Ο Ross Brawn λέει πως οι ομάδες που θα παρουσιάσουν πιο σύντομα τα σχέδια των μονοθεσίων για το πρωτάθλημα του 2017 θα έχουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα επειδή μπορούν έτσι να δώσουν κατεύθυνση στις διαφωνίες πάνω στην ερμηνεία των νέων κανονισμών.
Ο 62 ετών πρώην ιδιοκτήτης της Brawn GP,και πιο πριν αφεντικό της Honda F1 Racing και Mercedes ύστερα, ήταν επικεφαλής στον σχεδιασμό των μονοθεσίων κατά την διάρκεια των δύο τελευταίων μεγάλων αλλαγών της Formula 1 στους κανονισμούς. Και δύο από τις τρείς αυτές ομάδες πήραν το πρωτάθλημα τον πρώτο χρόνο μετά το μπουκέτο αλλαγών (παρόλο που ο Brawn έφυγε από την Mercedes πριν την αρχή του 2014)
Ο Brawn, ο οποίος ήταν επίσης ένας νικηφόρος τεχνικός διευθυντής για την Benetton και Ferrari κατά την διάρκεια προηγούμενων σετ κανονισμών, οπότε έχει την εμπειρία να ξέρει πολύ καλά πώς ένα αρχικό ξεκίνημα σε περιβάλλον με νέους τεχνικούς κανονισμούς μπορεί να φέρει πολύ μεγάλες αμοιβές για την ομάδα.
Εκτός από το γεγονός πως έχεις περισσότερο χρόνο να σχεδιάσεις το αμάξι, ο Brawn εξήγησε πως οι ομάδες που φτάνουν σε μια γρήγορη ερμηνεία των κανονισμών – όπως ο διπλός διάχυτής που εμφανίστηκε στο μονοθέσιο της ομάδας του το 2009, όπως και σε αυτά των Toyota και Williams – θα είναι σε καλύτερη θέση να αμυνθούν όταν αυτά τα σχέδια θα μπουν στο στόχαστρο άλλων ομάδων που προσπαθούν να σταματήσουν σχέδια που φέρνουν πλεονέκτημα.
Ο Brawn είπε: «Με το που θα βάλεις την ερμηνεία των κανονισμών πάνω στο αμάξι, τότε υπερασπίζεσαι την γωνία σου με σκοπό να πάρεις όλα τα πλεονεκτήματα που μπορείς»
«Αν ξεκινήσεις νωρίς, αν είσαι η πρώτη ομάδα που θα ελεχθεί από την FIA, τότε έχεις το πλεονέκτημα επειδή μπορείς να αρχίζεις να σχεδιάζεις τα επιχειρήματα»
«Το να είσαι νωρίς σε αυτή την διαδικασία έχει σημασία, και το ανακαλύψαμε με την μηχανή όταν ήμουν στην Mercedes. Ξεκινήσαμε τον σχεδιασμό του κινητήρα πολύ νωρίς. Με τις αιτήσεις που κάναμε στην FIA για διευκρινήσεις ήταν ξεκάθαρο πως ήμασταν οι πρώτοι που το κάναμε αυτό, οπότε μπορούσαμε να αρχίσουμε να διαξυφιζόμαστε για διάφορα πράγματα περί αυτού. Επίσης μας έδινε θάρρος το γεγονός πως ήμασταν σίγουροι ότι κανένας δεν ήταν μπροστά από εμάς.»
Τα μονοθέσια της F1 θα χτιστούνε σε ένα νέο «μπουκέτο» κανονισμών, που αφορά το πλαίσιο και την αεροδυναμική, και που θα τα κάνει να είναι φαρδύτερα, με μεγαλύτερες μπροστά πτέρυγες, πλατύτερες και κοντύτερες πίσω αεροτομές όπως και πολύ μεγαλύτερα ελαστικά.
Ο Brawn πιστεύει πως η άφιξη των νέων κανονισμών θα κάνει τα αυτοκίνητα να δείχνουν πολύ πιο επιθετικά και μια ευκαιρία για την Formula 1 να μην είναι τόσο προσκολλημένη στον κινητήρα.
Είπε: «Γενικά, τα μονοθέσια θα γίνουν πολύ πιο γρήγορα. Θα δείχνουν…αγωνιστικά, φαρδύτερα, μεγαλύτερα ελαστικά, και ο τρόπος που οι αεροτομές θα σχεδιαστούν θα τα κάνει πολύ συναρπαστικά!»
«Θα είναι φανταστικό που ξαναδίνουμε έμφαση στο σασί. Η τωρινή κατάσταση που όλη η εστίαση γίνεται στο μοτέρ θα αλλάξει. Αν και υπήρξε μια ισορροπία, γιατί πήγαμε από την φάση που ο κινητήρας και η εξέλιξή του είχε παγώσει και είχε γίνει ουδέτερος, ένα ακόμα εξάρτημα ανάμεσα στο σασμάν και το σασί, στο να είναι το κύριο θέμα συζήτησης.»
Η Mercedes ή θα σταματούσε ή θα προχωρούσε προς την νίκη μετά το 2011
Στην ίδια συνέντευξη ο Brawn αποκάλυψε πως η Mercedes ήρθε κοντά στο να τραβήξει την ομάδα έξω από το πρωτάθλημα του 2012, δύο χρόνια μετά την επιστροφή της στο άθλημα και υπέγραψε με τον Michael Scumacher και Nico Rosberg να οδηγήσουν τα ασημένια βέλη 55 χρόνια μετά την τελευταία της συμμετοχή στην Formula 1.
Σε αυτό το σημείο η ομάδα δεν είχε καμία νίκη και μόλις τρία podiums, και δύο φορές τερμάτισε 4η δύο χρόνια ύστερα από όταν κέρδισε το πρωτάθλημα σαν Brawn GP
Αλλά τελικά ο γερμανός κατασκευαστής αποφάσισε να επενδύσει στην F1, μια απόφαση που της έφερε 3 πρωταθλήματα κατασκευαστών και οδηγών από το 2014 και έπειτα, μαζί με 55 νίκες.
«Η επιτυχία της Mercedes το 2014 στην πραγματικότητα γεννήθηκε στα τέλη του 2011 όταν είχαμε ένα δύσκολο meeting με το συμβούλιο» ανέφερε ο Brawn. «Ή θα έφευγα ή θα έμπαιναν δυναμικά στο παιχνίδι, επειδή το 2010 και 2011 δεν ήταν αρκετά καλά. Ακολουθούσαμε την φιλοσοφία μειωμένων πόρων, η οποία κατέρρεε. Ήμασταν 400 άτομα και παλεύαμε με ομάδες 500 και 600 ατόμων, και δεν υπήρχε λύση σε αυτό.»
«Είπαμε στο συμβούλιο: Ή πατάμε πόδι ή αποσυρόμαστε επειδή είμαστε στο ενδιάμεσο αυτή τη στιγμή. Και το συμβούλιο είπε ΟΚ, θα μπούμε δυναμικά. Τι χρειάζεσαι;»
«Οπότε ήταν τότε που η ομάδα βρήκε τον ρυθμό της για το 2014. Προσλάβαμε τον Aldo Costa. Προσλάβαμε τον Geoff Wills. Προσλάβαμε άτομα που χρειαζόμασταν και το αρχίσαμε μαζί. Αυτός είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός που χρειάζεσαι. Πρέπει να έχεις όραμα που θες να είσαι σε 6, 12, σε ένα χρόνο, σε δύο χρόνια»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!