιγμής, προηγείται κατά 8 δευτερόλεπτα του δεύτερου, Elfyn Evans.
“Ήταν μια πολύ δύσκολη ημέρα, ειδικά λόγω του καιρού”, δήλωσε μετά το τέλος της δράσης ο Φινλανδός της Toyota. “Οι συνθήκες ήταν εναλλασσόμενες και πολύ δύσκολες. Είμαι αρκετά ικανοποιημένος που βρέθηκα πρώτος στο τέλος της μέρας, με καθαρή οδήγηση”.
“Αύριο θα είναι επίσης δύσκολα, σίγουρα. Θεωρώ πως έπεσε πολλή βροχή στις ειδικές αυτές, αλλά θα δούμε πώς είναι τα πράγματα το πρωί. Όλα τα πληρώματα πιέζουν πολύ και οι διαφορές είναι μικρές. Θα έχουμε μεγάλη μάχη μπροστά μας”.
Τρίτο Yaris GR ήταν αυτό του Sebastien Ogier, μόλις 6 δέκατα πιο μακριά από τον Ουαλό, ενώ το μοναδικό i20 N της Hyundai που συνεχίζει, αυτό του Thierry Neuville, βρίσκεται 25,5 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή.
Το top seven των Rally1 που κατάφεραν σήμερα να τερματίσουν συμπλήρωσαν οι Adrien Fourmaux, ο rookie στην κατηγορία, Sami Pajari, και ο Gregoire Munster.
Ott Tanak, Esapekka Lappi αλλά και Takamoto Katsuta εγκατέλειψαν στην ημέρα, όλοι τους με ατυχήματα που προκάλεσαν οριστική ζημιά στα αγωνιστικά τους.
Πρώτος ξεκίνησε ο Εσθονός, μόλις στην τρίτη ειδική του Rally. όταν και είχε αρκετά ισχυρή έξοδο, χτυπώντας και σε κορμούς δέντρων το αυτοκίνητό του. Tanak και Jarveoja βγήκαν σώοι από το πληγωμένο μονοθέσιο, όμως ο δεύτερος κλήθηκε να μεταβεί στο νοσοκομείο για περαιτέρω εξετάσεις, όπου και θα χρειαστεί να μείνει όλο το βράδυ. Αυτό σημαίνει πως το δίδυμο αποσύρεται από τη συνέχεια του Rally και υφίσταται τεράστιο πλήγμα στην προσπάθειά του για τον τίτλο.
Ο Lappi ήταν το ταχύτερο Hyundai σήμερα, μέχρι τη στιγμή της εξόδου του. Στην 6η ειδική, ωστόσο, ο Lappi πιάστηκε στον ύπνο από την επιφάνεια της διαδρομής, η οποία είχε πολύ έντονα χαντάκια. Το i20 του αναπήδησε σε κάποια από αυτά και χτύπησε σε δέντρο πλησίον της διαδρομής. Αυτή η επαφή κατέστρεψε τον πίσω δεξιά τροχό και καθήλωσε για σήμερα τον Lappi.
“Τα χαντάκια ήταν πολύ βαθιά. Δεν περίμενα πως θα είχα τόσες αναπηδήσεις, επειδή ήταν τόσο βαθιά. Δεν θεωρώ πως ήταν εφικτό αυτό. Πέρασα από εκεί με μικρότερη ταχύτητα απ’ ότι στο πρώτο πέρασμα. Σηκώθηκα στον αέρα από τα χαντάκια κι έπειτα δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο επειδή ήμουν δίπλα στο δέντρο”, δήλωσε ο Lappi που ωστόσο θα μπορέσει λογικά να συνεχίσει το Σάββατο και να διεκδικήσει με αξιώσεις βαθμούς την Κυριακή.
What a day 🤯
And it’s not over yet, two more stages to run…#WRC | #SectoRallyFinland 🇫🇮 pic.twitter.com/FRGFLhhdai
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) August 2, 2024
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Neuville, κέρδισε αρκετές θέσεις από τις ατυχίες όσων εγκατέλειψαν. Εκκινώντας σήμερα πρώτος, και καθαρίζοντας τους λασπωμένους δρόμους για όλα τα πληρώματα πίσω του, ο Βέλγος δεν είχε ιδιαίτερες ελπίδες για μια ψηλή θέση. Ωστόσο, τερματίζει 4ος στη μέρα και το βλέμμα του είναι κυρίως στη διαφορά του με τον Evans στη μάχη του πρωταθλήματος, η οποία εάν τα πράγματα μείνουν ως έχουν θα συρρικνωθεί περαιτέρω.
Ο 5ος Fourmaux πληρώνει σε μεγάλο βαθμό την έλλειψη δοκιμών και συμμετοχής σε event προετοιμασίας πριν τη Φινλανδία. Με τον Γάλλο να προχωρά σε αλλαγές στο setup του Puma του ακόμα και από ειδική σε ειδική, η διαφορά των 48,5 δευτ. από την κορυφή σήμερα αλλά και των 42,5 δευτ. από τον επόμενο, σημαίνουν ότι βρίσκεται σε έναν αγώνα μόνος του. Η συνέχεια θα δείξει εάν μπορεί να αξιοποιήσει ατυχίες άλλων, μαζί με τη δική του σταθερότητα.
Συνέχεια πλέον με τη μεγαλύτερη ημέρα του Secto Rally Φινλανδίας, με το Σάββατο να περιλαμβάνει 144,22 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με τον καιρό να αναμένεται εκ νέου να επηρεάσει τις ισορροπίες. Ποιος θα καταφέρει να επιβιώσει;
Μείνετε συντονισμένοι για τη συνέχεια, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!