Η νέα συμμαχία της Formula 1 του 2017 έχει τις ρίζες της στο παρελθόν, ωστόσο μπορεί ένας μόνο άνθρωπος και μια εργοστασιακή ομάδα που δεν είναι στα νερά της να το γυρίσουν σε μια επικερδές σχέση;
Ρενό. Ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως κατασκευαστές, και ένας που το DNA του είναι βαθά ριζωμένο στην F1 – περίπου. Αυτοί οι τύποι είναι που είχαν το κουράγιο να τρέξουν πρώτοι με μηχανή τούρμπο σε μονοθέσιο, στα τέλη του ’70.
Η ομάδα ήρθε τόσο κοντά σε έναν τίτλο στις αρχές της δεκαετίας του 80, για να τα γκρεμίσει όλα απολύοντας τον Alain Prost, που τους έφτασε εκεί (και που θα κέρδιζε 4 παγκόσμια πρωταθλήματα, το τελευταίο με κινητήρα της…)
Οι μηχανές της κυριάρχησαν στην Formula 1 για το μεγαλύτερο μέρος του 1990 με την Williams (και μια με την Benetton), και μετά επανέλαβαν αυτό το επίπεδο επιτυχία με την Red Bull Racing.
Διπλοί παγκόσμιοι τίτλοι, σαν Benetton, στα χρόνια του Scumacher το 1994-1995 επαναλήφθηκαν από τον Fernando Alonso – σαν πλήρως εργοστασιακή ομάδα Renault – το 2005-2006. Ακολουθώντας αυτή την αλληλουχία, η ξανά εργοστασιακή Renault, θα πρέπει να είναι ξανα πρωταθλήτρια το 2016-2017, σωστά;
Πολύ μακριά από αυτό, βέβαια. Και εξαιρώντας την Manor, όσο μακριά γίνεται. Επενδυτικές διακυμάνσεις και διαφορά στους ειδικούς τεχνικούς είναι οι προφανείς λόγοι – και το συνεπακόλουθο αποτέλεσμα είναι η δυσκολία να ελκύσεις πρωτοκλασάτους οδηγούς.
Με τον προϋπολογισμό να ανεβαίνει σε πιο φυσιολογικά για την ανταγωνιστικότητα επίπεδα, αν και δεν πλησιάζει καν τους γίγαντες Mercedes, Ferrari και Red Bull, ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Κανένας από τα πρώτα ονόματα των οδηγών δεν πρόκειται να έρθει στο πλοίο σου, οπότε τι κάνεις; Πρέπει να επιλέξεις τον καλλίτερο ανάμεσα στα B+ ταλέντα που είναι διαθέσιμοι. Οπότε επέλεξε κάποιον από τους Valtteri Bottas, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg ή Sergio Perez…
Γιατί τον Hulkenberg;
Η επιλογή της Renault στο πρόσωπο του Hulkenberg ακούγεται καλή. Το αφεντικό της ομάδας Frederic Vasseur είχε την πολυτέλεια να δουλέψει με όλους τους ανωτέρο, εκτός του Perez, όσο καιρό ήταν στις μικρές κατηγορίες.
Οδηγόντας για την ASM και ART ΤΟΥ Vasseur, o Hulkenberg νίκησε το F3 Master, όπως επίσης και το ευρωπαικό F3 και GP2. Από εκεί, η καριέρα του Hulkenberg στην F1 έχει δείξει σημάδια ταλέντου (η pole στο βραζιλιάνικο αγώνα του 2010 είναι και το καλλίτερο) αλλά ακόμα δεν τον έχουμε δει στο πόντιουμ.
