Ως ταρακούνημα για όλες τις ομάδες χαρακτήρισε την απότομη άνοδο της Aston Martin o Laurent Rossi της Alpine, αναφορικά με τον τρόπο δουλειάς και σκέψης.
Η ομάδα με έδρα το Silverstone που ανήκει στον Καναδό δισεκατομμυριούχο Lawrence Stroll τερμάτισε πέρυσι έβδομη στη γενική, αλλά τώρα είναι τρίτη, αφού ήταν δεύτερη για λίγο, πίσω από την άπιαστη Red Bull και την πρώην πρωταθλήτρια Mercedes.
Ο Fernando Alonso, ο 41χρονος δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, ο οποίος μετέβη από την Alpine της Renault στην Aston Martin στα τέλη του περασμένου έτους, έχει ανέβει στο βάθρο έξι φορές σε οκτώ αγώνες με δύο δεύτερες θέσεις μέχρι στιγμής.
Ο Ισπανός είναι ο best of the rest, πίσω από τον κυρίαρχο οδηγό της Red Bull, Max Verstappen και τον Sergio Perez στη βαθμολογία των οδηγών της F1.
Η Alpine, που τερμάτισε τέταρτη συνολικά πέρυσι και ήλπιζε να μειώσει τη διαφορά από τους τρεις πρώτους, είναι πέμπτη φέτος με τους Γάλλους Esteban Ocon και Pierre Gasly στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα.
«Νομίζω ότι ήταν προσγείωση στην πραγματικότητα για τη Mercedes, τη Ferrari, εμάς», είπε ο Rossi σε δημοσιογράφους στο εργοστάσιο της Alpine στο Enstone μετά από μια παρουσίαση στρατηγικής. «Για όλους. Για όλο το άθλημα.»
«Σκεφτόμασταν ότι ήμασταν σε καλό κόσμο κι ότι οδεύουμε ανοδικά και όλοι οι άλλοι ήταν, και ξαφνικά μια ομάδα μας προσπερνάει όλους», παραδέχτηκε.
Η Aston Martin έχει προσλάβει βασικό τεχνικό προσωπικό από τη Red Bull –κυρίως τον τεχνικό διευθυντή Dan Fallows– και τους παρόχους κινητήρων Mercedes, αλλά ο Rossi πρότεινε ότι είχαν επίσης ανατρέψει τους συνήθεις τρόπους σκέψης.
«Είναι ένας κλάδος που κάνει λίγο-πολύ το ίδιο πράγμα για τόσο καιρό που έχει γίνει κανόνας ότι χρειάζεται τόσος χρόνος για να φτάσει εκεί», είπε ο Γάλλος. «Ισχύει για τα πάντα, και για τα αυτοκίνητα δρόμου.»
«Αυτοί άλλαξαν μερικά πράγματα, πιο γρήγορα, διαφορετικά, πήραν λίγο περισσότερο ρίσκο και απέδωσε», επεσήμανε ο Γάλλος.
Ο Rossi είπε ότι η Alpine έπρεπε να προσπαθήσει και να το μιμηθεί αυτό, επιταχύνοντας τις διαδικασίες για την απόκτηση αναβαθμισμένων εξαρτημάτων στο αυτοκίνητο, παίρνοντας περισσότερα ρίσκα και χρησιμοποιώντας τη δύναμή τους ως εργοστασιακή ομάδα.
Η Alpine πέρυσι ξεκίνησε ένα σχέδιο 100 αγώνων, που ισοδυναμεί με τέσσερα ή πέντε χρόνια, για να φτάσει στο σημείο να παλεύει για τίτλους.
«Οι άνθρωποι αρχίζουν να στύβουν το μυαλό τους λίγο περισσότερο σκεπτόμενοι ότι ίσως είμαστε λίγο πολύ συντηρητικοί εδώ, ίσως κάνουμε πάρα πολλές επικυρώσεις, ίσως μπορούμε να συντομεύσουμε τη διαδικασία εδώ κι εκεί», είπε ο Rossi.
«Τώρα το κοιτάς και εκ των υστέρων ίσως αυτό δεν είναι απαραίτητο πλέον. Οπότε επανεξετάζουμε πολλά πράγματα», κατέληξε.
Γεγονός είναι ότι η απότομη άνοδος της Aston Martin έχει αλλάξει άρδην τις ισορροπίες της Formula 1 αλλά όχι μόνο σε αγωνιστικό επίπεδο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!