Γιατί όμως; Από την πρώτη του χρονιά στην Williams, έχουν περάσει 4 χρόνια στην Force India και ένα στην Sauber – βέβαια, δεν θα είναι ένας συνεχές υποψήφιος για το πόντιουν αλλά ο Perez το κατάφερε, με τις δύο ομάδες, σε πολλαπλές περιπτώσεις. Η μόνη περίπτωση που ο Hulk ήταν κοντά στο βάθρο αυτή την περίοδο ήταν όταν νίκησε τις 24 ώρες του Le Mans στην πρώτη του προσπάθεια!
Και παρόλα αυτά, ο Hulkenberg είναι ενας από τους τρεις ανθρώπους που κέρδισαν τον κύριο GP2 τίτλο στην παρθενική τους σεζόν , μαζί με τον Nico Rosberg και τον Lewins Hamilton – έχοντας πάρει μέρος και σε αρκετούς ασιατικούς GP2 αγώνες.
Και εκεί μπορούσες πραγματικά να τον εκτιμήσεις. Κάτω από τα φώτα του Qatar, ηταν η τρίτη του εκίνηση GP2 ,και παρόλο που έχασε την πρώτη θέση από την αρχή (από τον Perez…), και πέφτοντας ακόμα μια θέση, η ταχύτητα του με τα φθαρμένα ελαστικά ήταν απίστευτη.
Φτάνοντας αυτούς που είχαν σταματήσει για βρέσκα Bridgestones, που έδωσαν τόσο προβάδισμα στο ρυθμό όσο τα Pirelli του σήμερα, όλοι οι ανταγωνιστές του έμειναν από απαντήσεις.
Νίκησε με διαφορά 13 δευτερολέπτων, ένα τεράστιο άνοιγμα για ένα τόσο ανταγωνιστικό προβάδισμα, και παρόλο που ανέφερε πως υπάρχει ένα πρόβλημα με το ράδιο, δεν έδειξε σημάδια πανικού – και αυτό είναι το χαρακτηριστικότερο.
Ο Perez στο μεταξύ, οδηγούσε σαστισμένος – όχι μόνο έχασε έναν αγώνα που θεωρούσε πως είχε κυριαρχήσει, αλλά για περισσότερα από 10 δευτερόλεπτα διαφορά!
Φυσικά, αυτό είναι ένα παράδειγμα, αλλά σίγουρα έμεινε στην μνήμη του Vasseur όσο και στον υπόλοιπων θεατών.
Συμπέρασμα
Ο Hulkenberg του 2017 είναι ένας πολύ διαφορετικός άνθρωπος από αυτόν του 2009, αναμενόμενα. Με 115 εκκινήσεις στα γάντια του από τότε, στα 29 του χρόνια, η φράση «τώρα ή ποτέ» όσο αναφορά το βάθρα ή την νίκη είναι πιο έντονη από ποτέ.
Αλλά έχουμε δει πολλούς καλούς οδηγούς που είναι ακριβώς αυτό: καλοί οδηγοί. Αλλά πολύ λιγότερους που είναι εκπληκτικοι, που μπορούν να δημιουργήσουν στιγμές μαγείας, από αυτές που σου πέφτει το σαγόνι και σκέφτεσαι «αυτός είναι».
Αυτό είναι κάτι που ο Hulk είναι ικανός. Θυμάστε την πρόσφατη προσπέραση από την εξωτερική στον Bottas στο Ιαπωνικό γκραν πρι;
Και είναι αυτή ακριβώς η σπίθα που χρειάζεσαι αν ποτέ θες να φτάσεις στην πρώτη κατηγορία οδηγών της Formula 1.
Το τελικό ερώτημα είναι, είναι όντως αρκετά καλός ώστε να το κατεφέρει; Μπορεί να είναι σταθερός σε τόσο υψηλή απόδοση (κάτι που φαίνεται να ταλαιπωρεί πολλά ταλέντα τελευταία…) ώστε να σηκώσει και την ομάδα;
Και αυτό είναι κάτι που θα το μάθουμε αν η Renault φτιάξει ένα αμάξι στα επίπεδα που το έχει καταφέρει στο παρελθόν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!